Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Här kommer bilder på barbackpadden uppsutten

14312005.jpg

14312004.jpg

Nu efter flera gångers provande av min padd så har jag byggt om den lite

Före:
9324223.jpg

tyckte att det såg konstigt ut vid "korv-ändarna" :D så de är omgjorda, samt att istället för att spänna fast den med en täckesgjord så sydde jag in en tömkörningsgjord i fram "korven" blec riktigt nöjd, bilder på hästen och sadeln får ni imorgon. Men en bild när den hänger på soffan kan ni få :rofl:

Efter:
14365912.jpg

Så där har jag också funderat på att göra,med tömkörningsgjorden alltså:D Berätta om det funkar bra när du provat.

jag skulle gärna vilja göra en sån! Det ser hel mysigt ut att rida ut i en sån. :)

Finns det någon beskrivning på den i den här tråden?
(såg att den är nästan 30 sidor lång)

jag tror det kan bli svårt att sy i en bomlös padd, men man kan kanske ta ett gammalt slitet schabrak och sy dit en ficka för den bomlösa padden? det borde ju vara lättare att sy på korvarna på vanligt schabrak än en bomlöspadd men då får man ju både padd och ett relativt enkelt syjobb. det lättaste är väl också att sy dit fickan först för det borde man kunna göra med symaskin innan korvarna är ditsatta.

funderar på om man kan använda ikeas billigaste täcke till korvarna? det kostar ju bara 29 kr och borde gå att få ihop till bra korvar.
funderar också på om man kan sy fickor till korvarna så att de går att ta ut när det är dags att tvätta kamelfösarkudden. och använda antingen täckesgjord eller annan löstagbar gjord som man kan dra igenom i främre fickan för främre korven?

Jag har sytt fickor till mina korvar. Lite extra krångel med fastsättandet på schabraket och MASSOR med extra krångel för att få till kardborrar osv. Men jag är nöjd hittils.

Det borde inte vara svårare att sy i padd podralet än i ett shabrak, snarare lättare då det är tunnare...

men går det itne lättare sönder då om man syr bara i fodralet? korvarna är ju rätt tunga och ett tunt tyg kan inte må så bra av det, eller?

Vilken underbar tråd, och vad duktiga alla är!!! :bow: Jag är imponerad!! Det ser ju hur skönt som helst ut att rida i era paddar!

Tyvärr har jag varken häst eller symaskin, så jag får nöja mig med att dregla över era grejer... :)

Jag har frälst två till i stallet. Ena tjejen red ut brorsans travare även i galopp, första gången hon satt på honom och hon tyckte att hon satt jättebra, hon rider mest shettis i vanliga fall så det var ju ganska stor skillnad.

Och ägaren till min foderhäst har börjat rida dressyr i barbackapaden på sin häst eftersom hon har fått i order att rida barbacka för att inte kunna sitta snett lika lätt som i sadel, med barbackapaden vågar hon slappna av på ett annat sätt och kan koncentrera sig på hur hon sitter och vad hon gör.

Jag har användt ett vanligt sovtäcke i en av mina hemmabyggen, det bästa faktiskt, blev ganska lagom att dela i två, hälften fram och hälften bak. Just nu bygger jag på mitt fjärde. Jag syr i riktiga stroppar i läder, men man kan ju sy i en rund ring från t ex grimma istället och trä stropparna dubbelt, då är de enkla att ta loss när man ska tvätta.
Jag sitter och funderar på hur jag ska lösa kuddarna, dels är det jobbigt att sy dem för hand och få det tight nog, min maskin skulle säga upp sig, så jag sitter och funderar på att snöra som en gymnastiksko med öljetter, det gör att man kan reglera storleken på kuddanra efter häst och ryttares specifika behov genom att t ex stoppa i en extra handduk bak om det behövs. Större knästöd för ryttare med stolsits osv.
Ska sy överdrag som är avtagbara med kardborre, hittade billig på biltema, enkelt att tvätta och gör det lätt att kontrollera skicket under överdraget.

Jag tycker att tyget verkar rätt slitstarkt, iallafall i min padd. Korvarna på sadeln jag rider i väger inte mycket, så det beror nog helt på vad man fyller dom med.

*Lånar sista knappen*

Jag har nog inte visat någon bild på när jag rider med min fantastiska barbackasadel. :) Och så vill jag passa på och tacka Polly_Mulle för att hon la upp tråden från början :bow: annars hade jag inte haft någon "dressyrsadel" för tillfället :D

Dåliga färger för det är taget med mobilen i kvällsljus och lite fixat i photoshop för att se hyfsat ut... Å så ville Ior inte stå still!
Jag-och-Eeyore.jpg

*KL*

Jag har också gjort en slags barbackapad, och sedan dess har jag lärt mig rida på ett helt annat sätt! Man känner ju precis hästens rörelser och kan inverka mycket mer med sitsen. Dessutom går hästarna som allra bäst med denna pad!:banana::banana:

*frälst*:D

*knapplån*

Ja mig har ni verkligen smittat iaf. För nu ska jag gräva efter något gammalt elände att sy i och sen ska jag övertala pojkvännens mamma att sy åt mig. (För själv kan jag inte hantera nål o tråd alls)

Poojkvännen förstod inte alls vitsen med en kameldrivarkudde. Men det gör jag när ni är så många som bara avgudar den!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30