Piruette

Trådstartare
Jag är väldigt sugen på att skaffa barn o har varit det en längre tid nu.... även sambo är med på noterna.. vi har bostadsrätt (ska köpa en större), fast jobb båda 2 o har väl det allmänt ordnat.
Ändå är man så nervös över hur det ska funka m allt... man vill ju kunna ge sitt barn en bra uppväxt...

O många tycker även att vi ska vänta... vi har ju hela livet framför oss (är 23år) o jo,men jag tycker inte att livet slutar bara för att man skaffar barn... :)

Hur gamla var ni när ni fick barn?
o hur har det funkat rent praktikst m allt?
 
Sv: Barn...

Egentligen kan jag inte säga om ni ska vänta eller inte för det är något som ni får bestämma själva. Men om jag måste ge en åsikt så är det väl bara köra på. Alla tänker så som ni gör, om man kommer ge sitt barn ett bra uppväxt. Det är normalt.

När jag fick min dotter var jag 21 år. Vi bodde i ett hus då. Men det tog slut efter 1 år. Men det är en annan historia.
Idag är min dotter 5 år och jag har en pojkvän. Vi har pratat om barn. Men det blir nog om 4 år. Hur det skulle praktiskt ja vi bor i en 3:a nu. Om vi ska flytta så är det till ett hus nästa gång. Om vi skulle få barn innan flytten så kommer barnet vara inne hos oss första tiden endå..

mvh
 
Sv: Barn...

Jag fick min dotter för fem veckor sedan. :) Jag är 21 (blir 22 om två veckor) sambon är 34.

Jag tycker inte att förändringen blivit så stor. Jag kan fortfarande göra vad jag vill, lilltjejen följer ju med överallt, jag har ju tur att ha en mamma nära så när jag vill göra saker där det är svårt att ha henne med (sola och gymmet) så tar min mamma henne de få timmarna.

De praktiska förändringarna är inte på långa vägar så stora som de kännslomässiga, iaf för mig. Allt praktiskt runt bebisen lär man sig och anpassas efter tidens gång.
 
Sv: Barn...

Ni känner att ni båda vill. Ni har fast jobb, ordnad ekonomi och dessutom bostadsrätt. Vad väntar ni på? :)
 
Sv: Barn...

Jag var 29 år när jag fick min son o det var rätt ålder för mig. Jag känner att jag verkligen har fått leka av mig o rest en hel del. Att säga till någon när det är rätt tid att skaffa barn är helt omöjligt. Nu är sonen snart ett år o jag är gravid i v 15 så nästa sommar blir man tvåbarnsmor. Men sen är det stopp!!!
Kan bara säga att känns det rätt så är det bara att köra på. Lycka till!!
 
Sv: Barn...

Jag tycker att det låter som om ni är redo att skaffa barn, ni verkar ha det stabilt nog.
Men om ni verkligen ska skaffa barn kan bara ni bestämma, ingen annan. Andras åsikter om detta spelar ingen som helst roll.

Jag fick reda på att jag är gravid igår. Inte planerat och vi har väl inte helt bestämt hur vi ska göra, tiden är väl inte riktigt passande. Men båda vill ha barn väldigt mycket och det lutar åt att vi behåller det, och det känns fantastiskt.
Vi har båda fast arbete och bra ekonomi, kommer bo i egen villa på landet. Jag är 22, kommer vara 23 när (om :angel: ) barnet kommer. Min sambo är då 32.

Om ni bestämmer er för att skaffa barn- Grattis och lycka till!!
 
Sv: Barn...

haha det där e ju läskigt... det där låter PRECIS som att det är jag. nog diffar sambons ålder på ett år men annars låter det preciiiis som jag. skulle inte bli förvånad om alla går och tror att du är jag nu :p
 
Sv: Barn...

Jag var nästan 20 fyllda när jag fick min älskade Christoffer. :love:
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, då jag fick göra slut med killen för att han betede sig som ett svin. Om jag ahde fortsatt med honom så hade ekonomin inte varit några problem. Men eftersom jag pluggade på gymnasiet sista året så hade jag ingen ekonomi, vilket gjorde att jag har fått hjälp av soc med en 600-700 kronor i månaden.

Jag ångrar inte mitt val att behålla fast jag skulle bli ensamstående, det har varit väldigt tufft. Men han är det bästa som hänt mig och jag älskar honom överallt annat. Bor nu i två.

ÄR nu gravid med mitt andra trots skydd. Börjar redan jäklas med mamma.... :devil: Haha är glad över denna också. Kommer vara nästan 21 när h*n kommer. Flyttar i februari till en 4 tillsammans med min nuvarande pojkvän. Då kommer jag inte behöva hjälp av socialen mer.

Summan av kardemumman är att man vet inte hur ens värld kommer se ut. Man kan planera hur mycket som helst, men det går inte alltid som man vill ändå.

Nu ser er situation bra ut så vill ni skaffa barn varför inte? Man kan ju inte räkna med att situationen ska ändras. Dessutom finns det inget bättre än sina barn. :love:

Att få barn är det finaste man kan få. Men att bli mamma är också det tuffaste jobbet....
 
Senast ändrad:
Sv: Barn...

Haha, ska skriva det i min presentation då, att jag inte är du ;)
 
Sv: Barn...

Hur gamla var ni när ni fick barn?
o hur har det funkat rent praktikst m allt?

Fyllde 22år när sonen var 1½ månad.

Allt fungerar hur bra som helst.

Vi hade som ni, fast jobb, bra ekonomi, bostad ect. så det fanns inget mer att vänta på! (Ingen av oss vill resa eller plugga något som inte går att göra med ett barn)
 
Sv: Barn...

Var 25, killen 29. Det har funkat bra :) Men vi hade utan problem kunnat vänta med facit i hand... Jag har insett att jag var nog inte så vuxen som jag trodde :angel:
 
Sv: Barn...

det lutar nog åt att det blir barn.. haha.. jag vill så gärna gärna... sambon är lite mer "osäker" inte på själva barnet, för han vill... men han vill att allt ska vara så perfekt innan det kommer o det ä'r ju väldigt moget o gulligt :love:

har inget skydd nu.. lr ja, vi har kondom,efter jag tog ut min sprial. men eftersom vi inte är helt främmande för tanken att få bran så slarvas det en del... som på våran 1års dag i helgen.. haha... sambon tyckte att han gav mej en bra present ;)

Jag tror inte att jag skulle sakna min "frihet" om jag skaffade barn, kan ju göra allting ändå... (nästan) måste bara ha en liten med mej.. o det här med att inte festa osv... jag dricker otroligt sällan nu förtiden o sitter heller hemma m en godisskål på fredagkvällen o kollar på Idol :)
Skulle bara vara skönt att skaffa barn så att man utan att verka tråkig lr liknande kan säga att "nej, ingen alkohol för mej, jag är gravid" lr "nej, jag ska vara hemma o mysa med mitt barn ikväll" :love:

Hur har ni gjort med era hästar då??? har ju nyss köpt mej ett sto.....
 
Sv: Barn...

hästen är min stora anledning till att jag vill vänta. jag har alltid velat ha barn tidigt senast typ 23 och just nu har jag och sambon allt som räknas upp "ordnad ekonomi, hus, jobb" osv. sambon är 31 och det finns inte mycket att vänta på förutom just hästen och att sambon jobbar 30 timmar om dygnet :p men det kommer han aldrig sluta göra. men för mig blir det stopp eftersom jag har så stora ambitioner med min häst... eller haha för oss stora ambitioner. jag vill kunna ha honom tillräckligt tam tills jag blir gravid så jag kan skaffa en medryttare på honom, det är målet :angel:
 
Sv: Barn...

Jag va 21 när Nova föddes (6 månader sedan), sambon 23.
Sambon har och hade då fast jobb med bra lön, jag va och är arbetslös.
Vi bor i hyreslägenhet med två hundar.
Jag har en häst, å hans hobby är sin bil.
Allt funkar hur bra som helst!

Visst hade de varit kul å ha lite mer pengar, men de funkar bra ändå.
Jag får min tid för hästen, sambon får sin tid till bilen.

Varför vänta om man känner att de e dax?
 
Sv: Barn...

Jag tror att frågan om ålder är rätt irrelevant faktiskt. Tror det handlar mer om personlig mognad och vilket liv man vill leva.

Fick första barnet för knappt 2 månader sen, fyllde 30 i år och för mig var det egentligen rätt lagom. Visst hade jag på ett sätt velat vara en yngre mamma, men samtidigt har jag pluggat och haft jobb på annan ort som inneburit resor och mycket övertid samtidigt som vi byggt upp vår gård. Har mina hästar hemma vilket underlättar men tiden med dem är helt klat mer begränsad nu och måste dessutom planeras och struktureras i förväg.

Känner ni att det är rätt för er så är det nog rätt oavsett ålder! Det viktigaste är att ens livssituation ser ut så att man klarar av det, och att man dessutom vill ha barn och är beredd att försaka det som det eventuellt kan innebära!
 
Sv: Barn...

jag har ju min pålla i ett väldigt bra stall där även priset ligger på ungefär hälften av det gör runt sthlms området.. så det är ju ett stort plus.. samt att jag har en duktig tjej som hjälper mej med henne... o hon kan säkert tänka sej att ta henne på "foder" under den tiden det absolut inte funkar att rida o så... sambon vet hur mkt hästen betyder för mej så jag tror absolut att han kommer stötta mej i det o hjälpa till sen när vi fått barn... även om han tyckler mest synd om folk som har häst.. ;)


jag känner mej helt klart redo... o jag känner ej mogen att ta ansvar över nån annans liv.. o jag tror faktikst att jag kommer bli en jättebra mamma ;) o jag är helt säker på att min sambo blir en ännu bättre pappa....

så.. det är väl bara att sätta igång o producera... :rofl:
 
Sv: Barn...

så du har bestämt dig för att bli en avelskossa nu? ;) Efter att ungen kommit ut blir du istället mjölkkossa... :angel: haha men lycka till, blir det att skaffa barn kan jag säga att det kommer vara det bästa som hänt dig.:love:
 
Sv: Barn...

kossa?? haha... det lät ju smickrande... :eek::rofl:


mm, jag tror att det kommer bli så bra... för jag vill verkligen bli mamma.. o det känns helt rätt m min sambo...

men nu är det ju bara ett "problem".. jag ska bli gravid oxå.. o det kan ju ta ett tag.. lr så är jag det redan... :p
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 292
Senast: Rugge
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp