Sv: Barnen på förskolan - fast man är hemma?
Lägger in en egen fråga/tanke:
Jag jobbar skift, men inte nattpass, utan har 3-veckorsschema. En vecka ser ut såhär:
måndag: 7-15.30
tisdag:14-22.15
onsdag: 5.30-15
torsd:7-13
fredag ledig
lördag: 8-17
söndag:8-17
En av de andra veckorna jobbar jag 2 kvällar och 1 förmiddag, den sista veckan jobbar jag månd-torsd (2 kvällar, 1 tidig morgon, 1 fm)
När jag jobbar som veckan ovan, så har jag ju Hanna hemma hela dagen på tisdagen, lämnar henne 14, åker och städar på ena gymmet och börjar sen på schemalagda passet kl 15. Slutar 22.15, börjar 5.30 dagen efter
hämtar då Hanna på dagis och har henne tills sambon kommer hem då jag totaldäckar, typ.
Iof så ska väl de reglerna ändras efter nyår (arbetstidsreglerna, man ska ha 11 timmar mellan passen).
Det är som att vara mammaledig "hela dagarna", men sen ha jobbet också..
Hur hade reglerna varit om jag istället hade jobbat natt? För de får väl lämna på dagis några timmar för att få sova?
Som det är nu så har jag noll egentid/pusta-ut-tid vissa dagar. Visst, det är mitt/vårt val att skaffa barn, men det skulle underlätta mkt om man fick ha henne en timma extra vissa dagar (nu har jag iof så någon gång ibland, då lämningstiden hamnar mitt i en "aktivitet").
Hade jag jobbar samma antal timmar på dagtid enbart, så hade det inte varit lika "jobbigt".