Barnmisshandel

Jag har också hört sådant. När man sitter med en av dem ensam så låter det inte så. Jag tror faktiskt det är svårt för män, äldre män då det ju är så att aga inte är tillåtet längre, att prata om det på ett annat sätt när man är ett gäng som sitter. Jag tänker inte döma ut alla bara för att det finns några dumskallar som hyllar det, för mig har det inte låtit så alls, dessutom är det tusen andra saker som jag ser som större varningssignal än ett höhöande när de är i grupp. En man som hyllar barnaga är också lite åt det våldsammare hållet. Det har jag inte tolkat dessa höhöare faktiskt.

Och nej, det motsäger inte sig själv. Man slätar över, gör det mindre, för att inte göra så stor affär av det. Typiskt den äldre generationen att bete sig. Att inte vara till besvär.
Vi har helt enkelt olika åsikter/erfarenheter. Det är helt okej. Vi kan vara överens om att inte vara överens.

Jag har inte träffat någon som har höhöat=hyllat åt att de blev slagna utan att de också i andra situationer gjort väldigt klart att de inte tycker att det är fel att bestraffa sina barn på numera olagliga sätt.

Visst kan det vara svårt. Det kan det vara för alla men man kan välja vad man säger och vad man raljerar med i. Man måste inte hoppa för att någon annan säger hoppa.

Jag vet inte om du räknar mig som den äldre generationen? De jag har hört raljera sådär är i min ålder. Plus-minus 10 år. Jag har aldrig hört någon född tidigare än -60 hålla på sådär. Nu är det tack och lov längesedan jag hörde sådan skit alls. Troligtvis pga av att jag 1) väljer mitt sällskap ytterst noga och sällan är på arrangemang med många okända och 2) de som känner mig vet att jag inte håller tyst men när jag hörde det var det av fäder till barn i förskole-yngre skolålder som då var någonstans 30-40 år.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 930
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 057
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 747
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp