Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Den funkar. Dock så tror jag att Herr Julio Borba hade lite svårt att hålla sig för skratt när han såg den... :D

Din blev ju jättefin, och tom. jag fattar konstruktionen med teddyvojlocken utanpå den andra vojlocken :D

Oh så sugen jag blev på att tillverka! Måste ha billiga stigläder först bara, och en teddyvojlock samt lite mer teddytyg.
Får se när lönen jag kommit så får jag väl se :angel: Fattas också skumgummi, tror ni det funkar med rullat liggunderlag? Har ett nytt ganska stort nämligen som jag köpt BARA för att klippa i :angel:

Varför inte? Det är ju roligt, fast det tråkiga är att SY.. jag hatar att sy, limma är mkt roligare :rofl: Nita läder är också skojigare än att sy.

Jag har för avsikt att använda nylonband till sadelgjordsstropparna, om man syr det dubbelt och bränner hålen så håller det nog lika bra. Visst är läder både bättre och snyggare i de flesta avseenden men det är billigare att köpa nylonband tror jag.

*knapplån*

Dagsrapport från tillverkningen:
För sjuk för att åka till stan´, bestämde mig för att klippa sönder en gammal yllefilt! Det var svårt att få ihop sen... :mad: men jag har inte gett upp hoppet! Kanske kommer bilder på resultatet i morgon...? eller nån annan dag... :angel:
Jättefint resultat för din Nordsvensken oxå! Ser inte ut som att min inte blir riktigt lika vacker...
Sadelgjordsstroppar modell western är fastsydda nu, ett tips är att sy fast det innan man sytt klart korvarana med stoppning... det var ett väldans knölande med symaskinen idag!
Här kommer fler tips till er som inte börjat än:
*Använd en tunn vojlock eller schabrak, vojlock m skumgummifyllning kan verka lockande men är väldigt svårt att få in i symaskinen!
*sy fast gjordarna först innan allt blivit som ett stort knöl
*Jättelätt att sy fast gamla täckesgjordar (dubbelvikta) o använda som fäste för w-gjord! Hål görs med upphettad spik
*hårt hoprullade täcken (alltså, människotäcken) som man binder som en stek m bomullssnöre fungerar jättebra som fyllning i "korvarna" o är inte så svåra att få i!

Nu ska jag fortsätta knöla m yllefilten! :)

Just det där med stropparna kom jag oxå på när jag skulle sätta dit mina, den nya jag gör nu håller jag på att sätta på stroppar på först! Bra med goda råd så slipper alla göra samma misstag som vi...:angel: Använder vanliga nylonband till denna jag gör nu för den ska ha dressyrgjord men ska använda täckesgjord till min egna som ska ha westerngjorden, tack för tipset!:bump:

*knapplån*

WOW vilka fina paddar alla gjort!!! Nu måste jag ju oxå försöka mig på at bygga en!!! :)
Blev så gad när jagfick lite inspiration för jag har funderat på at bygga nått liknande till min gammel skrutta som jag ska rida igång nu i sommar... Ojoj nu ska jag ut i stallet och rota efter material!!!

FRÅGA: Ni som byggt... Hur listade ni ut hur "korvarna" skulle sitta för att få en bra sits??? Jag kan inte prov rida min pad p.g.a. ridförbud nämligen... Tips??

Jag kan ju inte heller provrida så jag vet inte än om korvarna sitter bra men om man har nåt runt och ganska högt, typ en tunna, kista eller nån soffrygg kanske så kan man nog få nån slags uppfatting. Jag satte mig på vojlocken över armstödet på min klippansoffa och ritade framför och bakom benen och rumpan.

DSC00004-1.jpg

*delvis knapplån* så här har jag gjort med fästena för sadelgjordsstropparna iaf, i ringarna ska det fästas nylon/läderremmar. Säkert lättast att sätta dit nylon i ringen men det går nog med läder oxå, man kan nog fästa läderremmen med hjälp av nylonband i ringen. Tänkte att det borde bli hållbart och fördela trycket och belastingen på sömmarna på större yta.

Ser snyggt ut :P
Du kan ju säkert sy fast läderremmarna i ringarna ;)

Jag är jäkligt nöjd med min pad måste jag säga! Liiite större stöd vid knäna ska jag dock klämma dit. Jag red 5 min på grusvägen utanför i mjukisbyxor och utan hjälm :o , kändes kanon i både trav och galopp (blev ju bara några m för att testa) Känns riktigt bra och lovande!

Och Polly_Mulle: får jag vara med i kamelfösargänget?! :angel:

9263362.jpg

:D :D :D

FRÅGA: Ni som byggt... Hur listade ni ut hur "korvarna" skulle sitta för att få en bra sits??? Jag kan inte prov rida min pad p.g.a. ridförbud nämligen... Tips??

Det här får jag nog inte tala om för er, men jag tvingade maken att stå på alla fyra så jag fick lägga sadeln på honom och kontrollera korvarna... :angel: :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar