Barnböcker om att vara sjuk

Is

Trådstartare
En 4 årig tjej i min närhet har nyligen fått epilepsi, det blir många turer med ambulans och många timmar på sjukhuset.
Jag hade velat ge henne lite böcker, några som på ett bra sätt berör det här med att vara på sjukhus.

Har ni några bra tips?

Laga mej sa pulvret, har varit en favorit. Och Aj de gör ont, tror jag en annan heter, som vi också har läst mycket.

* Jenny*

• Gilla
Reactions: Is
Dagspöket på sjukhus är väldigt gullig tycker jag. Dock inte så "informativ" liksom, utan mer en rar historia om dagspöket som hamnar i lite tokiga situationer på ett sjukhus.

Vilken fin idé förresten 😊

• Gilla
Reactions: Is

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 911
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 264
Senast: malumbub
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 920
Senast: MML
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 851
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård