ameo
Moderator
Sv: Barn på fritids även om bonusföräldern är hemma.?
Det är, som jag förstår saken, inte så att du vill slippa få hem barnen innan pappan kommer hem. Utan att du vill göra det enkelt för er alla att få ihop vardagen rent praktiskt.
Min sambo har två barn sen tidigare som är 6 och 8år. Båda går på fritids efter skolan.
Nu ska barnen börja bo hos oss varannan vecka, just nu är jag sjukskriven men kommer gå hemma på graviditetspenning och sedan vara föräldrarledig med vårat gemensamma barn.
Vet att när det gäller barn i förskoleåldern så har de barnomsorg utefter biologiska föräldrarnas arbetstider men gäller det även för fritids eller är det så att de inte får gå på fritids medans jag går hemma?
Jag har svårt att tro att någon skulle motsätta sig att barnen får vara kvar på fritids de dagar de har aktivitet efter skolans slut, när det är så kort tid mellan. Det är väl snarare så att de knappt skulle hinna mer än hem och vända mellan skola och aktivitet just de dagarna.bl.a för att de måste vänta på skolbuss, har aktiviteter som börjar nån timme efter skoldagens slut och när den aktiviteten är slut så går de tillbaka till fritids de veckor de är hos sin mamma medans min sambo kommer kunna hämta vid aktivitetens slut.
De dagar de inte har aktiviter kan de självklart åka hem med skolbussen.
Det är, som jag förstår saken, inte så att du vill slippa få hem barnen innan pappan kommer hem. Utan att du vill göra det enkelt för er alla att få ihop vardagen rent praktiskt.