Sv: Barbackapad - skratt-dax!
JÄTTEBRA idé!!! *ropar* Maaaarkus! Ställ dig på alla fyra!
JÄTTEBRA idé!!! *ropar* Maaaarkus! Ställ dig på alla fyra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*hahahaha* Jag dör!!! skulle jag göra det på min sambo så skulle han gå av ska nog försöka provsitta på min b-ponny istället för han är ungefär lika bred som min d-ponny
Självklart är du och alla andra som ids slutföra projektet varmt välkomna i kameldrivarligan!! !
*knapplån*
Dagsrapport från tillverkningen:
För sjuk för att åka till stan´, bestämde mig för att klippa sönder en gammal yllefilt! Det var svårt att få ihop sen... men jag har inte gett upp hoppet! Kanske kommer bilder på resultatet i morgon...? eller nån annan dag...
Jättefint resultat för din Nordsvensken oxå! Ser inte ut som att min inte blir riktigt lika vacker...
Sadelgjordsstroppar modell western är fastsydda nu, ett tips är att sy fast det innan man sytt klart korvarana med stoppning... det var ett väldans knölande med symaskinen idag!
Här kommer fler tips till er som inte börjat än:
*Använd en tunn vojlock eller schabrak, vojlock m skumgummifyllning kan verka lockande men är väldigt svårt att få in i symaskinen!
*sy fast gjordarna först innan allt blivit som ett stort knöl
*Jättelätt att sy fast gamla täckesgjordar (dubbelvikta) o använda som fäste för w-gjord! Hål görs med upphettad spik
*hårt hoprullade täcken (alltså, människotäcken) som man binder som en stek m bomullssnöre fungerar jättebra som fyllning i "korvarna" o är inte så svåra att få i!
Nu ska jag fortsätta knöla m yllefilten!
Ser fram emot att provrida!
Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde!!! Och har man dessutom en vojlock redan så man slipper sy den också själv, så är det väldigt enkelt, bara lite tids-och tålamodskrävande! Jag tog dessvärre inga bilder under tillverkningen men jag kan beskriva närmare om ngn vill!