Barnskor?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sar

Trådstartare
Vi har nästan bara köpt/fått begagnade kläder åt barnen men hur är det egentligen med skor? Vi har hittills köpt nya skor åt barnen då jag är rädd att det inte är bra för deras fötter att gå i skor som andra barn använt och ev. snedtrampat.
Hur har ni andra gjort? Skulle också gärna vilja ha tips på bra vinterskor åt ca 1,5 åringar.
 
Sv: Barnskor?!

Tex kavatskor brukar hålla åt så där 5-15 barn...

Vi har ärvt merparten av våra barnskor - det är ju inga problem att se när de är "slut". Står de rakt med hel sula och inte är trasiga inuti kan de användas och är nästan bättre än helt nya som ofta är lite stela.

Vad kommer du att behöva för storlek?

Bäst är att de är reglerbara på något sätt - snören om man orkar eller kardborre så passar de längre.

Så här små barn VÄXER ur sina skor (Eskil 19 månader har växt två storlekar över sommaren) de hinner inte slita ner dem. Så klart de ska återanvändas. Brukar finnas en massa på blocket och tradera och loppisar.
 
Sv: Barnskor?!

Jag har KASSAR med begagnade skor, de mesta "fådda", liggande här. Tyvärr föll det sig så att jag har fått massor med skor i storlek 20-22 ungefär och de storlekarna har passerats under den här sommaren - då barfota varit förstahandsvalet :p - så jag kommer nog slussa dessa skor vidare.

Håller med Tim för övrigt, att man ser tydligt på skorna om de är snedslitna. Jag är inte orolig för att använda begagnade skor till mina barn.

En till aspekt är ju dessutom att med begagnat kan man unna sig att ha FLER par skor/barn (vilket syns i vår hall :crazy:) och olika skor sitter lite olika på fötterna = mindre skada OM någon skada alls...
Och flera par gympadojjor är ett måste åtminstone här, där barnen har en märklig förmåga att ALLTID hitta vatten ute att leka med och hälla över sig och i skorna :smirk:. Sen är jag noga med att ha en uppsättning skor som enbart används till "fint", typ när vi åker o handlar, till simmis och öppna förskolan.

Till sist, Kavatskor rekommenderas varmt! Mjuka skinnskor som verkar väldigt behagliga att bära och borde passa de flesta fötter! (här finns ett par i varje storlek från 21-30.... :angel: )
 
Sv: Barnskor?!

Jag har KASSAR med begagnade skor, de mesta "fådda", liggande här. Tyvärr föll det sig så att jag har fått massor med skor i storlek 20-22 ungefär och de storlekarna har passerats under den här sommaren - då barfota varit förstahandsvalet :p - så jag kommer nog slussa dessa skor vidare.

Det skulle vara nästan ofattbart snällt om "slussen" gick mot Norrland! stl 20-22 är precis vad småtjejerna behöver. Hör gärna av dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det...
Svar
13
· Visningar
1 031
Senast: lykke
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
615
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp