Sv: Bakrädd

Theliander skrev:
Har en shettis som är problem att koppla vagn på. När väl vagnen är på drar han utan större problem. Men det kan ta hur länge som helst att få på den. Lyckas vi så har vi varit 3-4 personer att få han att stå stilla, de är inga problem att få han att stå stilla om inte vagnen är bakom.För övrigt är han en jätte trevlig häst och bra att rida på.

Tack för alla tips, men skygglappar har vi prövat, fungerar ej så bra.
Kan också nämna att denna shettis är inkörd och var helt okej att köra.
Sedan har det hänt saker som vi inte vet om och som vi inte kommer att få reda på heller. Det är det största problemet

kul att få höra av dig igen!
med ny fakta, så står jag fast, kör in igen! öva på ljud, o saker bakifrån osv.
tyvärr är det alltid svårt att köra in på nytt om något hänt..
/jenny

vi jobbar på ljud och rörelse bakifrån.
Men ibland behöver man lite syn på det utifrån, man blir lite blind och kan behöva nya synviknklar

får jag fråga, med tanke på zaida som e likadan, vänder din häst helt om och vill ha koll på vagnen? eller springer han därifrån om han får?

zaida blev rädd (antagligen) när en rissla hade fastnat och hon fick dra loss den själv, med folk i, och antagligen halkade hon och fick ena benet under skakeln o slog sig. Har ni märkt om ena sidan är känsligare än andra?
Zaida har blivit körd 4 gånger nu, och varje gång ser vi förbättringar :) Kul att se. För precis som med din så älskar hon att dra vagn!

Våran häst vänder sig om och vill ha koll på vagnen, när han går bakom vagnen så kan han gå och bita i den.
Han har ingen känsligare sida

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 349
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama