Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Blir lite skillnad när man gör något som ska vara mer än tillfälligt. Hade förut något gammalt tyg under men nu blir det den vinröda fuskmockan under och iläggen i barbackasadeln direkt. Har dock bara nålat än.

7okt2007004.jpg

Är skuggan och vikt som gör att den ser väldigt smal ut över manken

lovade bilder på padden när den låg på ponnyn

15330198.jpg

15330199.jpg

Funkar jättebra med tömkörningsgjorden
Är den lika bekväm som den ser ut?

Vad är det för schabrak?
Har för mig att jag sett ett liknande i dressyrmodell någonstanns men kan inte komma på vart. Nu när jag bestämt mig för att göra om padden i svart och med iläggen i den så kan jag ha vilket dressyrschabrak som helst :banana:

Ja den är lika skön som den ser ut, är äkta fårskinn så det är supermysigt att rida i den :D

Shabraket hittar du på börjes=billigt, snyggt å verkligen superkvalité :idea:

Jag har köpt tyg och täcke. ska köpa bomlöspadd och kardborre sen är det nog "bara" till att börja.

*kl*

Satt igår kväll/natt (kunde inte lägga ner datorn) och läste igenom hela tråden!!

:love:nu ska jag åka och låna syrrans symaskin och sy mig en sådan:love:

Bilder kommer om typ en månad när jag är klar:crazy::rofl:

Ett tips är att knåpa framför Tvn. På min padd är det inte mkt man kan göra på maskin.

ok, vad använder du för nål och tråd? och hur tar du dig igenom lädret till gjorden?

Och glöm då inte att sy fast ett par D-ringar så du kan fästa en förbygel också...

Minskar risken att barbackapadden glider nästan till 0% :angel:

:confused:Var hittar man D-ringar???:confused:

Frågar alla då jag varit överallt och letat idag... Blir galen, finns inte nånstans, har varit på biltema, krauta, coop, beijer, granngården, östergyllen, stallbutiken sen bröt jag ihop och åkte hem:mad:

Snälla nån måste ju veta, jag har ju sett att det finns....

Ta runda ringar från nån gammal grimma eller nåt istället?

Du kan beställa från läderiet i danmark vet jag.. men det tar sin lilla tid och frakt pengar..:3

Jag tänker som så att det borde vara bättre med D-ringar till gjorden... Eller funkar det precis lika bra med helrunda?

D-ringar spelar väl mindre roll.. i så fall helt fyrkantiga.. O_o Jag vet inte..

Jaa vet att jag köper dom rinda metallringar jag behöver när jag syr om nosgrimmor till remont hos Jula... undrar om dom inte har D-ringar eller fyrkantiga också...

var på jula oxå... glömde skriva det... äsch jag tar runda, är ju så sugen på att komma igång!!

ok, vad använder du för nål och tråd? och hur tar du dig igenom lädret till gjorden?
Har ingen skärnål eller syl så tar min kära borrmaskin med en liten borr och gör hålen (skulle nog inte klara av att jobba med syl eller skärnål heller). Sedan är det bara att dra nålen igenom.

:confused:Var hittar man D-ringar???:confused:

Frågar alla då jag varit överallt och letat idag... Blir galen, finns inte nånstans, har varit på biltema, krauta, coop, beijer, granngården, östergyllen, stallbutiken sen bröt jag ihop och åkte hem:mad:

Snälla nån måste ju veta, jag har ju sett att det finns....
Hadde inte sybehörsaffären D-ringar??
Annars finns det bla på http://www.plprodukter.se/, http://www.slojd-detaljer.se/, http://www.tjaderlader.se/ (de har massor med olika saker men dyrare)

Sitter själv och tittar efter svarta eller några snyggt utsmyckade. Ska ha fram till reflexbrösta och bak till packväska

dom blev ju jäkligt dyra med frakten:eek: men va fan det är det värt...

Kolla i tygaffärer om du har några i närheten. De kan kanske ta hem.

Borde funka att ha ta stabilt garn och fläta ihop lite snyggt till små ögglor tills man kommit åt att köpa D-ringarna (om man har garn hemma)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar