Barn nr. 2....

_Yggdrasil_

Trådstartare
Ja jag satt och funderade lite på namn. Om jag nu skulle få några mer barn i framtiden så att säga;)

Min dotter heter ju Idun Linnéa Merry och skulle jag få ett barn till vill jag ju ge det ett lika vackert namn..:)

Om jag skulle få en dotter till skulle hon nog heta:
Mist eller Eir och i andranamn Elsa Fannie

Skulle jag få en son skulle han nog heta:
Kilian och i andranamn Ralf Loke

Så va har ni för planer på namn?
Men måste ju planera lite man vet ju aldrig.....:D
 
Sv: Barn nr. 2....

mist och eir lät fint. loke är inte illa heller, jag älskar fornnordiska namn :love:. dom är så vackra.
har inga barn än men funderar på namn i den stilen om/när jag skaffar några. funderar på att döpa fölungen som kommer nästa sommar till hel eller skade om det blir ett sto.
föresten, har du läst triologin sagan om valhall? där står det ju många namn och deras betydelser
 
Sv: Barn nr. 2....

älskar namnet Kilian, om jag nån gång får en son ska han heta Killian!
Killian Svensk skulle det bli då :)
 
Sv: Barn nr. 2....

Tycker Mist och Eir låter ganska maskulint.
 
Sv: Barn nr. 2....

Jag tycker att Idun är ett jättevackert namn, det klingar fornnordiskt. Fortsätt med det ! Elsa är jättebra och Loke, de andra namnen är inte lika fina tycker jag. Eira möjligen. Inte Eir.
 
Sv: Barn nr. 2....

Jag är svag för grekiska och italienska namn, men det skulle låta så konstigt med ett svenskt efternamn. Så jag får fundera vidare!
 
Sv: Barn nr. 2....

Vi har pratat lite om det där(trots att vi inte ens är säkra på om vi ska ha fler barn;)), och blir det en flicka kan det hända att hon får heta Tilde Kristine. Pojknamn är svårare, Eskil eller Hugo kanske... men Emanuel är ett givet andranamn isf.
 
Sv: Barn nr. 2....

Om jag får barn någon gång och det blir en pojk så ska han heta Natanael eller Liam

Blir det en tjej så får det nog bli Hedvig :D
 
Sv: Barn nr. 2....

Får jag en pojke någon gång i framtiden är Liam de som ligger först på listan.
Blir den en liten tjej så är jag sugen på Miranda, Samantha, Eveline.
 
Sv: Barn nr. 2....

Blir nästa barn åxå en flicka vii jag att hon ska heta Feline Athena.

Blir det en kille så ska han heta Alex eller Tim i mellannamn i alla fall.

Gillar islänska namn å där har jag massor jag gillar. men jag vet inte vad sambon tycker om de=)
ex.
Andi- betyder vindpust å låter inte jättekonstigt i svenskan heller=)
 
Sv: Barn nr. 2....

Får vi en dotter (som spådomen säger att vi ska få:D) så ska hon heta Saga Izabella Ellinor

Skulle inte spådomen slå in den här ggn och det blir en pojk igen så är det lite tomt på namn.
Funderar på Kilian, Ricard eller Jack
 
Sv: Barn nr. 2....

Får vi en dotter så har jag ett namn jag önskar, Varja :)
Efter en urgo liten tjej vi hade på besök här för några år sen.
Gillat namnet ända sen dess. Kruxet är väl bara att sambon häromdagen började yra om att hennes lillebror nog heter samma som vår son :angel:

Får vi en son vete sjutton vad det blir...
Sambon har ju sitt gamla "slåss i rustningsnamn" som han gillar men som jag stor tok vägrar :eek::eek::eek:
Säker som tusan på att ingen i hela Sverige kan heta så så surfade jag in på SCB och tittade och det var 165 stycken som hetr det varav 56 har det som tilltalsnamn! Gah.
Sambon blev tok glad, men nej jag går inte med på det ändå. :D
 
Sv: Barn nr. 2....

En vacker dag om mååånga år vill jag ha en Freja eller en Sally.
 
Sv: Barn nr. 2....

Sambon har ju sitt gamla "slåss i rustningsnamn" som han gillar men som jag stor tok vägrar :eek::eek::eek:
Säker som tusan på att ingen i hela Sverige kan heta så så surfade jag in på SCB och tittade och det var 165 stycken som hetr det varav 56 har det som tilltalsnamn! Gah.
Sambon blev tok glad, men nej jag går inte med på det ändå. :D

Vad var det för namn?? *nyfis*:)
 
Sv: Barn nr. 2....

Vår dotter heter ju Victoria Inez Alde.
Nu när vi väntar tillökning är hetaste flicknamnet Idun.. (Tack vare dig!)
På första plats bland pojknamnen finns Carl eller Calle.

Andra flicknamn som jag gillar är Inez, som ju redan är upptaget som andra namn till dottern, och Adele, som ju är för likt Alde.
 
Sv: Barn nr. 2....

nä fy va fult!:D

Låter nästan som man spyr när man säger det:rofl:
 

Liknande trådar

Småbarn Mina barn (1, 2 och 4) ska få utklädningskläder i julklapp. Jag är lyckligt lottad med en sömmerska som svärmor, så jag kan mer eller...
Svar
9
· Visningar
1 945
Senast: majola
·
Gravid - 1år En namntråd till... Vad har era barn för andranamn och varför valde ni det/dem? Min dotter heter Mala Linnéa i andranamn. Mala...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 424
Senast: twinstar
·
  • Låst
Övr. Barn Åh det är så roligt med namn!!!:banana: Har du kommit på namn till ditt barn??? Jag har tänkt ut alla namn utom ena mellannamnet...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
15 861
Senast: _Yggdrasil_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp