Sv: Andranamn

Matilda har fått andranamn från min mormor Lisbeth, vilket är ett släktnamn på min sida, och från makens farmor Ingrid.

Det är två fenomenalt starka kvinnor som satt sin prägel på den omgivning de levt i. Tyvärr gick makens farmor bort i våras men min mormor finns kvar och jag hoppas hon finns med några år till så Matilda kan få en egen minnesbild från henne.
 
Sv: Andranamn

Hanna heter Hanna Lydia Louise.
Lydia från min mormors mor, Louise från min lillasyster (hon heter det i mellannamn).

Nova-Li heter Nova-Li Clary Judith.
Clary från min mormor, Judith från Mats farmor.
 
Sv: Andranamn

Våra barn heter ENGLA Ingrid Cecilia och SAGA Ann Caroline
Ingrid är släktnamn från pappans sida, Ann är släktnamn från min sida.
 
Sv: Andranamn

Nu har jag inga egna barn, men ville bara säga att din dotter heter nästan samma som mig. Maja Linnea heter jag och jag är också förtidigt född, så jag kanske borde ändra till Mala istället... :)
 
Sv: Andranamn

Sam heter Anthony efter sambons konfirmationsnamn. Dessutom lät det bra med hans andra namn och efternamnet.
 
Sv: Andranamn

Våra barn heter ENGLA Ingrid Cecilia och SAGA Ann Caroline
Ingrid är släktnamn från pappans sida, Ann är släktnamn från min sida.

Gud vad häftigt, jag heter också Ingrid Cecilia i mellannamn.

Dottern heter föresten Tuva Siri Cecilia, Siri efter sambons gammelfarmor och Cecilia är ett namn från min pappas sida. Farmor, gammelfarmor, jag och min kusin heter så.
 
Sv: Andranamn

Min son har sin pappas efternamn då vi läste att ha inte kunde ha 2 efternamn.

Så han heter Loke Svensson.
 
Sv: Andranamn

Vår lilla tjej heter Anna i andra namn. Är släktnamn på min sida, både jag och farmor heter det.

Fast vi satte det före Felicia för att det flyter bättre så!
 
Sv: Andranamn

Jag heter Francesca (jag är äldst) efter min pappa som heter Francesco (han är äldst), jag är jättenöjd med det:D. Mycket finare än mina kompisar som ofta heter tantnamn;)

Mitt eventuella barn (det första) kommer heta Franscesca eller Francesco beroende på kön. De andra kommer nog inte ha nåt andra namn eftersom andra namn är lite meningslösa.
 
Sv: Andranamn

Min ena dotter heter Marie i mellannamn, vilket ar ett slaktnamn pa min sida - forstfodda dottern heter alltid Marie eller Maria i mellannamn. Andra dottern heter Grace i mellannamn, efter sin pappas mormor.
 
Sv: Andranamn

kl
Min son heter Erik Ulf efter sin morfar, min pappa, som gick bort i december 06. Han hann aldrig träffa sitt barnbarn..:cry:
Pappa hette Ulf Eric så vi vände helt enkelt på det och bytte c mot k, så att det inte blev alldeles för lika. Erik är ett vanligt namn i släkten på både min och sambons sida för övrigt, så det tyckte vi passade extra bra!

Själv har jag inte 2.. inte 3.. inte 4.. utan FEM namn..!!:crazy: Men kärt barn har många namn heter det väl? :D
 
Sv: Andranamn

Mina stora heter: Lena Maria, Lena efter mormor och farmor (ganska givet ;)) och Maria som är ett släktnamn på min sida.
Och den lilla heter: Ester Rut, Ester efter min plastfarfars mamma (pappa är adopterad) "farfar" gick bort precis innan hon föddes och Rut efter sambons farmor. Hans pappa är död och när det blev ytterligare flicka fick vi ta farmors namn istället för pappans. Larsa tyckte vi var så där :crazy: . Farfar hetta mao Lars
 
Sv: Andranamn

Sambon har bestämt tilltalsnamnet, Faith. (Jag lovade honom redan i början av vårat förhållande att om vi någon gång skulle få en dotter, så skulle hon få heta Faith). Emilia Maria blir mellannamnen, Emilia efter min farmors mamma (egentligen ville jag att hon skulle heta något efter farmor, men eftersom hon hette Vivan Öllegård så fick det bli något snyggare :crazy:) och Maria efter min morfars mamma, som gick bort under hösten. Dessutom har både min mamma och min lillsyster fått namnet.
 
Sv: Andranamn

Åh! Zambrotta som är så fin och bra :love: Din man har bra smak!
 
Sv: Andranamn

Min dotter heter Sara Sofia Aurora. Hade bara två tänkbara tjejnamn o det var Sara o Anna o det senare var upptaget av storasyrran. Sofia är ett släktnamn många, många generationer bakot på min sida o Aurora är släktnamn från makens sida. Dock inget som gått i arv flera generationer, tyckte bara att det var fint.:laugh:
 
Sv: Andranamn

kl

när vi får barn nån gång ska dom heta Viking (min lillebror heter det i andranamn och även min döda farfar) och Maja-Liisa (efter sambons döda mamma).
Ska man ha ett andranamn tycker jag att det ska betyda något, men det gör det väl oftast tror jag :)
 
Sv: Andranamn

*kl*

Om vi någon gång skulle få en dotter ska hon heta Greta Fredrika i andranamn efter sambons och min mormor.

Alla tjejer i min släkt heter annars Sigrid Maria i andra namn men jag vägrar döpa en dotter till det.
 
Sv: Andranamn

Min tjej heter Minnie, Sara
Minnie efter min farfars syster
Sara efter mej

Ebba i tilltalsnamn

Ebba minnie sara lilliehöök:laugh:
 
Sv: Andranamn

Min dotter har två efternamn, det ena står som mellannamn bara. Men i alla papper som kommer om så står båda efternamnen med. Krångligt, men du förstår kanske ändå :p
 
Sv: Andranamn

Mina två söner har bara ett namn var (tilltalsnamn).
Tanken är att de ska kunna välja ett eget andranamn när de blir vuxna, om de vill ha ett.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp