Sv: Barbackapad - skratt-dax!
Måste stolt berätta här också att jag också börjat göra en egen barbackapadd. Bara jag skulle förstå hur man lägger in bilder här så skulle ni få se mitt projekt.
Blev inspirerad här, och medan jag väntar på min sadel som jag beställt, så började jag också göra en.
Den blir med paneler under, och en kanal för ryggraden. Den kommer att bli något av "portugisisk stil", men det får man se sedan...
Nu har jag kommit så längt att jag har panelerna klara, och har sytt markistyg på dem. Mitt schabrak klippte jag o sydde lite bättre form på. I det har jag fäst sadelgjordsstropparna, som är av dubbel nylon. Har också satt fast 3 D-ringar, ifall man behöver dem någongång. En i mitten bak, o två framtill, som det brukar vara på sadlar. Ovanpå schbraket kommer jag att sy på läder, för att ge lite stabilitet o bättre tryckfördelning. HAde tyvärr bara 2mm tjockt läder i passande storlek, annars skulle jag gärna ha använt tjöckre. Ovanpå detta kommer jag att sy tjöckre läder, o stigläderfästen. Typ D ringar eller runga ringar. Sena har jag inte tänkt ut längre ännu. Man får se vad det blir. Jätte roligt är det i varje fall! Tack för att ni alla inspirerat med fina bilder o paddar!