Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Borde funka att ha ta stabilt garn och fläta ihop lite snyggt till små ögglor tills man kommit åt att köpa D-ringarna (om man har garn hemma)

jaa varför inte, hampasnöre kanske... fast det är ju ganska styvt iofs, men det kanske finns i tunnare varianter...

Jag blev inspirerad :idea:

Såhär blev min (den vart skitgo att rida i :love: )

9129915.jpg

:eek:Shit vad fiN!!!!:love::love::love: Jag måste försöka göra ngt liknande:love::love::love:

Fråga till Cita:

Glider inte paden åt sidan när du bara har täckesgjord?

Annars är den jättefin!!!

Blir oxå sugen på en... :bump:

Nej gled inget, fast nu har jag en annan modell med tömkörningsgjord på en sida tillbaka hittar du den.

KL

Jag har gjort en till.. inte jättesnygg, men bättre än Åbäket (den förra). Detta är Tingesten.. x)
Sitter jättebra! Är knappt rädd alls i den, inte som med vanlig sadel iaf :D
Den är stoppad med .. halm.. :rofl: tänkte på gamla halmmadrasser..

dackesaddleone.jpg

Utan ryttare

dackesaddletwo.jpg

Med ryttare.. jag ser konstig ut, blev så när jag skärpte upp det suddiga fotot i PS :P men det bjuds de på:P

Vilken fetknopp!!!! :rofl: Hästen alltså!:D Kolla in sadelgjordsläget!

Jaa.. stretchar mina innerlår på honom.. :angel:
Försöker få ner honom i vikt och han tappar lååångsamt.. får en näve kraftfode för att blanda mineraler i, och höt är utblandat med halm (han måste ju ha något i magen och tugga på), går i en stor hage med väldigt magert gräs.... kanske när snön kommer och täcker resterna av gräset.. *suck*

Jaa.. stretchar mina innerlår på honom.. :angel:
Försöker få ner honom i vikt och han tappar lååångsamt.. får en näve kraftfode för att blanda mineraler i, och höt är utblandat med halm (han måste ju ha något i magen och tugga på), går i en stor hage med väldigt magert gräs.... kanske när snön kommer och täcker resterna av gräset.. *suck*
Åsså var det ju frågan om motion också!

Rider ju på bilden, syns inte det? :angel:
Försöker motionera honom med, men dels är det pappas häst och bör ju vara han som rider.. eftersom han har dålig tid rider jag så ofta jag kan och orkar. Men.. jag är lite rädd för att rida efter en olycka när sadeln gled och jag splittrade min handled, så det blir inga långa turer.. försöker iaf rida lite varje dag nån halvtimme eller nåt. Och jag vill helt enkelt inte markarbeta honom för vi två passar inte så bra ihop psykiskt.. ridning går bra men försöker man minsta lilla frå marken så beter han sig som om världen kommer ramla ihop om han bara får liiiite tråkigare..
Så jag lägger hellre min energi på att arbeta med min egen, oinridna häst..
Han leker åtminstonde i de stora backiga hagarna med den andra hästen. Vi har bara haft dem sen i somras, btw.

Ett 6-timmars pass per dag skulle nog inte skada ! ;)

ett sextimmarspass på en överviktig häst som inte är van vid så mycket motion, det vore ärligt talat väldigt korkat

Som jag sa så är JAG lite rädd och ärligt talat vill JAG inte sitta på en häst i 6 timmar, jag skulle få panik efter så lång tid och varken hästen eller jag skulle må bra av det, eller hur?

och som Cili säger; det är för mycket för en häst med så lite kondis. Även om jag vore en duktig ryttare som får alla hästar att bära sig omedelbart så skulle han inte orka bära sig i 6 timmar, det skulle slita oerhört på honom när han är så otränad.
(jag är mest glad att han går i en ok låg form med höjd rygg självmant så att jag slipper ha dåligt samvete för det lilla jag ändå rider).

Men denna tråden handlade om barbackapaddar, inte om hur fet vår häst är.

Fast han har väl oxå börjat sätta vintepäls, det är ju knappast bara fett som hänger över vid täckgjorden. Det är ju skönt att se att du vågar dig upp på hästryggen iaf!!! Jag vet hur det känns när man känner sig osäker och helst av allt bara vill kliva av hela tiden. Nu har jag inte brutit nåt nyligen men haft ett par rejäla vurpor tidigare och rider just nu in min treåring och det är inte alltid jag känner mig helt tillfreds när jag rider och han är trots allt rätt snäll men kan bli lite istadig ibland. Men det sitter i ryggmärgen, jag tror att han ska börja tokbocka och att jag ska slå mig halvt fördärvad igen och det är inte helt lätt alltid att ändå fortsätta rida.

Han ÄR fruktansvärt fet.. mest över revbenen.. i sommarpäls ser det ut som revben men är fettvalkar.. :crazy: Samtidigt har han gått ner (fått spänna upp sadelgjorden några hål på den vanliga sadeln) men den mesta av sin motion får han när han busar med piggelinen Crow i hagen.. numera ser man ju honom t.om. galloppera på eget bevåg.. :rofl: Förut var det mest typ.. ett travsteg sen började han beta istället..
Men med barbacka paden vågar jag iaf rida litem vi gallopperade till och med ca 25 meter idag.. x) (då tog jag in honom till maten som belöning, han är inte förtjust i ridning eller gallopp) men har travat och skrittat rätt mycket idag iaf.. vill ju inte överanstränga hans otränade kropp. Men det går riktigt bra med nya paden :3

uhm.. tillbaka till kameldrivarkuddarna?

Guuud vad fina allas är! Och eloge till er som är så duktiga!:eek::bow:
Håller på med en barbacka"sadel" själv som snart är färdig, men har kommit fram till att den mer ser ut som en....som en...
blandning av kamelsadel/fjällsadel/stenålders grejs:D
hihi, baota stöd bak och fram+ grå ylle över hela, allt handsytt (=aj mina händer:o)
Bilder på åbäket kommer inom kort;)

Så här ser min ut för tillfället. Ska dock sätta ett kardborrband på båda sidorna längst ner vid sadelgjorden samtidigt som jag sätter dit banden på schabraket. Ska även göra om sadelgjordsstropparna så jag kan ha en kortare svängd gjord.
1-nov-2007-005.jpg

För så här såg det ut efter en ridtur och det kändes svajigt när padden gled.
1-nov-2007-006.jpg

TL

måste lägga tråden på minnet....

har köpt material för tillverkning av en padd.
ska ta kort allt eftersom så ska ni få se min skapelse också.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar