Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Har faktiskt sånna lindor :rofl: Köpte dom på rea och kunde inte låta bli för de var ju så billiga men jag har aldrig användt dom men kanske ska börja nu snart då :D

Kanske ska gör så det går att byta färg efter humör :rofl:

Men nu ska jag ha möte med klubben sedan blir det barbackapaddstillverkning :)

*kl*

Såhär blev min kameldrivarkudde:D
Jätteskön, hästen gillade den. Dock skall den ha lite större stöd fram då min kamel har väldigt skumpig trav.

16525835.jpg

16525836.jpg

Det finns ett företag i Kumla som heter Jerndahls de säljer
D-ringar och allt möjligt. jerndahls.com

Någon som vet vart man får tag på eller vad den typen av latex som de gör bossor av heter? Eller annat material typ tempur i metervara till hyffsat pris (går ju inte åt mkt direkt).

Har gjort tilfälliga bossor av en gammal madrass för att testa på barbackapadden om det funkade. Padden blev kanonskön och stoet kändes betydligt smalare att sitta på.

knapp*

dom är ju sååååååååå snygga alla era exemplar :bow:, jag måste oxå sy en. ingen som har tagit bilder. step-by-step?
blir avis!!!

Kl
Jag lägger väl in min skapelse här jag med! Den är numera draperad i en fleecefilt med dödskallemönster, som även fungerar som ländtäcke. (Med andra ord, jag bara la den över, utan att klippa eller sy något mer ^^)

16-12-07_1112.jpg

16-12-07_1113.jpg

Har en täckesgjord runt magen på ponnyn, orkar inte sy mer :rofl:

Läcker!

*kl*

Jag håller på att sy fast gjorden nu men det går segt. Den blir iaf isblå och jag hoppas den blir klar under jullovet :)

Måste stolt berätta här också att jag också börjat göra en egen barbackapadd. Bara jag skulle förstå hur man lägger in bilder här så skulle ni få se mitt projekt.

Blev inspirerad här, och medan jag väntar på min sadel som jag beställt, så började jag också göra en.

Den blir med paneler under, och en kanal för ryggraden. Den kommer att bli något av "portugisisk stil", men det får man se sedan...

Nu har jag kommit så längt att jag har panelerna klara, och har sytt markistyg på dem. Mitt schabrak klippte jag o sydde lite bättre form på. I det har jag fäst sadelgjordsstropparna, som är av dubbel nylon. Har också satt fast 3 D-ringar, ifall man behöver dem någongång. En i mitten bak, o två framtill, som det brukar vara på sadlar. Ovanpå schbraket kommer jag att sy på läder, för att ge lite stabilitet o bättre tryckfördelning. HAde tyvärr bara 2mm tjockt läder i passande storlek, annars skulle jag gärna ha använt tjöckre. Ovanpå detta kommer jag att sy tjöckre läder, o stigläderfästen. Typ D ringar eller runga ringar. Sena har jag inte tänkt ut längre ännu. Man får se vad det blir. Jätte roligt är det i varje fall! Tack för att ni alla inspirerat med fina bilder o paddar!

Nu är min version klar! :bump:

Den blev bättre än jag trodde. Hästen gillade den. O jag också. Den har alltså tryckutjämnande paneler under, och dubbla fästen för stiglädren. Väntar på att den ska bli inriden så att den hålls bättre på sadelställningen, som är i princip ett rör. Nu är den ganska styv.

Tack för att ni gett mig inspiration att göra en tillfällig sadel åt mig. Men tror nog den kommer att vara en god tvåa sedan då den beställda sadeln kommer.

En liten bild finns i min profil.

Ser bra ut :P *kollade profilen*
dubbla fästen för stiglädren? Ska du använda stigbyglar eller stigläder att fästa sadelgjorden i?

Ja, dubbla fästen för stiglädren. Den blev som en bomlös sadel, och har satt fästen för stiglädren så att man kan ha dem längre fram eller längre bak, t.ex. som i Torsion sadlarna.

För sadelgjorden har jag gjort stroppar av dubbel nylon.

Jag har gjort tryckutjämnande paneler undertill. De fungerar bra. Det blir inte tryck precis under stigläderfästena, utan trycket fördelas på ett större område.

Har flera lager med läder under stigläderfästena, föutom panelerna. Panelerna bildar en kanal för ryggraden, och höjer upp sadeln för manken. Den blev fungerande, vilket jag är mycket nöjd över.

HAr bilder från alla skeden av "byggnaden", men vet inte hur jag kan länka in dem i diskussionen. Har dem bara på min dator.

ladda upp dem på antingen pixbox eller photobucket och sen länka därifrån hit..:)

Förresten..jag är så imponerad av det ni har gjort eller gör! :bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar