Barn & hundar?

J

jaha ja

Har många runt omkring som inte gillar hundar alls.
Mest pga att dom "skitar" ner & förstör våra soffor då dom får ligga i dom.

Sen har dom ju fått för sig att hundar ger allergi.
Inte bra för barnen :(

Känns så tråkigt att ha släkt som känner så när just hundar är största intresset & även delas med barnen.

Sv: Barn & hundar?

Och det finns faktiskt en pappa eller en mamma, som är verkligen hundrädd o det påverkar barnet negativt. Barnet ser sin förälder som hundrädd o föräldern säger åt barnet att den där hunden är farlig...Bla bla...Och så kommer även barnet säga det när barnet är i vuxenåldern.
Jag har en granne, som skriker åt mina katter. Dom är utekatter, o jag bor ju i ett område där det är helt fritt fram för katter att ströva runt fritt nattetid, in på dagen.
Sist jag såg grannen när hon fick syn på min gammelhona försökte hon sparka till den, gissa om jag blev fly förbannad på grinige kärringen? :mad:

Hon skrek när jag kom ut med vovven. Lugn & fin, bli inte sådär rädd, tänker jag högt för mig själv...

Det är tråkigt. Det är ju trots allt djurens förtjänst, som gör oss människor friska. Tycker jag iallafall. Man får vara ute, göra något med sitt djur, osv.

Jag förstår inte din frågeställning riktigt (eller det var kanske ingen), men jag ser till att onvolvera intresserade barn.

Mitt ena kusinbarn tränar agility med min ena hund, de har inga egna djur och hon älskar att få pyssla med dem.

Sen har vi en gång för alla klargjort att Vi har valt att ha det såhär och vill släkten inte vara med om det så behöver De inte det. För jag tillhör också en klan full av städmaniska och folk med fördomar.
Sen tycker jag också att om man har bjudit hem folk så kan man faktiskt städa ordentligt innan och då behöver inte jyckarna ligga i soffan den stunden.

//E

Jag vet hur det är med tex släkt som är lite rädda och / eller 'uschar' för hundarna.
Visst, vi har flera hundar så klart det blir mer spring då, men de VET faktiskt när vi bjuder hem dom att vi har hundar. Och ändå kommer dom.

Men jag tror att det handlar om god vilja. Om alla försöker och man antar att alla gör sitt bästa och försöker blir det faktiskt lättre.

Sen kan man ju förebygga! Släpp ut hundarna i rastgården, stäng in dem för en timme i ett rum som är bekvämt för dem osv.

Som tur älskar ca hälften av kusinerna våra hundar, speciellt minihundarna:) De kan de gå ut med utan att hundarna är stora och drar omkull dem..

Vi har faktiskt influerat den familj som uschade värst för några år sedan att skaffa hund nu till nästa vår:D

//Gilly

Vi har ett intresse förutom barnen & familjen & det är hundaran.
Som jag även tidigare skrev så är alla barnen mer eller mindre intresserade & följer med på utställning & vill träna bruks osv.

Visst håller jag med om att om man får besök så kan man sätta undan hundarna.
& städat tycker jag själv är trevligt oavsett om det kommer folk eller inte.
Så man i lugn & ro kan umgås, även om nu våra hundar är lugna.

Problemet är inte att släkten är rädd för hundarna, utan att dom inte förstår att man kan ha ett sådant intresse & att även barnen kan hänga på & faktiskt mår bra av det.

Som precis, va ute i skogen & röra på sig.
Ha vänner som även dom har barn som man träffar när man åker på utställningar.
Att det faktiskt kan föra samman familjen.

Sen är väll vi inte så pedantiska att inte hundarna får ligga i soffan eller sängen & det slits & det är ett av de som stör vissa mest.
För så kan man inte ha det :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 021
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar