Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Nä, jag förstår det - har ju en ST själv, en Comfort men funderar på att byta till nya dressagen för att få lite smalare midja.

Nåja, kanske jag syr en när jag väl fått ny höft! :)

/Camilla

håller på att sy å fixa en jag med :D:D
men funderar på det här med längden på stöden.. vill man verkligen ha så lång stöd.. elelr lite emra akademisk-sadel-stuk?.
som de ser ut nu så räcker mina stöd fram 1/3 del ner på låret.
och bak precis nedanför skindorna (typ lika långa osm fram)..haha va kul beskrivning ;)

ni som gjort långa stöd ersp korta stöd hur känner ni för era?

*knappstöld*

Mitt största bekymmer just nu är att komma underfund med om jag ska använda ett Schabrak eller en Vojlock...
Ska nog prova med ett schabrak först och se för det har jag nog mest utav :)

Jag tänker ta en vojlock, har köpt en på Tradera :D
Tänker handla en teddyvojlock att sy ovanpå skapelsen också och täcka "korvarna" sen med nåt annat ull.

Hm, undrar om mamma blir sur om jag snor hundens gamla handdukar och stoppar i min padd :devil: :angel:
Blev inte så lätt med liggunderlag, det var så oformbart (det bara "fjongade" tillbaka när jag försökte böja).

*knappstöld*

Mitt största bekymmer just nu är att komma underfund med om jag ska använda ett Schabrak eller en Vojlock...
Ska nog prova med ett schabrak först och se för det har jag nog mest utav :)

Jag velar okså där, jag tror jag provar shabrakmodell först okså. Jag skall ned på stan imorgon oh kolla om man kan köpa billig teddy någonstans, jag vill ha det att sitta på. Helst hade jag velat ha en i fårskinn, men det får bli om jag blir proffs på att sy detta (har sytt myket i fårskinn förut, hade tre långhåriga lila fällar förut, de hade suttit fint om jag haft kvar nu!).

haha ja jag hade turen at ha ett välldigt snyggt leopardmönstrat teddy tyg hemma:) Så min blir en djungelsadel istället:D

Jag som har häst med stora gångarter vill gärna ha ordentligt stöd. Och sedan vill jag sitta i lodrät sits och inte stolsits så då valde jag långa stöd fram...

Så med höftproblem tror jag inte att det är någon bra lösning tyvärr...

Nej det är väl så. Men vad gör man när pållen mäter 160 grader och är sadelutprovarnas värsta mardröm..? :crazy: :( Jag har ju flera sorters höftproblem dessutom, men min livskvalite skulle försämras radikalt om jag inte fick rida!

Idag har jag sytt ett överdrag till min pad. Det fick bli svart fleece, kostade bara 1/4 så mkt som fuskfårskinnet ju... Inte så vackert bara, tyvärr:
9301984.jpg

Ungefär som här då.... :crazy:
Men jag har som tur är en helt underbar smärtläkaren som till 1000% förstår hur mycket hästar och ridning betyder, och därmed ställer upp på att ge mej så mycket smärtlindring som min kropp bara tål...
Fast han har fru och döttrar som rider och har egna hästar så han är väl förtrogen med allt som har med interaktion mellan trasiga kroppar och hästar :bow: :bow: :bow:

Här kommer bilderna på det färdiga resultatet! :)
9318767.jpg

och en med min dotter som provsitter...
9318768.jpg

Jag provade så klart oxå, och den var superskön!!! :love: Tyvärr hade jag gjort för få hål så gjorden gick inte att spänna ordentligt så jag får vänta lite med att provrida...

Bra jobbat! Kan du åstadkomma en större bild, tror du? ;) Så jag får se mer ingående!

(Man behöver inte kunna spänna gjorden :angel: Jag lyckades ju både trava och galoppera med pållan i full storm utan att inse att gjorde hängde flera cm under magen!:D )

Ja de läkare jag har träffat har varit precis tvärt om, inte det minsta förstående och dessutom ovilliga att ge mig medeciner. Jag ska låta bli att rida och ta det lugnt bara... :mad:

Vad har du stoppat med?

Blir inte det lätt hänt att hamna i stolsits med så korta stöd fram, i kombination med långa bak?

Hoppas den är skön! Vill ut och rida mer i min, men damen ska vila idag efter gårdagens löshoppning, så det får vänta!

Inspirerad av er så håller jag också på att sy en barbackapass /kamelkudde. Mitt problem är hur jag ska göra för att säta fast sadeln på hästen, dvs hur gjorden ska utformas och sitta. Vill nämligen inte ha något tryck på ryggraden vilket det blir om man bara syr fast stroppar i padden, fast trycket kanse är såpass litet att det inte gör något?
Padden måste sitta fast gode bra då min häst är en bockkung av dess like :D

stoppat med gamla, hårt ihoprullade istoppstäcken.
Nä, hoppas o tror att jag inte ska hamna i stolsits... får väl se sen när jag tar premiärturen!

Det blir iaf inget tryck så som jag satt fast dem, jag drog åt gjorden allt jag kunde (stackars dimma!) bara för att känna uppe på ryggen. Absolut inget tryck ngn stans. Jag har sytt fast dem på vojlocken i en v-form, och inte satt dem över ryggraden, sas...

hur långa i cm (ungefär) har ni gjort era stöd?
är så förbaskat osäker på hur jag skall göra..

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!