Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Ja den har ju inte alls samma klass som originalet :D , det här är mer sportmodellen :D Har du provsuttit över huvud taget? Jag kan kolla på min häst hur långa stropparna behöver vara, men dina ser ut att vara längre än de jag tänkt mig.

Senast ändrad:

Ja jag får väl börja med barockridning nu då...:angel:

Nu när jag vet hur mkt arbete det låg bakom en sådan här pad så tycker jag du tar alldeles för lite betalt för att göra en pad!:crazy:

Vad snygg den blev... Hoppas din blev ok att rida i :d

Jag har provat min ny och den blev inge bra :( Sned o dan o gav inge bra stöd för skumgummit gav med sig då jag hade det i bakkant oxå.. :(

Ja det är mitt största problem, jag är urkass på att ta betalt för allt jag gör :( , men lite pengar är iaf några pengar :)

Den är jätteläcker! Hoppas du får mycket glädje av den!!

Fast du... Kameldrivarkudde är ganska rörligt, det finns ingen direkt beskrivning, den ska vara hemmabyggd bara :D och om du bygger en hemmagjord turban av rutig kökshandduk och en avbruten kvist i näven så tror jag nog att det blir ganska kamelaktigt ändå :D:D:D

Vad synd!!! Skummgummit måste nog var rätt tjockt för att vara riktigt bra som stöd. Det finns långa korvar av nått slags plastmaterial som ungarna har i simhallen/sjön när de badar att flyta på. Lite som liggunderlagsmaterial, vet att det funnits på obs/maxi/coop förra sommaren, såna funderar jag på om inte de skulle vara bra som stöd.

Senast ändrad:

men dina ser ut att vara längre än de jag tänkt mig.

Min hästs midjemått är STOOORT, stropparna måste vara långa för att en dressyrgjord ska räcka runt! :angel:

Jag har inte provat den alls, här har varit för mkt kalabalik idag med hästar på vägen och gud vet allt. Med lite tur hinner jag provsitta ikväll... Risken finns att den tvingar bak mina ben för mkt: min häst är som sagt skap i samma form som mitt köksbord så det "krävs" nästan lite stolsits när man rider barbacka... (Eller så är det jag som inte kan rida :smirk: )

MercedesBenz: Tackar. jag hoppas min ska ge stöd, jag har HÅRT rullade handdukar både fram och bak, och gjorde ett stort bakvalv... Jag blir väldigt ledsen om den visar sig vara skit, alldeles för mkt pengar och tid då ju! :crazy:

Jag vet inte vad ni har lagt för tid, men jag skissade på det och skrev upp senast vad i tid jag la, ca 20 timmar på en pad!!!!

MB: Skumgummi håller, jag har bara skumgummi ui bägge mina bakvalv men man får ha ganska mycket och så har jag dessutom surrat mitt med t ex balsnöre för att få det styvare. Till det är tunneln tight sydd.

Om den inte blir som ni tänkt er så öppna upp, gör om det som felar och prova igen!

*fnissar* ser framför mig hur vårt avlånga land fylls av bukefalister med rutiga turbaner och kameldrivarkuddar av olika slag, vilt viftandes med pinnar :bump:

Ja kanske hade varit en tanke... Eller så får man väl skramla ihop till en horsedreampad :( Huga dyrt..

Eller fjäska med tigerfisken ;)

Fast du... Kameldrivarkudde är ganska rörligt, det finns ingen direkt beskrivning, den ska vara hemmabyggd bara D:D:D

Jo det förstås, men din såg ju verkligen ut som en KAMELDRIVARKUDDE, denna passar inte riktig i det namnet... En... sport-barock-kameldrivarkudde?!

(återkommer om turban mm..)

Jag är nog inte så bra på att få till det bara.. Brukar vara händig men när det är tyg med så kan det skita sig ibland.. :(

Kul att din funkar bra :D

Ja det är ju fler som fjäskat... vet bara inte om min funkar bra att rida i än då jag inte testat... Den ska dessutom uppgraderas lite, få lite mer säkerhetsutrustning (så som nåt att spänna gjorden i)

Jag har inte skivit upp tiden, men större delen av igår och idag... (Förutom när jag tagit hand om dottern eller jagat hästar...) Minst 10 iaf, kanske 15, snarare? Eftersom min gamla symaskin inte kunde ta emot kamelkuddar så har jag sytt allt för hand, förutom fastsättningen av spännbanden, de gjorde jag i maskin med extra grov björntråd!

Ja jag har gjort läderstroppar o hade en maggjord över ryggen. Själva fastsättningen var nog ok. Men resten var det värre med ;)

Jag tror säkert du är duktigare än mig på det där :)

Jag har inte lagt jättemånga timmar sammanlagt, men min symaskin är rätt sammarbetsvillig så det går ganska bra. Men visst det är nog inte svårt att sänka tio timmar i arbetet.

Jag tror misstaget var att ta ett schabrak... Svårare att få till en bra sväng på bakpommel o svårt att avgöra sitsstorlek..

:D

Tror du mest hade skrattat ihjäl dig åt min konstruktion;)

Ja det är nog lättare med vojlock. Svårt med sittstorleken när man gör åt andra, svårt att känna hur det känns för andra rumpor lixom :D

Ja verkligen.. Man kanske får gå efter sitsstorlek på sadlar? Eller kanske var en dum idé oxå...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar