Bakom hand

Sv: Bakom hand

Nu kan jag inte vara tyst längre... :o Trotts att jag lovade dig... *ler*.

Om man inte kan anpassa sig till verkligheten så anpassar man verkligheten efter sig själv... :devil:

Sorry, var på kryptiskt fredagshumör igår...
Det som låg och puttrade i mig igår var svar på ditt påsåtendet "Om man tror att detta är i lod, kan jag förstå att man tycker som nedan". Mitt svar, som jag suttit och bitit på ett tag till det blev: "Om man inte kan anpassa sig till verkligheten så anpassar man verkligheten efter sig själv... :devil: "
Tror jag ska lära mig att använda citat-svaret oftare :idea: så undviker jag att störa trådarna med allmänn förvirring... :rofl:

Skulle jag bli klokare av att du upprepade samma mening?
Har du ingen egen åsikt?

Om du tycker att jag har fel- Varför går din häst på avataren så mkt bakom lod?

Axel, jag tror du missförstått....Whirlie kommenterar nog bara samma sak som du sagt, att tror man att hästen går i lod med bilden som visas så.... hon lägger till ett annat sätt att säga samma sak, att tror man detta så har man anpassat verkligheten efter sig själv - att ens häst går i "rätt" form....

förstår du nu?

Tur att det reddes ut. Jag är helt med dig Axel, skulle inte drömma om att påstå att du har fel utan suger istället i mig och frågar kring det jag undrar. Upplever att du har vettiga åsikter här. Däremot är jag ibland lite kryptisk, både här och irl, tyvärr.

Angående min avatar så är det ingen bild jag anser är en bra ridbild på mig själv - det var helt enkelt en av de få jag hade när jag blev medlem här. Jag hade precis börjat rida igen efter många års uppehåll och på bilden är jag på en NH kurs och jobbar med att få hästen att söka sig frammåt-nedåt. Hästen är riden med amerikanskt gaggbett innan och jag introducerade tredelat tränsbett när jag började rida den - ungefär två månader innan kursen. Jag sitter som en kratta på bilden av många anledningar. Har fortfarande oändligt långt kvar till bra ridning och min bild av vad bra ridning är förändras hela tiden - förhoppningsvis åt rätt håll. Just nu är mitt stora projekt min sitts *ler* eftersom jag anser att nyckeln till god ridning helt och hållet finns där.

Så iallafall axel kan i fortsättningen tolka mina inlägg på det mest fördelaktiga sättet (om det finns flera sätt att tolka det jag skriver på).

Vi får akta oss nu så inte moderatorn tycker vi är för mycket OT och raderar våra inlägg... ;)

Åter till lod?
Kan inte susan komma in och säga några kloka ord?

Kan du tänka dig att kommentera mitt långa svar till dig( tog mkt ork från mig:crazy: )nr. 96?

men trööögfia! :rofl:
Whirlie hakar PÅ ditt argument att "tror man detta så är man ute och cyklar".
säger att "ja för vissa är det så att om det inte funkar så som sig bör, så gör man istället om "verkligheten" så att sanningen blir att så som man rider ÄR så som det "bör".

fattar du NUUUUUUU?! :D

hAHAHA.......................en av de roligaste och helt galnaste tråd jag läst på länge!!!! Hahaha..........dressyrhästar med hjärnskador......tack allihopa, dagen är förgylld................:bow: :rofl: :rofl: :rofl:

Hej igen Axel! :)

Att jag inte kommenterat ditt svar nr 96 beror på att jag svalde allt med hull och hår i princip, och skäms lite för att jag ännu inte införskaffat boken du rekomenderade. Jag suger in allting alla säger, bearbetar, söker mer information och provar själv. Ber om ursäkt om det kändes som jag ignorerade ditt svar - det var helt enkelt tvärt om. Det var så utförligt att jag blev mållös och inte hade något mer att tillägga just nu. Alltid kul och lärorikt att läsa dina svar (även i trådar där jag "håller tyst"), så jag hoppas verkligen du fortsätter lägga tid och kraft på dem.

Och som mackan säger, jag är med på alla dina påståenden hittills och står på din sida i diskussionen.

Kan för övrigt tillägga att man bara behöver gå till en LC/LB i dressyr för att se att hästar som går som BBs skimmel ALDRIG får över 50% (och då ska allting varit perfekt i övrigt, oftast närmare 40%).

Och lod är väl ett begrepp som hör den klassiska ridningen och dressyren till? Mao handlar lod om dressyrbedömning och inte om hästens funktionella form och hållbarhet, även om jag personligen tror att det hör ihop, så tror jag det är en helt annan tråd *ler*.

Fråga gärna om du missförstår, annars kanske mackan hjälper till att tolka.

Mackan - tack för att du förstår en virrig liten virvelvind! ;)

hAHAHA.......................en av de roligaste och helt galnaste tråd jag läst på länge!!!! Hahaha..........dressyrhästar med hjärnskador......tack allihopa, dagen är förgylld................:bow: :rofl: :rofl: :rofl:

ja den biten har vi alla nästan glömt bort vid detta laget! :rofl: :angel: :D

Mackan har mkt högre IQ än jag:angel:

Hon är bra att ha i bakfickan när det virrar till sig.

Sväljer allt med hull o hår- ska du inte göra- utan ifrågasätt- tills man ruttnar:mad:

Annars får man tacke för komplimangen:bow: :)

barockruffe021fo4.jpg

vad tror ni? Har han fått hjärnskador eller....... "skrattar fortfarande"..........:rofl: :rofl:

hmm...vet inte vad ja ska säga mer än jag har ridit åt h*****e fel i mina år om en häst ska gå sådär...för det första så kommer formen bakifrån... o sen har ja lärt mig en annan lod än den där iaf....så då går min häst käpprätt fel när ja rider då???:devil:

2710582.jpg

Visserligen står han kanske lite bakom lod där...o titta för guds skull inte på bakbenet :banana: :bump: :D
Hmm.
Först läser jag texten ovan o sen ser jag gramanen:confused:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 628
Senast: Karamello30
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama