Bakom hand

Sv: Bakom hand

6402454.jpg
Vilken utopi:p

?? och med det menas?

En häst med den exteriören har jag svårt att se-bli formad enligt strecken:crazy: :rofl:

Hoppfantastens häst travar med raka bakben. Den skulle jag sadla o få lite mer GO i.

Werah- du ser ut som den ovanpåliggande ärtan på Prinsen:d :p

Senast ändrad:

Ja den hästen lär aldrig gå i den formen... Men man tager vad man haver som det heter, och enligt copyrightlagen är det lättare att klottra på sina egna bilder än på andras ;) Jag har inga grand prix hästar att tillgå direkt :angel:

*KL*
Allvarligt så hörde jag av ngn prominent tysk för många år sen att en häst som går i en Hööög form får sämre blodförsörjning i ryggen o bör därför jobbas 20 min. låg- 20 min. hög- o sen 20 min. låg igen med nedvarvning.

Hoppsan Kurt- dubbelpostat pga av blodbrist i datahjärnan

Senast ändrad:

En häst med den exteriören har jag svårt att se-bli formad enligt strecken:crazy: :rofl:

Hoppfantastens häst travar med raka bakben. Den skulle jag sadla o få lite mer GO i.

Werah- du ser ut som den ovanpåliggande ärtan på Prinsen:d :p

Å rå ska ru veta att jag är 176 lång....

ps. reagerade du som jag att det är lite konstigt att rida en häst som har brutit höger bakben på gramantygel?

Herrejisses vilken kul tråd!!!!!:banana:

Då är det inte du som rider på bilden!
finns ingen sadel där så långa ben kan hamna så högt upp på kåpan:mad:

Helt rätt observerat, men jag kunde inte låta bli att låta dig tro det.....Men det är jag som står på hans rygg på avataren....

Men jag kan glömma honom nu...det var en utmaning, en ardenner som jag tränade till msv dressyr, (fast tydligen blev han hjärnskadad på kuppen).....men jag har sålt honom och köpt en ettårig shire på 172 i mkh, så mina ben lär väl se ut så också när hon är färdigväxt.....

Fast det hör inte hemma i denna roliga tråd om hjärnskadade hästar.....;) ;) Så allihopa, läs inte detta inlägg för det är irellevant..inleverant....inlever....ja hur det nu stavas!:confused:

fast nu har jag redan läst det och kommer typiskt bli hjärnskadad också pga det, - bara på kuppen!

F'låt! :o :rofl:
/mackan

:rofl:
Man kan inte generalisera, men nog bör en häst som ej är samlad trampa över lite OM den ARBETAR i arbetstraven

Jamen så måste det vara, kolla på en som bara älgar /travar rakt på så nog landar hovarna framför om den inte är samlad sätts ju bakbenet in långt under hästen. Men rakt och ej vinklat som vid samling. :confused:

Läste nu först, kanske ni redan avhandlat klart i o f s. Såg att tråden är lång.

Senast ändrad av en moderator:

Okej. Tack för kapad tråd och för att ni dumförklarar alla som tydligen inte vet lika mycket som ni.

Sorry men ja e på svindåligt humör.

lite trådlån..

har hon något övertramp i trav?
5630207.jpg

Eller ni kanske menar något annat?
För hur ska hon kunna trampa ännu längre in med bakhoven när framhoven är i vägen? :angel:

Men där bakhoven sätts ner har framhoven redan varit:idea: för den har lämnat marken redan. Förstår du?
Det är när de gör så som de kan "slå i sko" eller t o m dra av sig framskon med bakskon.

Okej. Tack för kapad tråd och för att ni dumförklarar alla som tydligen inte vet lika mycket som ni.

Fast du det här hänger faktiskt ihop med det tråden handlar om till viss del. Att hästen går bakom hand har med aktiviteten i rygg bakdel o hela överlinjen att göra, och det har även detta hur den rör sig i traven tex.

En häst som går med nosen indragen och undandrar sej bettet kan fortfarande älga på med långa travkliv långt in under kroppen, utan att arbeta med ryggen, fast benen kommer in under den och kanske t o m trampar över som det handlade om.

Senast ändrad av en moderator:

Förlåt! Jag ser hur det ser ut, men jag tror nog att alla kan gå igod för att det alls inte är din frågeställning eller frågor som har gjort att svaren spårar ur - ALLS! det är vissa svar och påståenden samt vissa (inkl mig själv :angel: ) "missar" i svar som gjort att tråden lett till det den lett till - en hel del goda skratt.

förlåt om du tog illa upp - det var alls inte menat på din bekostnad och din fråga är JÄTTEVIKTIG och bra. Jag ber om ursäkt att vi skrattade och skämtade så mycket. Inget är så viktigt som att FRÅGA och fundera och ställa frågeställningar, i jakten på kunskap - och det gör du. sluta inte med det för att vi fånat oss i tråden!

:o
/mackan

*KL*
Allvarligt så hörde jag av ngn prominent tysk för många år sen att en häst som går i en Hööög form får sämre blodförsörjning i ryggen o bör därför jobbas 20 min. låg- 20 min. hög- o sen 20 min. låg igen med nedvarvning.

Hmm för jag hörde samma av en tränare också fär länge sen men som sa att så jobbades tex hästarna på Flyinge, minsann. Har haft det lite i huvudet sen dess faktiskt

Helt OT.

Jag har inte läst tråden, men om du var "konfundersam" över vad som menas med lodplanet, är det att hästens profil är paralell.
dressyr.jpe

Denna häst går bakom lod
nicole_saba_trav.jpg

Denna går i lod (mer eller mindre)

Tack för hjälpen. Men ja upplever ibland att när man får påskut bakifrån att dom "krullar" ihop sig fram ( eller ah, går bakom lod )..

Så en till fråga. Även om en häst kanske går lite bakom lod, kan den fortfarande jobba bak? För vakom han och bakom lod, det är väll inte samma sak..? Blir bara mer och mer förvirrad.

bluepr-dr17.jpg

och denna över lod

(Sedan om hästarna går i lod eller ej är inte alltid detsamma som om de jobbar korrekt/ "går på tygeln")

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 628
Senast: Karamello30
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama