Nikki o Fabian
Trådstartare
Sv: Barn på dagis pga att dom blir rastlösa hemma?
Precis, jag har inte två barn än, kanske är därför jag startat tråden, för att se vad folk som har två barn har för syn på allt med dagis, två barn och ork. Och för att jag får höra hur konstig jag är som vill ha mina ungar hemma, vilket för mej känns rätt i dagens läge.
Jag har full förståelse för att alla inte vill/tycker lika, men man kan väl diskutera, kanske få mer insikt i hur andra tänker, fast det inte är som jag tänker.
Jag har lite svårt att förstå vad du vill med tråden. Du har ju ingen erfarenhet av två barn än, varför hänga upp dig på och försöka göra dig till tolk för hur de som har det hanterar situationen?
Är det något jag har lärt mig av att ha flera barn så är det att det finns många vägar till målet och att föräldrar har olika styrkor. Ditt sätt att resonera låter rätt naivt, att din väg och ditt sätt är det som egentligen borde vara det rätta för alla om de bara skärpte sig och vore lite mindre lata.
Precis, jag har inte två barn än, kanske är därför jag startat tråden, för att se vad folk som har två barn har för syn på allt med dagis, två barn och ork. Och för att jag får höra hur konstig jag är som vill ha mina ungar hemma, vilket för mej känns rätt i dagens läge.
Jag har full förståelse för att alla inte vill/tycker lika, men man kan väl diskutera, kanske få mer insikt i hur andra tänker, fast det inte är som jag tänker.