Barnomsorg, fundering!

cambello

Trådstartare
Jag har två barn. En dotter som jag har deladvårdnad om och en son vars pappa jag lever med idag.
Ska börja jobba igen i feb och som det är nu så har min dotter 15h/veckan på dagis. Nu kostar ju inte det något men när jag börja arbeta igen och min andra oxå ska börja så är det dax att betala för sig.
Nu till min fundering: Ska pappan hjälpa till att betala avgiften för henne el jag ska stå för hela själv:confused: Hon bor hos mej först en hel vecka, sen mån-tor och är sen hos sin pappa fre-sön. Någon som vet?
Han betalar ju underhåll varje månad som brukar ligga runt 1000kr och gör avdrag på underhållet dom dagarna hon är hos honom.
Lite rörigt men någon kanske förstår
 
Sv: Barnomsorg, fundering!

Jag är lite osäker på det. Jag tror kostnade kommer ligga på dig och din nuvarande sambo. Så är det ialla fall för oss men då träffar sonen inte pappan så ofta. En väninna till mig betalar dagisavgiften själv och då har pappan dottern ferdag till måndag. Är hon boskriven hos dig tror jag det är du som får betala. Avgiften kommer då räknas på både din och din sambos lön men i formuläret finns det så du kan kryssa i att sambon inte är den biologiska pappan och jag tror även du får ange hur ofta hon är hos pappan. Ring och fråga telefonummer till ekonomiansvarig finns på räkningen du får hem, jag antar att du får en markulerad räkning annars så ring kommunens växel så hänvisar de dig rätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnomsorg, fundering!

Borde man inte räkna ut vad barnet kostar totalt varje månad och sedan dela på två?
Sen får man räkna ut hur det blir med underhållet och barnbidraget.
 
Sv: Barnomsorg, fundering!

Det rätta är ju egentligen att göra som eskodobe skriver, att dela kostnaderna på 2.
Men lagligt/vanligt är det nog så att pappan betalar underhåll som ska räcka till barnets kostnader(löjligt lågt underhåll enligt mej) & därmed har han bidragit med sin del.
Hopas dock ditt barns pappa går med på att bidra till dagisavgifterna.
 
Sv: Barnomsorg, fundering!

Hmm... De män i min bekantskapskrets som betalar underhåll för sina barn boendes hos sina mammor till stösta delen deltar inte i dagisavgiften.

Själv har vi sonen vecka-vecka jag och hans pappa och sonen är av ekonomiska skäl skriven hos pappan (för att få ner dagistaxan och någonstans skall han ju vara skriven) vilket innebär att räkningen automatiskt far till pappan. Pappan har inte bett mig delta så han betalar faktiskt hela nu det här året.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 650
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 632
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 695
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp