Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Du är ju helt fantastiskt duktig:bow:
Den ser väldigt genomtänkt och gedigen ut. Du kanske ska sälja på beställning? Kan slå vad om att fler än jag skulle vilja he en!

Nu har jag satt in en bild på padden på hästen under mig. Bry er inte om min fina klädsel... ;)

Roligt att läsa.

Om försäljning... Det går åt en massa tid att göra en såpass invecklad... med kanske senare. Får se om jag säljer den då jag fått min riktiga sadel som jag väntar på... Måste medge att jag redan funderat på olika sätt att konstruera följande... Bara för att det var så roligt att göra den här.
Har bara provridit den i skritt ännu, men ska testa den mera. Blev förvånad hur smalt sätet blev, med tanke på hur bred häst jag har. Mina höfter tål inte vad som helst...

Jag har tidigare gjort grimmor o träns, samt förnyat för små delar av selen, men måste igen tacka er alla för att ni inspirerat mig o gett mig mod att faktiskt börja göra en egen version av "sadel". Utan er skulle jag inte ha kommit på ide'n. I Finland är det mycket ovanligt att ens göra grimmor o träns själv... Men jag var nästan tvungen att göra, då det inte har funnits tillräckligt stor utrustning, till min llilla pålle...

Något som används på byggen, liknar på liggunderlag. Har tidigare gjort inlägg till en padd av samma material o det fungerade bra. Jämnar ut tryck bra, o formar sig något.

Provade rida i "sadeln" igår igen. Travade med den också. Den gled ingenstanns, var fortfarande stadig, o hästen verkade nöjd med den. Jag har klättrat upp på hästen med A-stege, utmanar inte ödet att den skulle bli sned. Men skulle nog borde prova om den hålls på ryggen vid uppsittning också. Min riktiga bomlösa sadel som jag hade, hölls inte kvar på ryggen vid uppsittning.

*kl*

nu har jag kommit så långt att jag håller på med benstöden.
dom är 18cm höga :D

har för ca två veckor sedan sytt bossor/paneler av många lager liggunderlag och satt fast på en vojlock, där jag tidigare sytt på nylonband med d-ringar

Wow snygg! Ser ju nästan ut som en riktig sadel!
Vill också pyssla, men har inga grejer till det :(

Ser väldigt snyggt ut:P
Själv är jag mycket tveksam till stigläder; inte bara för trycket men även eftersom sadeln antagligen lätt glider runt om du lägger vikt i ena stigbygeln, vilket du inte kan göra utan dem.
Men jag har ju inte provat den så:P

asså, vad sugen jag blir på att göra en själv!:)
men vart har ni hittat sadelstropparna?:confused:

kom på att jag glömt att lägga upp min nya kreation

20327031.jpg

20327032.jpg

20327033.jpg

20327034.jpg

kan man inte få se hur den ligger på hästryggen :D nu ser den bara platt ut :p snygg men platt

Hugger en knapp!

Vad synd att så många bilder är borttagna nu när jag sitter här och behöver inspiration :cry: Var har de tagit vägen :confused: Sätt genast ut dem igen! :D

Skulle verkligen behöva en sån där! Har ur dålig balans och den ser superskön ut! :O:D
Men jag har varken tid eller lust ..

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar