Baksele som glider bakåt på korset

F

frid

Hej! Har köpt min första baksele och står nu med ett problem. Kan ni ge mig ett gott råd?
Min baksele glider bakåt längs med svanskappan och hamnar nästan ända vid svansroten...Vad har jag gjort fel? Själv trodde jag att remmarna som är korsade över korset var för korta så jag längde dem och då sitter i och för sig dom kvar bättre men vad jag förstår så kommer hela bakselen för långt ner då än vad den ska vara, kan ni ge mig lite lektion i det där med bakselar?:D

Sv: Baksele som glider bakåt på korset

Fäst den med en plast stripe eller något annat lämpligt i svanskappan så den inte kan glida fram.

Ok, det kan man ju i och för sig göra men är det inte så att det glider bak p g a att den sitter fel på något sätt då?

Du ska trä bakselen genom svanskappan (mellan söljorna). Räcker inte den övre remmen hela vägen tillbaka kan man använda något anat för att fästa den. Sätter man inte fast det kommer den ändå glida, hur välanpassade den än är.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 411
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 658
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 683
Senast: Piaff
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 403
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka