Sv: Andranamn

Gud vad häftigt, jag heter också Ingrid Cecilia i mellannamn.

Dottern heter föresten Tuva Siri Cecilia, Siri efter sambons gammelfarmor och Cecilia är ett namn från min pappas sida. Farmor, gammelfarmor, jag och min kusin heter så.

Vilken bra smak dina föräldrar har (och du också förstås)!:D

Det var faktiskt rätt nära att Saga fick heta Siri....:laugh:
 
Sv: Andranamn

Om vi får en dotter ska hon heta Freja Daniela .
Jag heter Johanna Daniela Freja.
 
Sv: Andranamn

Kl

Min son heter Ernst i andranamn. Egentligen ville jag inte ha något andranamn, men sambon ville eftersom hans två andra barn har det, och sambon kallade honom för Ernst när han låg i magen.
 
Sv: Andranamn

*knapp*

Min dotter heter Linnea Merry i andranamn.

Linnea är ett släkt namn på min sida sedan länge tillbaka.

Merry fick hon efter min första häst, som jag lovade att om jag någon gång fick en dotter så skulle hon bära hennes namn. och så blev det :love:
 
Sv: Andranamn

Min son ska heta Jan i andranamn som kommer från min morfar. Han fick pappans efternamn och andranamn från min sida.
 
Sv: Andranamn

Förlåt ifall jag snor denna tråd lite..

Ni som har koll på detta med namn och så..

Min son ska heta Adrian i förnamn sen så vill min sambo att han ska ha 2 andranamn + att jag vill att han ska ha mitt efternamn och sambons eftersom vi inte är gifta.. Funkar det?

Så det blir ex Adrian Elton Ville Johansson Stark
 
Sv: Andranamn

Min dotter har både mitt och sambons efternamn. Det ena står som mellannamn och det andra som efternamn. Men alla papper vi får för dottern så står båda namnen med. Hur det är med andranamn vet jag inte, men min kompis har tilltalsnamn, andranamn, två efternamn (mellannamn och efternamn) så det borde nog funka. Det borde nog finnas info på skatteverkets hemsida.
 
Sv: Andranamn

Mina små flickor heter
Ronja Christina (Ronja för att det var storm och jag alltid gillat den och Christina för att det är släktnamn på både min och sambons sida.)
och Malin Christina (Malin till minne av min bästa vän som omkom då jag var barn och Christina är som sagt släktnamn)

Jenny
 
Sv: Andranamn

Mala vad fint!

Vår dotter heter Nike i tilltalsnamn. Ett namn vi båda gillade.

I mellannamn heter hon Linnéa Nin.

Linnéa eftersom alla tjejer på min mammas sida heter det i rakt nedstigande led. Min mormor, min mamma, jag själv och nu min dotter med.

Eftersom jag helt sonika bestämde att Linnéa skulle vara andranamn utan diskussion så ville min man bestämma ett namn också och han valde Nin. Dels för det är fint och annorlunda och dels efter Nine Inch Nails:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp