Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Ska bli kul att se. :)

Jag kanske återkommer med en pad när den andra hästen är inriden.. vill inte visa fler bilder på Dacke här. Vi får se.

Kan visa den när den ligger på Crow med (fast han är lite för mager, så det blir nog inget) men jag kan inte sitta på..
Tror inte jag gör nån ny förräns han är inriden i vilket fall.

:love::love: Nu ska jag också börja laga en egen barbackapad åt mig och min häst...!! va fina era är!:d

Men jag skulle gärna vilja klä in min pad i fuskmocka tyg..... vet någon av er var man kan få tag på det? billigt...? eller om ni vet vad det kostar ungefär metern... ??

... men jag måste ju börja med själva padden först såklart... ;)

har gjort fler men dessa ska inte jag själv ha :angel:

15781340.jpg

åh, dom där såg jag på blocket, har du fått nån såld? :idea:

Hur har ni det med mankfriheten med era paddar?

Har dubbla lager skitopadd + liggunderlag för att göra en bra kanal och den är hög tills man spännt gjorden och skitoiläggen blivit varma. Det blir inte mkt tryck mot manken men skulle vilja att den blev helt utan tryck.

jag har klippt bort en bit i vojlocken, som ett V
sen satte jag dit tjock, mysig fuskpäls som var större än det jag klippte bort, då blev det lagom högt för manken på min häst i alla fall. så nu ligger det jättebra :)
under min har jag vanlig sån där vit teddypadd som man brukar ha under sadeln, fast den är är isärklippt för att ge lite mer space åt ryggraden. men jag orkade inte bygga upp något jättehögt, när man rider barbacka sitter man ju typ på ryggraden - och hästen har inte dött av det (red med barbacka/med barbackapadd ca 1 gång per vecka som omväxling)

Senast ändrad:

Hur har du padden fastsatt?
Om du har en sadelgjord. Hur har du satt stropparna?
Jag har lagt stigläder rätt över som stroppar

jag har bilder nånstans.. men hittar inte nu. så jag ritade lite provisoriskt i paint:

barbackapadd.jpg

de två högra nylonbandsstrecken är samma band

Ber om ursäkt men tar nog och "snor" din lösning till min padd :angel:

det behöver du inte be om ursäkt för alls ;)
bara bra när någon snor idén och sen utvecklar den vidare, så man själv kan sno tillbaka idén som då har förbättrats

Haha..
Det är ju gulligt att spöka ut sin häst! :p

*Knapplån*
Nu har ni smittat mig också!

Har nu varit ute och rotat fram en gammal vojlock, en teddypad och min gamla ridgjord.

Så nu är frågan att vad är enklast att stoppa med?
Och hur skall jag fästa ridgjorden i vojlocken?

Skall strax iväg och inhandla tråd, nål och tyg..

Så får vi se hur det här kommer bli:cool:

gör så att du kan ta bort ridgjorden, då kan du tvätta padden i tvättmaskinen sen

jag fyllde min med ihoprullat täcke från jysk (50kr), men skummadrass ger nog mer stadga och ligger nog mer still medans man syr

Jag håller på å klurar på en lösning så man kan plocka bort ridgjorden så man kan tvätta den men sätta dit den sedan utan att behöva sy om.
Hm, jag har både täcke och skumgummi madrass. Får nog känna efter vad som blir bäst och känns bäst..

Min stoppades rätt hårt med halm, billigt och funkar kanon! (tänkte på gamla halm-madrasser)
Ska bara förvara den så att den torkar snabbt om den blir blöt, och inte möglar.. men handukar etc möglar ju också om de blir fuktiga och inte torkar..

*kl*

Efter lååång tid så har jag nu plockat upp symaskinen, tagit fram en voylock samt kuddde att klippa "stöd" av. Det kommer bli en padd även om det tar lång tid :p Dessutom är jag nu så himla trött på sadlar så jag bara kräks..

Någon som vet om man kan ha en Hööks bomlöspadd under för att tornutskotten ska gå fria?

Får klämma lite på den nästa gång jag åker dit då :) Tror jag skulle använda padden mer än sadeln och då vill jag ha något som tryckutjämnar lite.

Frågan är nu vilken färg?

Alternativ:

Gammelrosa med rosmönster
Ljusblå
Isblå a la Vicks halstabletter (:rofl:)

Eller vit :crazy:

Vad tycker ni?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar