U
UrsusRex
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne
Går hovslagaren inte med på det så byt!
Sedan detta med tävlingshästar som går barfota - de verkas annorlunda än en "promenad"häst. Liksom de görs även om de har skor vilket utbildade hovslagare kan men som en intensivkursare kanske inte alls tänker på - huruvida det är en hopphäst eller en travare osv.
/B
Själklart kan du säga åt hovslagaren att ta mindre för att hästen är öm och strålen förstår jag inte alls varför en del ska skära ner så brutalt ( ). Det är ju helfel att du ska behöva leda hästen över grusvägar för att den är öm!ridtravare skrev:Nu har jag en allmän fråga (hugger bara in på tråden) om hästen slutar vara öm, kan den bli det om den verkas på nytt, ska jag säga åt hovslagare att låta stråle och sula vara om han vill karva idem för säkerhetsskull?
Igår red jag premiärturen på hyvlad grusväg och hon var inte öm!!! Hon tar dock kortare steg, kliver precis i framhovarnas spår, annars har hon rejält övertramp...
Jag har bara ridit på bana och skog så det vore kul om det höll isig med oömheten. (Jag har dock lett henne på grusvägen då den leder till gräshagen )
Går hovslagaren inte med på det så byt!
Sedan detta med tävlingshästar som går barfota - de verkas annorlunda än en "promenad"häst. Liksom de görs även om de har skor vilket utbildade hovslagare kan men som en intensivkursare kanske inte alls tänker på - huruvida det är en hopphäst eller en travare osv.
/B