Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

*hahahaha* :rofl: :rofl: Jag dör!!! skulle jag göra det på min sambo så skulle han gå av :rofl: ska nog försöka provsitta på min b-ponny istället för han är ungefär lika bred som min d-ponny

:mad: Det är ingen folie , det är en TURBAN! (hade ingen kökshandduk med rätt mönster, men väl en duk som jag fick av svärmor i påskas)

Ni tror inte maken tyckte jag var ganska knäpp som ville att han skulle ta kort på mig iklädd en duk på huvudet och en syrenkvist i handen?! (Och att jag sedan kunde med att visa det på nätet?!)

*hahahaha* :rofl: :rofl: Jag dör!!! skulle jag göra det på min sambo så skulle han gå av :rofl: ska nog försöka provsitta på min b-ponny istället för han är ungefär lika bred som min d-ponny

Nåja, det kändes ju inte helt nödvändigt att släppa benen helt. Min gubbe är stark nog att bära sin lätta (:angel: ) fru!

Självklart är du och alla andra som ids slutföra projektet varmt välkomna i kameldrivarligan!! Hoppas att du sitter bekvämt och stadigt!

*haha* okej... ja min gubbe är ungefär lika hållbar som ett spagetthi så det KAN bli ett bekymmer när 90 kg hög gravid jag sätter mig på´honom :rofl: nä det blir lill pållen som råkar illa ut istället:D

Kom förresten på att jag oxå ridit på min gubbe :o (nu menade jag faktiskt inte p det viset!!!) Jag testade att rida i min westernsadel på honom, hade aldrig provsuttit den på hästen och den hängde nere i källaren, han kröp med lätthet runt med mig och 20kg sadel i tvättstugan :D

Ibland är de allt bra att ha, våra karlar! ;)

Nu har jag förstorat mina "framstöd", minskat sitsen ngt och färgat stropparna svarta! Jag är otroligt nöjd med padden, både rent estetiskt och ur bekvämlighetssynpunkt, hoppas bara den håller i längden för så kul var det inte att sy den! :angel:

Men jag trodde inte att det skulle gå att få den så här snygg, den här kan jag nog t.o.m med att visa mig bland folk i! Fuskfårskinnet (jag köpte inte teddy även om det var mkt billigare, teddy känes så skört i förhållande till detta som var mkt kraftigare!) är väldigt förlåtande vad gäller mina fula, handsydda sömmar. Syns inget alls! :love:

Det enda jag inte är riktigt nöjd med är bakre kanten på kåpan. Tycker inte den är riktigt snygg... Tips på ändring, ngn?

Nej det är jättebra med teddy/fårskinn o dyl, ser jättesnyggt ut även om det är snett och vint, du ska ju inte tro att min är särskillt snygg i sömmarna den heller vid närmare granskning:angel: .Jag tycker för övrigt att Sadeln ser alldeles utmärkt ut precis som den är.

Vi får väl se, kanske behåller jag bakkanten som den är, kanske inte!

Jag funderar på om jag inte borde sy ett överdrag (i samma tyg, annars får jag aldrig det att se bra ut!) med tanke på att den kommer blir skitig och iaf min pad är inte tvättbar... Jag skulle nog inte ens ge mig på att tvätta den för hand, antagligen håller inte handdukarna formen så bra innuti då och risken för mögel borde vara STOR då hårda tjockt ihoprullade handdukartar lång tid på sig att torka... Och hur gör man vid regn som idag? Den kommer ju antagligen inte se lika snygg ut med överdrag på heller, för den delen! :cry:

Hm, ja det kanske man borde göra, fast det känns ju inte så kul att behöva klä över den fina sadeln även om man gör det i samma tyg... knepigt men att tvätta den lär ju inte var nåt alternativ som du säger:crazy:

*knapplån*

Dagsrapport från tillverkningen:
För sjuk för att åka till stan´, bestämde mig för att klippa sönder en gammal yllefilt! Det var svårt att få ihop sen... :mad: men jag har inte gett upp hoppet! Kanske kommer bilder på resultatet i morgon...? eller nån annan dag... :angel:
Jättefint resultat för din Nordsvensken oxå! Ser inte ut som att min inte blir riktigt lika vacker...
Sadelgjordsstroppar modell western är fastsydda nu, ett tips är att sy fast det innan man sytt klart korvarana med stoppning... det var ett väldans knölande med symaskinen idag!
Här kommer fler tips till er som inte börjat än:
*Använd en tunn vojlock eller schabrak, vojlock m skumgummifyllning kan verka lockande men är väldigt svårt att få in i symaskinen!
*sy fast gjordarna först innan allt blivit som ett stort knöl
*Jättelätt att sy fast gamla täckesgjordar (dubbelvikta) o använda som fäste för w-gjord! Hål görs med upphettad spik
*hårt hoprullade täcken (alltså, människotäcken) som man binder som en stek m bomullssnöre fungerar jättebra som fyllning i "korvarna" o är inte så svåra att få i!

Nu ska jag fortsätta knöla m yllefilten! :)

:rofl: :bow:

härligt skrivet! :D

9253266.jpg

Ser fram emot att provrida! :D

:eek: :eek: :bow:

Hur GÖR ni? Jag vill åsså!! :bump:

Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde!!! Och har man dessutom en vojlock redan så man slipper sy den också själv, så är det väldigt enkelt, bara lite tids-och tålamodskrävande! :angel: Jag tog dessvärre inga bilder under tillverkningen :crazy: men jag kan beskriva närmare om ngn vill!

Min fundering var att göra två olika överdrag, 1 i samma dyra fårskinnsfejk att ha i skogen där det rasar barr och skit ;) , ett i galon att ha när det reganr... Och så rida helt utan när man av ngn anledning vill att det ska se lite fint ut...?

Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde!!! Och har man dessutom en vojlock redan så man slipper sy den också själv, så är det väldigt enkelt, bara lite tids-och tålamodskrävande! :angel: Jag tog dessvärre inga bilder under tillverkningen :crazy: men jag kan beskriva närmare om ngn vill!

men man måste väl sy för hand?
eller går det att knöla in i symaskinen??

Jag har sytt det mesta för hand, enbart själva vojlocken (utan luddtyg) och fästena till gjordstropprna tog jag i symaskin med björntråd... Men tigerfisken syr sina i maskin! Hon har nog en lite trevligare och medgörligare maskin än vad jag har! :angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar