Baka bröd

Jag vill baka bröd! Vilka är era bästa recept? Helst så saftigt som möjligt :d
Det beror väl på vilken sorts bröd du gillar? Ljust, mörkt, grovt, fint, med russin, frön nötter eller dadlar.

Bröd är enkelt.
Min grund är 1 liter vätska till två paket jäst och 2 fulla mått om 13 dl med mjöl.
Sedan varierar jag mjölet, degvätskan och kryddor och frön.

Det beror väl på vilken sorts bröd du gillar? Ljust, mörkt, grovt, fint, med russin, frön nötter eller dadlar.

Bröd är enkelt.
Min grund är 1 liter vätska till två paket jäst och 2 fulla mått om 13 dl med mjöl.
Sedan varierar jag mjölet, degvätskan och kryddor och frön.
Jag gillar allt bröd. Ville veta om ni har några favoritrecept :)

Jag gillar allt bröd. Ville veta om ni har några favoritrecept :)
Oki. Bakar nästan alltid på en liter.

Jag använder 1/3 grahamsmjöl, några dl grovt rågmjöl och resten vetemjöl special.
Linfrö, solrosfrönoch pumpafrön. Gärna lite skållade klippta rågkärnor också. Rejält med rapsolja och en liten klatt sirap för jäsning. Halvannan msk salt.
Äppeljuice istället för vatten gör brödet saftigare och lite sötare.

Ibland blandar jag i havremjöl eller havregryn.

Liknande trådar

Mat Jag är i någon bak-period och är lite sugen på eventuella nya recept. Vad bakar ni helst?
2
Svar
23
· Visningar
955
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
647
Senast: Caoimhe
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
14 953
Senast: Görel
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka