Sv: Barbackapad - skratt-dax!
Men du vet väl att allting alltid kommer fram när man inte behöver det längre!
Men du vet väl att allting alltid kommer fram när man inte behöver det längre!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som testat att ha en padd som man har till bomlösa under? Då borde det inte vara några större problem att rida med enbart den ett tag.
*kl*
Angående stroppar för att fästa dressyrsadel så gjorde jag så här:
Jag sydde fast spännband i ett V ända upp till ryggen på schabraket på båda sidor. I V:na sydde jag fast metallringar från en gammal grimma. Sedan slaktade jag ett stigläder i två delar (skar bort spännet helt) och rundade till ändarna samt gjorde hål längs hela stroppen. Jag använde alltså två stroppar på vardera ca 35-40 cm. Sedan trädde jag en stropp genom vardera ringen, så att jag fick två stroppar för sadelgjorden. Jag fäste den dubbelvikta stroppen med ett snöre genom två av hålen, så att de inte ska ramla bort så lätt. Jag gjorde på detta vis eftersom jag ville kunna ta bort alla delar på paden för att kunna slänga den i tvättmaskin.
*kl*
jag började fundera på en sak..
rent logiskt, borde man inte kunna klippa av en täckesgjord, sy fast nåt hårt band (typ spännband..) på den så att den inte är elastisk längre (ev lämna en bit så man har lite elasticitet för rörelser och musklers skull), sy fast i vojlocken/schabraket och ha den istället för stigläder + sadelgjord?
kanske vore något för de som inte har stigläder över men däremot täckesgjordar i massor
Och för er som haft noja över band över ryggen: Min häst gicks igenom av osteopat för några dagar sedan och han hade INTE en endaste spänning i manke eller rygg, dvs bättre än han någonsin har vart med olika dyra bomsadlar oavsett modell/inriktning. Och jag har nu ridit i mitt hemmabygge nära 1,5 år...