Sv: Barn utan vett
MEN, och det är ett stort men i sammanhanget (åtminstone för mig), barn skall läras att inte reta eller plåga (man kan faktiskt plåga mentalt!) djur. I det här fallet har hundägaren kanske överreagerat, vad vet jag som inte var där.
LIA
Jo, det var det. Jag gav exempel på vad jag gjort i liknande situation. Du däremot drog t ex fram "Sen finns det inget värre än att bli totalt utskälld av en eller helst två stora hundar som hoppar mot rutorna och håller på att välta sin bil när man ska ta bilen vid sidan om deras på snabbköpsparkeringen" var nu det passar in??Det du skrev var inte relevant i ursprungsinlägget. Du har väl knappast ensamrätt på att utveckla tankegången??
Har ögon att se med. Just därför valde jag metod. Hundrädd och mobbar hund? Äh, lägg av!Hur vet du vad barnen har för djuruppfattning? Det finns kanske en bland dem som är hundrädd?
I originalinlägget var hunden inte bunden på skolgården!Barnen ska kunna leka och stoja på skolan utan att ta hänsyn till om det finns någon hund där eller ej. Därför har hundar inte på en skola att göra. Plus allergier och hundfobier naturligtvis.
Nu är det ju så, att det var mig du angrep i ditt inlägg, och därför förutsatte jag att du menade mina situationer. Givetvis ska en hund inte bekymra sig om knackningar (eller värre) på en glasruta, därom är vi överens.Det var väl ändå ingen som plågade en uppbunden hund???? Det var några barn inne i ett hus som knackade på en fönsterruta och hunden låg utanför. Reagerar hunden på något sådant har den ju väldigt låg tröskel och då tycker jag inte att den har bland barn att göra överhuvudtaget.
MEN, och det är ett stort men i sammanhanget (åtminstone för mig), barn skall läras att inte reta eller plåga (man kan faktiskt plåga mentalt!) djur. I det här fallet har hundägaren kanske överreagerat, vad vet jag som inte var där.
LIA