Indyhope
Trådstartare
På sista kontrollen visade det sig att bebis inte hade gått upp i vikt riktigt som hon har gjort innan. Hon ligger fortfarande inom normalvärderna för hennes ålder (8 månader), men hon måste gå upp mer i vikt nu. Fick råd av BVC att ge henne smör och grädde.
Mina frågor är nu:
(Jag vet att det är väldigt individuellt hur mycket och hur ofta ett barn äter, men jag skulle ändå gärna vilja veta...)
1. Hur ofta ska en 8 månaders bebis äta om dagen?
2. Hur stora mängder brukade era bebisar (flickor) äta?
Jag ammar morgon och kväll, resten äter hon gröt + barnmatsburkar.
Hon är oerhört kräsen och det är bara med nöd och näppe som barnmatsburkarna går ner. Gröt funkar (alla möjliga sorter som finns för barn som är 8 månader). Hon äter också delikatess Yoggi (smultron/jordgubb) och det älskar hon. Är det bra att ge sådant? Jag vet att det kanske är för mycket socker i, men hon är helt tokig i det.
Hon sover hela nätterna från 22 - 07 och äter alltså inget under den tiden.
De sista dagarna har jag ökat på matintaget, men ibland verkar det bli för mycket och hon kräks upp en hel måltid istället.
En bebisfoderstat är det jag undrar över helt enkelt.
Mina frågor är nu:
(Jag vet att det är väldigt individuellt hur mycket och hur ofta ett barn äter, men jag skulle ändå gärna vilja veta...)
1. Hur ofta ska en 8 månaders bebis äta om dagen?
2. Hur stora mängder brukade era bebisar (flickor) äta?
Jag ammar morgon och kväll, resten äter hon gröt + barnmatsburkar.
Hon är oerhört kräsen och det är bara med nöd och näppe som barnmatsburkarna går ner. Gröt funkar (alla möjliga sorter som finns för barn som är 8 månader). Hon äter också delikatess Yoggi (smultron/jordgubb) och det älskar hon. Är det bra att ge sådant? Jag vet att det kanske är för mycket socker i, men hon är helt tokig i det.
Hon sover hela nätterna från 22 - 07 och äter alltså inget under den tiden.
De sista dagarna har jag ökat på matintaget, men ibland verkar det bli för mycket och hon kräks upp en hel måltid istället.
En bebisfoderstat är det jag undrar över helt enkelt.