Att Gals häst är framtung? Nu hittar du på igen. Jag skriver att TRAV är inte en särskilt bärig gångart, det har man tom kunnat mäta fram, att det inte blir någon skillnad på vikten bak, ens på samlad trav. Huruvida en häst är mer eller mindre framtung är sedan relativt det man jämför med, vem vill du att jag ska jämföra Gals häst med? Garrocha-hästen?Men Fiador då, det verkar ju inte vara någon alls som förstår vad du (eller Brille) menar eller är ute efter. Detta måste väl ändå vara tiderns motsägelse, det ni tidigare påstått vara helt fel stämmer helt plötsligt inte. Så, ja, du försöker kanske förklara. Men jag anser att du har helt fel.
Jag ställde tidigare en fråga. Du påstår att Gals häst på filmen är framtung. Jag bad dig beskriva hur du ser att den är framtung. Eller påstår du det bara för att Brille gjorde det?
Att du bortförklarar ridningen på den stackars spanska hästen med att det är ”bruksridning” är bara beklämmande.
Jämför man tex med travdelen i filmen jag lade in på dressyr-tråden, den med det fina BÄRIGA stoppet, då är Gals häst mer framtung...