Sv: Baksidan av galopp sporten
Egentligen vet jag inte varför jag ens orkar skriva när det är sådana här "snyfthistorier" som spelas upp.
Disskusionen har ju varit upp minst hundra gånger förut
Men en sak som retar mig är det larviga att det är hemskt att hästar slaktas!
Dom flesta som upprör över detta äter själv kött från både gris, ko och kyckling. Men HÄSTAR, dom är ju söta och dom ska vi inte äta
Som sagts tidigare, en död häst lider inte. Jag skulle alla gånger mycket hellre skicka hästen till slakt än skänka/låna ut den bara för att det ska leva.
Har själv kört ett av dom tidigare fbl till Scan och jag har enbart positiv erfarenheter av det.
Att dom visar bilder i filmen på när dom avblodar hästen på ett sätt som att det skulle vara "hemsk" och "förskräckligt" mot hästen är bara idiotiskt. Hästen är DÖD!!!! Det är inte så att den ligger och förblöder.
Jag är själv vegetarian och såklart engagerad i djurrätt men har valt att inte vara med i tex Djurens Rätt just därför att det blir så osakliga argument. Det blir hela tiden snyfthistorier av saker som faktiskt inte är hemska. När man istället borde ta tag i dom som verkligen vanvårdar sina djur och där det ofta dröjer felar år innan myndigheter ingriper.
Men det är väl inte lika spännande och ger inte samma publicitet!
(Nu blev jag arg på köpet
)
Det finns en sån extrem okunskap inom djurrättsorganisationerna, dom väljer att se det dom vill se. Och vinklar budskapet så det passar deras kampanjer.
Just i denna filmen, vad är det som säger att det just är galopphästar som stapplar omkring?
Självklart finns det rötägg inom alla sporter men jag tror att majoriteten av dom hästar som sköts mindre bra idag står hos privatpersoner!
Där är det skyddad verkstad!