Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Min ska inte ha täckgjord sen, ska sy dit sadelgjordsstroppar, ville bara testa hur den låg innan jag fortsatte. Hade eg varit bra om man kunde sy in en ridgjord eller tömkörningsgjord under skumgummit i "framvalvet" så hade det ju blivit stadigare... och dyrare att tillverka:angel:

Då ska jag shoppa teddy i morgon!!! Sen kommer bild på den färdiga skapelsen.
Har en w-gjord över så jag tänker använda den så får ni se hur det blir oxå.
Vill bara säga att jag är jätteglad för att jag hittade den här tråden och vågade prova!!! :) Blir den hälften så fin som tigerfiskens kommer jag vara urstolt!!! :D

Den blir säkert dubbelt så fin!!! :) Kom just på att jag oxå har en Westerngjord för mycket, får nog anpassa sadelgjordsfästet till den då. Funderar på att sätta dit ringar uppe vid framvalvet (klippte ju dumt nog bort nylonremmarna som annars sitter på vojlocken där uppe) så jag kan ha min teddywesternbrösta oxå så sitter den ju urstadigt:D Får nästan börja om från början igen om jag ska få dit alla extradelar som jag planerat...

Senast ändrad:

Hmmmm.... det där med westernbrösta låter riktigt förnuftigt med tanke på en eventuell glidningsrisk... åtmindstånde för medelålders virriga tanter :angel:

*kl*
hur kommer ni upp på hästarna? jag har problem att komma upp på min isis barbacka. Men när man har sånna där grejor måste det ju vara ännu svårare....:confused:

Jag använder alltid pall eller annat högre föremål i närheten.. :D

Nu har jag klätt min pad med grönt luddtyg. Ska bli kul att testa senare idag :D

För att öka säkerheten så syr jag alltid sadelgjordsstroppar i läder och använder riktig gjord, skulle inte våga halka runt med bara resårgjord...

Nu har jag också sytt en pad! Tycker den blev ganska fin?! (Särskilt för att vara gjord av mig, jag kan verkligen inte sy och har SÅ dåligt tålamod!) Eftersom jag inte hade ngn vanlig vojlock att slakta, och efter lite funderingar bestämde mig för att inte köpa ngn teddyvojlock för jag tyckte det verkade fult med olika tygkvalite på vojlock och valv, så blev det till att göra även vojlocken helt från grunden med skumgummi och bävernylon!

Jag ska bara färga sadelstropparna med narvsvärta och sy dit ringar för en ev brösta, sedan får den nog vara färdig. Vad tycks?

9253266.jpg

Ser fram emot att provrida! :D

Tack! Jag är ganska stolt! :D Hoppas bara den är trevlig att rida i för materialet gick ju på över 500 och den tog nog 10h att göra... minst!

Ja stropparnas fastsättning liknar Polly_Mulle´s, men går inte över ryggraden och sedan är banden dels mkt bredare (och kraftigare-spännband...), dels så sitter de inte rakt utan lite i v-form...

För övrigt, mina stöd fram på padden går ända ner, vet dock inte om det syns... Jag har så långa ben så det behövs nog!

Senast ändrad:

Har tänkt att göra som du med v-formen men två v-former som går ner i en ring och sen sätter jag stropparna i ringen, om du förstår hur jag menar... annars kommer en bild om en stund

Nu har jag också sytt en pad! Tycker den blev ganska fin?! (Särskilt för att vara gjord av mig, jag kan verkligen inte sy och har SÅ dåligt tålamod!) Eftersom jag inte hade ngn vanlig vojlock att slakta, och efter lite funderingar bestämde mig för att inte köpa ngn teddyvojlock för jag tyckte det verkade fult med olika tygkvalite på vojlock och valv, så blev det till att göra även vojlocken helt från grunden med skumgummi och bävernylon!

Jag ska bara färga sadelstropparna med narvsvärta och sy dit ringar för en ev brösta, sedan får den nog vara färdig. Vad tycks?

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09250000-09259999/500x375/9253266.jpg

Ser fram emot att provrida! :D
Riktigt snygg!!

Jaa du, det vet jag inte. Men jag kan mäta om du vill?

Jag mätte på hästen innan hur långa de skulle vara för att passa ihop med min favotritsadelgjord! :idea:

En nackdel med min pad är nog att den är lite för lik en sadel för att få kallas "KAMELDRIVARKUDDE"... Jag som gillade det namnet!

Senast ändrad:

Ser väldigt barock ut :D Jag ska snygga till min lite, håller på med en ny nu men den är inte till mig. Funderar på att göra om min från början men det tar mot lite, men om jag ska få dit stropparna till sadelgjorden måste jag ändå sprätta bort en hel del...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar