Bästa bärselen?

Sv: Bästa bärselen?

Tips till er som vill bära på ryggen: i Beco Butterfly sätter man fast barnet i selen innan man sätter på sig selen. :)

Nån som har provat Beco Butterfly?
Den ser ju väldigt snygg och bekväm ut tycker jag, enligt beskrivningen verkar den ha några fördelar också. Går att använda från födseln, man kan byta bärare utan att ta ur barnet, man sätter i barnet först och tar på selen senare. Är allt detta unikt för denna sele eller är det vanligt?

Bra länk där man kan se jämförelserna!

Den där sidan var himla bra. Jag kom på att Manducan kanske inte passar alltför små mammor. Jag som är lång (175) och normalbyggd måste ha alla remmar inspända så mycket det bara går, annars blir den för stor. Har iofs väldigt smala axlar för min längd..

Vi som är korta och tjocka då, oss stod det inget om på länken heller :D

Vi har en Baby Björn Active och den fungerar kanon. Hon trivs i den. Har tröttnat på att åka i vagnen vaken. Det är mest sambon som har henne i den, dock bara kortare stunder, när vi är och handlar osv.

Ah, jag tolkade det som att man var 'stor'. Och det är jag ju inta bara lite efter-graviditeten-knubbig :angel:

Jag ska hämta min manduca idaaaaag !!

Åh va roligt! Hoppas den funkar bra för er :)

(Har ni sett de nya Limited Edition-färgerna på Manduca som kommit åtminstone till knyt an? :D)

nu är den hämtad :bump:
Kul, ska testa senare! Såg de snajsiga färgerna men jag var snål och tog en röd ;)

Nån som har provat Beco Butterfly?
Den ser ju väldigt snygg och bekväm ut tycker jag, enligt beskrivningen verkar den ha några fördelar också. Går att använda från födseln, man kan byta bärare utan att ta ur barnet, man sätter i barnet först och tar på selen senare. Är allt detta unikt för denna sele eller är det vanligt?
Jag har en Butterfly och en "gammal" Beco, och jag tycker butterfly är grymt krånglig! Föredrar den gamla alla gånger, trots att jag nästan uteslutande bär på ryggen. När man väl lärt sig sätta upp barnet på ryggen så går det supersnabbt och enkelt med en vanlig sele, men med butterfly blir det ett extramoment när man ska krångla ner barnet i selen. Jag antar att den är bra om man tycker att det är läskigt att få upp barnet på ryggen annars, men jag tycker bara att den är skitjobbig :mad:. Men snygg är den!

Nu har jag premiärpromenerat en stund!

Det gick ganska bra, Elina pep lite först men tyckte det var roligt att titta på träden sittandes :D. Hon slänger sig lite bakåt bara, hon vill ju titta FRAMÅT ! Och när hon blev trött så skrek hon, då flyttade jag henne till vagnen, och då somnade hon glatt. Hon viftar mycket med armarna och jag tror hon tycker det är lite tråkigt att sitta så fast som i selen, men hon vänjer sig nog! Hon har ju äntligen vant sig vid VAGNEN som hon hatade i början, men nu gillar hon den :).

Gick MYCKET bättre än med babybjörnen iallafall!

Vad bra att det gick bra! Man kan ha armarna utanför också om man vill. Sam brukar ha ena innanför och ena utanför så kan man faktiskt nästan se framåt :D
Han somnar även i selen om han blir trött. Jag har ammat flera gånger i den också, bara å spänna ut lite och hiva fram tutten.

Åh så bra att du skrev viktgränsen. Hade glömt bort det men tänkte att den måste ju klara mer än 20 kg hade jag för mig.

4½ åringen klagade på att det klämde lite på benen när vi gått 30 min, men det kan man ju förstå. Har långsjalen framme nu också som går att sno ihop till nästa promenad vi ska prova.

Jag har en Butterfly och en "gammal" Beco, och jag tycker butterfly är grymt krånglig! Föredrar den gamla alla gånger, trots att jag nästan uteslutande bär på ryggen. När man väl lärt sig sätta upp barnet på ryggen så går det supersnabbt och enkelt med en vanlig sele, men med butterfly blir det ett extramoment när man ska krångla ner barnet i selen. Jag antar att den är bra om man tycker att det är läskigt att få upp barnet på ryggen annars, men jag tycker bara att den är skitjobbig :mad:. Men snygg är den!

Aha. Jag känner att jag skulle vilja ha något från start, sjal eller sele. Kanske den där Mei Tai-sjalen som är en blandning av båda, Kozy Carrier, kan den vara nåt månntro?

Jag tycker sjalen var urmysig i början när han bara var ett litet fjun. Nu ska allt gå snabbt, av och på och in och ut, och att ta på sjalen på en blöt parkering är ingen höjdare :D så nu använder vi mest selen. Men man kan sy en sjal själv för nästan inga pengar och köpa en sele och kombinera!

Jag knöt sjalen innan vi åkte till t.ex. affären, så var det bara att pula i barnet när vi kom fram.

Men jag förstår vad du menar, selen gör allt mycket smidigare.

I en krissituation (ingen vagn, ingen sjal eller sele, på besök i annan storsdag) fick jag ett lakan av den vi besökte. Rev i två på längden (ok för den jag fick lakanet av alltså) och sydde ihop kortändarna och vips hade jag en långsjal!

ergo, manduca, patapum eller beco :p
Barnet ser mkt bättre i de selarna så det brukar inte finnas behov att vända framåt. Och annars så sätter man dem på sin rygg!

Ergo och Patapum hade vi, dock kunde jag inte bära så länge då all tyngd hamnar på höfterna och jag hade/har problem där... Men det tog ju inget på rygg osv... om man tex jämför med BabyBjörn å de där totalt VÄRDELÖSA :angel: selarna.... Hade även bärsjalar och mei-tai som väl är lite av en korsning sjal och sele.... allt är mkt skönt om man bortser från höftproblem. Sambon kunde bära i timmar trots lätt skolios.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 529
Senast: hastflicka
·
L
Hästvård ..om någon inte lyssnar när man ger tips? Min syster har en shettis som är väldigt bukig och väldigt mager över rygg och revbenen...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Kallebus
·
W
Gravid - 1år Nu är det 11 dagar kvar tills jag får träffa det lilla livet som legat i min mage i 9 månader. En del utav mig är förväntasfull och glad...
2
Svar
27
· Visningar
2 949
Senast: carrin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar