Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Är det skumgummi i kanalerna på din också?

Skumgummi fram och handduk bak. Nu är den dessutom klädd oxå med en teddyvoljok plus lite teddy för att fylla i där det inte räckte till. Har täckgjord än men vet inte om jag ska ändra det, kan ju inte provrida då hästen är oinriden... men ska testa på nån annan häst så småningom.
OBS! Hästen är lite avblaskad efter att ha varit svettig och rullat sig, så bortse från den äckliga färgen på honom.

Så här ser den ut på.
Barbackasadeln-utan-schabra.jpg

Och med photshopat schabrak under, hade så bråttom när jag skulle ta bilden så jag hann inte lägga på nåt schabrak (så nu är förstås paden skitig redan:devil: )
Barbackasadeln-001.jpg

Vad fin din blev :love: ... Hur gjorde du den? Ser ut att ha varit ett jättejobb :eek:

Sydde fast en korv av en handduk bak och en avlång skumgummibit fram på en vanlig vojlock. Tog en teddyvoljock, la den över, klippte ett snitt under knästöden. Den täckte rätt mycket och så tog jag grå teddy och fyllde i där det blev glipor.
Gick på ett par timmar, det som gick har jag sytt på maskin resten för hand. Men det behöver sys lite till där jag sytt för hand för att bli riktigt hållbart. Täckgjorden går mellan teddyvoljocken och den vanliga så det är en lite öppning ner på båda sidorna om man vill ta bort gjorden.

Ja den blev faktiskt finare än jag förväntat mig :) , blev lite exklusivt nästan med två färger :D Skulle var kul att provrida den, har testat på soffryggen... inte RIKTIGT samma sak!;)

*kl*

Men gudars vilka fina ni gjort! Jag håller på och köper stigläder för att ha till bukgjord, sen skall det minsann börja sys!

Men wow vad snyggt det där blev. Jag ska nog göra nån mer för min i schabrakmodell blir ju så otymplig :D

Kanske men det var inte så svårt. Mest jobbigt att få in allt i symaskinen. Tycker eg att det är ganska trist att sy om det inte är nåt jag bara måste ha, då blir jag manisk tills jag är klar, sen dör jag...:D

Jag förstår inte hur du gjorde när du satte fast teddypadden... :crazy: Behöver en ännu bättre beskrivning!;) Den blev jättefin!

Det är en sån där teddyvojlock utan fyllning i dressyrmodell. Jag la den uppepå min vojlock med korvarna på och klippte ett sprätt in ca 10-15 cm i jämnhöjd med nederkanten på knästöden så att nederdelen på teddyvoljocken låg platt mot den andra vojlocken. Kan inte förklara bättre utan att visa på riktigt... Så klippte jag en remsa grått ca tio cm bred och så lång som framsidan och undersidan av knästöden och sydde fast på den vita flärpen som ligger över knästöden, börja vid det ena klippet och följ runt hörnet sen nästa hörn och sluta i slutet på det andra klippet. Hänger du med så långt?

Jo det är väl det! Då måste jag bara skaffa mig en svart teddyvojlock! Vart finns det förutom börjes...?

*knapplån*

Ni som använder en elastiskt täckesgjord glider inte sadeln då? Ibland när hästarna fäller och jag vill rida barbacka men slippa allt hästhår på byxorna så brukar jag ta en vojlock och en gjord. Men när jag tar den elastiska täckesgjorden så har det hela en tendens att glida runt lite. Om jag däremot tar den oelastiska så sitter allt stilla.

Mvh

Tora

Jo jag tror det, jag har inte testat än och jag har planer på att göra riktiga fastsittande sadelgjordsstroppar poå min så jag kan spänna fast den med sadelgjort så som polly_mulle gjort typ.

Den från börjes hade dugit bra, men eftersom jag inte ska ha ngt annat därifrån så känns det så onödigt att beställa! Frakten är ju dessutom förhållandevis dyr vilket känns onödigt när jag inte ens vet om jag kommer lyckas göra ngt vettigt av den! :crazy:

Ang täckesgjorden så rider jag i dagsläget barbacka på ett schabrak och elastisk gjord. Den kan möjligtvis glida bak ngn cm, men annars ligger den still...
8846168.jpg

Sant! Jag åker ju dit lite titt som tätt men jag vet inte om det blir så mycket billigare att skicka den med vanliga posten, den borde iofs inte väga jättemycket, men jag antar att du vill ha din pad nu...;)

Det beror på hur snart du ska åka! Kan nog tänka mig att frakten blir ca halva priset. Å andra sidan är det ju inte så mkt... Man kunde kanska ha tur och hitta en begagnad ngnstans...?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar