Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Visst sitter man stadigt??!!

I förrgår var vi ute några stycken på tur opch hade precis fått upp farten i en uppförbacke när det låg en gren mitt på stigen. Alla hästarna tvärnitade ur galopp och det är inte ens svårt att sitta kvar...

Om någon vill tjäna lite extra cash så är jag spekulant på ett stycke barbackapad! Någon som har lust att sy lite mer? :bump:

jag är också sugen om nån vill tjäna lite extra cash o de inte är allt för jobbigt att få den upp till umeå..:bump:

Läs fler sidor i tråden och PMa de som sålt innan är mitt tips. Annars krävs faktiskt inte särskilt mkt kunskaper för att lyckas lösa.

Brorsan hoppade med sin igår! Studsserier och upp till ca 70 cm oxer. Satt hur stadigt som helst!

Nu har jag äntligen gjort klart min :bump:
Provred idag, och det stämmer verkligen att man sitter hur stadigt som helst. Vem behöver stigbyglar, liksom :p

Har klätt den i brun 'sammet', tänkte dekorera den lite sen när jag får tid...tror den ska blingas med lite guldiga applikationer.
Tyvärr lite mörka bilder :(

bbpad3.jpg

bbpad1.jpg

bbpad4.jpg

se där ja! Brorsan hade till och med sin när vi hoppade senast, han hoppade oxer på 70 som mest i och för sig, men varken vi eller hästarna har hoppat på länge. Han satt hur stadigt som helst, vem behöver sadel alls liksom tycker han :D

*kl*

Äntligen har även jag hittat till den här underbara tråden :D
Tack för massor med inspiration, nu ska det bli kamelfösarkudde sydd här med! :banana:
Är det ingen som har gjort "traditionell" westernstil på sadelgjorden? Alltså slipsknut och westerngjord? Hm.. Får ta o närstudera westernsadeln och försöka få till något såadnt. Ska man ha dressyrgjord och stroppar "måste" de ju nästan vara i läder, och det pallar inte min symaskin, tyvärr. Hur har ni gjort som sytt fast läderstroppar, det är väl svårt att få det jämnt och snyggt för hand?

blev helt frälst ju! nu ska jag och mamma sätta igång med "bygget" :banana:

Nej, jag tycker inte att det är så svårt att få det snyggt. Men westerngjord funkar garanterat lika bra, man tager vad man haver så att säga...

Tack för svar! Ska klura lite på hur jag ska göra, tokroligt med all inspiration man får av tråden!

Har en sån "padd" att rida i på min lånehäst och ÄR HELT SÅLD!!!!! :bow: :love: (som någon sa, aldrig mer en vanlig sadel :D)
Trodde aldrig att jag skulle fastna så för den när jag såg skapelsen första gången. Men man sitter som gjuten med jättebra dressyrsits och tänker nästan inte på att man inte har stigbyglar. Jag rider enbart ute och myser varje gång, ingen träsmak i baken här inte :)
Har ett shabrak jag ska knåpa till och har fått lite ideér och inspiration av er nu!

Nu har ni smittat mig med kamelfösar sjukan elelr vad det var ;):D

I morgon bär det iväg för att snokas på material till en pad till pållen....återkommer med bilder.

Puttar upp med en fråga....

Ni som sytt paddar,,,,vad önskar ni att ni gjort annorlunda eller är ni toppen nöjda mer er pad och använder den??

/Charmant som sitter här med sönder sydda fingrar och längtar tills padden är klar.

På min sista modell sydde jag dit ringar för att fästa brösta (t ex reflexbrösta på vintern) samt ringar för ländtäcke, det har jag inte på min egna, det saknar jag.
Jag använder fortfarande min regelbundet trots att jag har tre sadlar som passar hästen... Den ger maximal känsla och samtidigt bra stadga.

På min sista modell sydde jag dit ringar för att fästa brösta (t ex reflexbrösta på vintern) samt ringar för ländtäcke, det har jag inte på min egna, det saknar jag.
Jag använder fortfarande min regelbundet trots att jag har tre sadlar som passar hästen... Den ger maximal känsla och samtidigt bra stadga.

Aha...smart med ringar för ländtäcke och reflexbrösta...det ska jag sätta dit på min med...snor dina ideer;)

Nu ska jag fortsätta sy fast tyget som ska sitta runt korven fram....återkommer:D

*knappstöld*

ÅÅHHH Jag bara MÅSTE få tumen ur och börja bygga en! Känner att jag behöver en sån nu närjag inte ridit på 1 år och tänkte försöka komma tillbaka i sadeln i helgen... *nervös* :eek:

Ska försöka övertala min symaskin till att hjälpa mig lite :D

:D Äntligen klar.Har dock inte provat på pålle än men jag tror det ska passa.men jag har den bäst inridna byrån i stan kan jag lova:angel:

Här kommer bilderna steg för steg::

[QUOTE
14269882.jpg
[/QUOTE]
Vojlock från ÖB,teddy padden och gele underlägget hittade jag i stallet.

14269886.jpg

Gelepadden påsydd på vojlocken.

14269888.jpg

Teddypadden påsydd ovan på gele padden,sen har jag gjort hål för "banden"på vojlocken och trätt igenom padden.

14269891.jpg

Korv ett påsydd framtill.Använde ett gammalt täcke och handdukar som jag stramade upp med paket tejp och sen sydde tyg över.

14269894.jpg

Korv 2 baktill på plats...och jag det är inte snyggt sytt alls jag vet :angel:

och TADA!!!!Det färdiga resultatet::

14269896.jpg

Innan jag sytte på överdragen satte jag en resår gjord fast i vojlocks stropparna som jag trödde igenom tedduvojlocken.Sen satte jag fast överdraget med hjälp av kardborreband och tryckknappar så jag kan ta bort och tvätta överdraget.

Jag har sytt fast D ringar framtill för reflex brösta sen och ska sy fast ringar baktill också får ländtäcke men jag måste kolal först vart de ringarna ska sitta.

Ska fasiken prov rida i morgon:idea:
Nå vad tycks??

Ska sy ett sadelgjords fluff i samma tyg som padden i morgon också tänkte jag...blir gosigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar