Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

eftersom jag har tappat bort min hjärna, så glömde jag ju såklart kameran. Blir bilder imorgon :rofl:

När jag gör en ny till mig själv så ska jag klä den med fårskinn, den jag har får duga så länge. Har fått inflamation i nack/axel/skulderbladsmusklerna utav att sitta och slåss med symaskinen :mad: så nu får det vara ett par dagar. Ser fram mot dina bilder på din nya pad, var den skön att rida i eller har du inte provat?

Hahaha, vänta bara! Du kommer att bli vig, tänja dina ljumskar så att du får minst fem cm längre ben och tycka att ALLT smalare än kinesiska muren är piece of cake att grensla... Min häst är också ganska bred och det tog allt ett tag innan man kunde sitta två timmar smärtfritt i padden.

Ja antingen blir jag vig eller (mer!) handikappad! :angel:

Jag råkar ju lida av följande:
*reumatism i höftlederna
*foglossning
*förlossningsskada i höger höft.

Inte bästa läget, men vi får väl se! :crazy: Jag trodde aldrig att det skulle gå att sitta så korrekt på Dimma som det ändå gick. Hon är ju i princip lika bred som kinesiska muren...

Jag vill inte ha 5cm längre ben :eek: Är ju redan 183lång och till metsa delen bestående av ben ju! :D

Så när jag ska rida längre nu får jag rida en bit, lägga av padden i en buske och sedan plocka upp den på hemvägen? :angel:

Antar att du inte vill sy om den men det hade säkert blivit bättre om du hade vinklat knästöden lite så du kunde sitta lite mer i "stolsits"...Men jag hoppas du vänjer dig!! ;)

Nu har jag beställt teddyvojlock & en vanlig vojlock från börjes.

Längtar tills jag kan börja knyppla min egna kameldrivarkudde.

Sen får vi hoppas att Natten godkänner den så jag inte blir avbockad som när jag rider helt barbacka :crazy:

Vi får väl se, vänjer jag mig inte så antar jag att jag får ändra lite! Men hade helst låtit bli, är snyggare så här ju! :)

Det går bra om jag rider utan stigbyglar i en vanlig sadel, så jag håller tummarna. Annars kanske det finns någon här som vill "ärva" den?

Ja så är det så jäkla trist att sprätta, ska göra det med min för att få dit sadelgjordsstroppar...:mad: hade ju tänkt redan från början att jag skulle ha det men bråttom som man alltid ska ha så sydde jag ihop den bara för att jag inte hade några nylonband hemma och jag ville ju se hur min skapelse låg på hästen.

Det går bra om jag rider utan stigbyglar i en vanlig sadel, så jag håller tummarna. Annars kanske det finns någon här som vill "ärva" den?

Det är nog inget probelm:angel:
Vi verkar vara många här som vill men inte riktigt orkar/hinner fixa.....

:rofl: Det hade vart något :rofl:

Min häst mäter ca 110 - 115 grader och är klotrund och i början fick jag rida aktivt en kvart, vila ljumskarna ett par minuter och fortsätta en stund till, fort ordentlig kramp annars... Och vad min tränare garvade första gången hon såg mitt hemmabygge, den fick dock godkänt redan efter en lektion!

110-115 grader?, tillåt mig skratta! :D ;) :angel:

Dimma har väldigt stora bogblad så jag får mäta förhållandevis långt bak för att hamna rätt, men sist jag mätte hade hon imponerande 160 grader...
(Nu förstår nog alla varför jag gett upp sadel till damen: långa, stora bogblad, 160 grader, lite överbygd och "markerad bröstbenskurva". Som gjord för en sadel?! :angel:)

:mad: Det är ingen folie , det är en TURBAN! (hade ingen kökshandduk med rätt mönster, men väl en duk som jag fick av svärmor i påskas)

Ni tror inte maken tyckte jag var ganska knäpp som ville att han skulle ta kort på mig iklädd en duk på huvudet och en syrenkvist i handen?! (Och att jag sedan kunde med att visa det på nätet?!)

Oooops, sorry :o :bow:

Hum, du ska nog lägga dina knästöd något framåtlutat så att de godkänner åtminstonde lite stolsits, bygga på allroundschabrak kanske? Och tro mig, i extremt lodrät sits gör till och med 110 grader ont...

Självklart vill jag ha dina tankar! Alla andras me :D

Tanken var att jag skulle köra med det jag har hemma och slippa köpa nånting (tajt ekonomi minst sagt). Jag har gjort lite extra utrymme längst fram under schabraket så gjorden ska komma så långt bak som möjligt, problemet är att lilla häst är överbyggd och bukig, så jag vet inte om jag kommer få nån sadelgjord att ligga tillräckligt långt bak på den hästen... Jag har också haft funderingar angående stabiliteten, jag tänker prova att köra utan och om det inte fungerar så blir det troligen en rem som går från nånstans under bakvalvet och snett framåt ner mot sadelgjorden.... ska klura lite mer på det.

älska paint....
http://www.pixbox.se/pic_show_id9276244.html

Som sagt så vill jag gärna ha andras tankar om ALLT vad det gäller min pad :D Vad tror ni, kan det fungera?

Just nu håller jag som bäst på och tänker på hur man kan stabilisera "puffarna" med liggunderlag utan att sabba passformen... Jag har trilla-av-fobi och vill sitta ordentligt fast:D

*kl*

Åh, alla paddarna ser ju jättehärliga ut! Kliar i fingrarna att sy en själv - jag skulle ha en i knallröd teddy på min vita springare.. ;)

MEN - jag har en bred häst och höftproblem så jag har nog med att sitta i min bomlösa så jag skulle i så fall bara ha den ibland och då blir det inte nog med motivation till att sätta mig och sy en...:cry:

Men stor heder åt alla som har så flinka fingrar! Jättefina verkligen! :bow:

/Camilla

Jag har en bomlös ST till min häst, han räknas till kategorin ganska bred. Och den bomlösa är milsvid skillnad mot att sitta i barbackapad. Den tar mycket hprdare på höfterna. Sadeln är SMAL att sitta i som jämförelse... Så med höftproblem tror jag inte att det är någon bra lösning tyvärr...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar