Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Jag har sytt det mesta för hand, enbart själva vojlocken (utan luddtyg) och fästena till gjordstropprna tog jag i symaskin med björntråd... Men tigerfisken syr sina i maskin! Hon har nog en lite trevligare och medgörligare maskin än vad jag har! :angel:

Jag får tvinga den en hel del :angel: och så får jag sy en del för hand när det börjar bli för tjockt. Men nästa ska jag sy fast "korvpåsarna" på vojlocken först och sen knöla i handuken eller skummgummit eller vad jag nu ska tröka i...:D

knapplån

Nu har jag också börjat sy en! :D :bump:

Jag gillar ju då att sy riktigt snygga saker (försöka i alla fall) så jag har satsat på att göra en espaniola i tyg :D typ...

Det gråa är min barbackagjord som bara hänger och skräpar, jag tänkte att jag tar den och använder som sadelgjord :idea: Trär på paden över då, jag ska inte sy ihop dem. Tanken är att gjorden ska sticka fram genom ett par slitsar så den klämmer fast paden ordentligt.

9274103.jpg

Såhär långt har jag kommit hittils :)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_8/09270000-09279999/640x480/9274076.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_8/09270000-09279999/640x480/9274077.jpg

*knapplån*

Jag måste sy min för hand för min hemska symaskin har blivit helt förvildad p.g.a. att den inte blivit använd på ensådär 2 år... :cry: Så jag kan ju räkna med att kunna visa upp mitt konstverk någongång nästa år då... *suck*

Äsch då, skynda skynda innan bebis tittar ut! :angel: Om det är till ngn tröst så fick ju även jag sy min för hand! Det går det med! Tog kanske 15h? (+4 när jag nu har förstorat framstöden och minskat sits mm) Så är du flitig är den snabbt ihopknåpad! ;)

Vad ska du klä din mjukis-espaniola med?

Jag vill se mer bilder på hur alla andras kamelkuddar blev! Nyfiken! (på att se om ngn blev snyggare än min :devil: :D !)

Ja vill ut och rida med min nu!!!

Jag tänkte ha schabraket som det är, och korvarna me :) Jag ska ju klä in skumgummit såklart, troligen blir det i samma tyg som scabraket och blå teddy. Sen tänkte jag sy dit en sittlapp i blå teddy också :)

BLÅteddy? :D

Njae, kanske inte riktigt min smak... :angel: Tur att smaken är olika!

Ska barbackagjorden sitta i framvalvet eller? Förklara mer, är så nyfiken på olika lösningar!

Ja man tager vad man haver. ;) Men jag tycker fortfarande att svart eller ngn annan mer... neutral nyans på teddy hade varit snyggare. :angel: (Dock är ju isblå 100ggr snyggare än typ... kungsblå!)

Jag förstår hur du ska göra tror jag, och det ska blir jättespännande att se och höra om resultatet! Iden är ju mkt god och det blir ju sy mkt enklare än att sy fast stroppar (vad det som var knöligast och tog längst tid för mig. Hade ingen syl att göra hål i lädret med så jag tog en 2"spik, en hammare och en brädbit och satte mig och gjorde ett hundratal hål :D ) Ja funderar bara på om inte gjorden kommer för långt fram när man gör som du tänkt? På min häst hade nog gjorden hamnat halvt på frambenen då! En annan tanke också (om du vill ha mina tankar förståss ;) ) är att padden borde bli ganska ostadig bak om man sätter gjorden så långt fram...

Varför tog du inte en borrmaskin med pyttesmalt borr? Det gjorde jag ;)

Självklart vill jag ha dina tankar! Alla andras me :D

Tanken var att jag skulle köra med det jag har hemma och slippa köpa nånting (tajt ekonomi minst sagt). Jag har gjort lite extra utrymme längst fram under schabraket så gjorden ska komma så långt bak som möjligt, problemet är att lilla häst är överbyggd och bukig, så jag vet inte om jag kommer få nån sadelgjord att ligga tillräckligt långt bak på den hästen... Jag har också haft funderingar angående stabiliteten, jag tänker prova att köra utan och om det inte fungerar så blir det troligen en rem som går från nånstans under bakvalvet och snett framåt ner mot sadelgjorden.... ska klura lite mer på det.

älska paint....
http://www.pixbox.se/pic_show_id9276244.html

Kan ju slänga in en bild på min som inte blev nå bra alls... Men fin o se på var den ju :D

Här var den inte riktigt klar... Men nä'stan

padd1.jpg

Skumgummit i bakvalvet gav sig för lätt o tyget drog sig hela tiden...

kommer bilder på min nya ikväll, helt i FÅRSKINN :love: :love: :love: typ samma modell som jag gjort innan :idea:

*KN*
Här kommer liten uppdatering på mitt padprojekt!
9279399.jpg
jag satsar på w-gjord, det var faktiskt skönt att slippa bråka m läder! :)
9279401.jpg
Försöker klä in allt lite snyggt i grå yllefilt... lättare sagt än gjort!
Så här ser det ut nu...
9279402.jpg
och eftersom jag är lite bekväm av mig så får det duga... ska klippa rent och sy fast överdelen i kväll så med lite tur kan jag presentera en bild av hästen med sin alldeles egna barbackapad i morgon! (jo, ska försöka att få bilden rättvänd då!:angel: )

loch: Det var intressant att se att du hade gjort långa stöd där bak och korta fram! Ska bli kul att höra hur du tycker den varianten fungerar.

Jag har provridit min pad lite längre idag (observera: lite. Efter en kvart kom världens hagelskur i kraftig motvind så vi vände hemåt)

Till att börja med så ger den extremt lodrät sits :angel: Inte helt lätt och bekvämt när ens häst är jättebred modell köksbord. :crazy: Normalt sett när jag rider henne barbacka är det lätt stolsits som gäller :o , men det kunde jag ju glömma med mina nya, förstorade knästöd! Första minuten kändes det som om jag skulle tippa framåt, sedan blev det bättre men gjorde ganska ont i min foglossning. När jag hoppade av kände jag mig dock ganska välgymnastiserad! ;) I galopp kändes det utmärkt, traven får vi allt träna lite mer på i korrekt sits... På det stora hela var den bra, kanske att fuskfåret var lite halare än om jag valt teddy...

Och så måste jag lära mig att spänna gjorden. När jag hoppat av hängde den flera cm under magen... :smirk:

jo, stöden fram är kortare men tjockare än bak, men jag beräknar att de når längs hela överskänkeln o slutar ungefär vid knät. Hoppas det duger vid eventuella tvärnitar :D Sanningen att säga så börjar vojlocken svänga där framstöden slutar så det blev enklast att sy så!
Kul att din pad fungerar så bra (även utan gjord ;) ) och så är den ju snygg oxå!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar