Bakjäst, hur länge innan man ser resultat?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tokmaja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 194
T

Tokmaja

Har ju börjat ge min tjej bakjäst som jag fick tips om här, har läst de flesta trådar i ämnet men det står ingenstans hur länge man ska ge innan man kan börja se resultat på en ev dålig mage...
Tycker snarare att min har blivit sju resor värre sen jag började med jästen... :crazy:
Nån som vet?

Sv: Bakjäst, hur länge innan man ser resultat?

Jag har börjat ge min häst loppfrö och han blev bra på en gång. Nu ger jag 1 dl per dag och han är helt perfekt i magen. Jag har provat allt annat utan resultat.

Har testat loppfrö förr och det funkar inte.

Nej, loppfrö har ju den inverkan att det motverkar stopp i magen genom att ta med exvis sand ut. Bakjäst stabiliserar magen. Tror nog att du får ge det ett par tre dagar beroende på hur mycket du ger. Vet att man kan ge ett paket om dagen i början. Ju mer man ger dest bättre säger veterinärerna.

Har inte hästen jäst upp ordentligt än??
Vad står din häst på för foderstat?
Om o hur jäst hjälper en häst med dålig mage är omdiskuterat.
På idisslare som akut fått i sig för mkt stärkelse kan jäst vara livräddande. Men på häst?
PL

Enligt Helena Handberg här på Buke finns det undersökningar som bevisar det hela, ju? Har själv inte använt bakjäst bara läst om hur bra det är.

Jag använder foderjäst och att det hjälper det bevisar mina två hästars magar och även andra i stallet som blir lösa blir bra när man ger dem foderjäst.

Nog ser hon färdigjäst ut alltid :eek:...
Har ingen aning om det funkar eller inte, har bara fått en massa tips om det här.
Har haft det i 4 dagar nu, har gett ett halvt paket (till shettis) vilket jag fick som tips, men hon har som sagt bara blivit sämre, testar två dagar till, visar det ingen bättring måste jag avsluta det hela...

½pkt tycker jag låter mkt för en shettis, 1/4 pkt skulle vara lagom för dom små har jag hört

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 060
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 950
Senast: Krålus
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 040
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 259
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka