Bästa pizzan?

Ibland vill jag för övrigt ha kycklingkebabpizza, med sån där göttig hyvlad kyckling. Mycket fyllning och så mild kebabsås på, brukar säkra med att ha Schysst käks sås hemma så jag vet att jag får god sås på, lokala hakets sås är inte lika god 😆
 
Jag gillar ruccola på pizza, men den får inte mellanlanda i en pizzakartong innan. Hämtpizza tål mindre än äta på lokal-pizza

Jag håller med, ruccola och liten mängd sås (typ vitlökssås) kan vara supergott men då måste man ju börja äta pizzan inom 30 sekunder från att ruccolan och såsen lagts på. På hämtpizza borde det starkt avrekommenderas (för jag är så dum att jag beställt det till och med mer än en gång i förhoppning om den där goda upplevelsen man inte får).
 
Jag håller med, ruccola och liten mängd sås (typ vitlökssås) kan vara supergott men då måste man ju börja äta pizzan inom 30 sekunder från att ruccolan och såsen lagts på. På hämtpizza borde det starkt avrekommenderas (för jag är så dum att jag beställt det till och med mer än en gång i förhoppning om den där goda upplevelsen man inte får).

Jag ber alltid om att få ev sås vid sidan om och lägger på egen ruccola numer. Hatar när det kladdas ihop för länge, och vill dosera själv. Min annars vettiga pizzeria har en skumt sätt att fördela saker på.
 
Sen skulle pizzeriorna ofta behöva halvera storleken på pizzorna så att alla som ska äta kan få välja sin egen fyllning. Nu får man sitta och pussla viljor för att de gigantiska pizzorna i samma smak ska distribueras lagom över mängden ätande. (Senaste tiden ungefär 3 pizzor på 5 ätande)

Ibland finns det barnpizzor, men då är det också ofta kopplat till att bara vissa kategorier pizzor kan göras.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Sen skulle pizzeriorna ofta behöva halvera storleken på pizzorna så att alla som ska äta kan få välja sin egen fyllning. Nu får man sitta och pussla viljor för att de gigantiska pizzorna i samma smak ska distribueras lagom över mängden ätande. (Senaste tiden ungefär 3 pizzor på 5 ätande)

Ibland finns det barnpizzor, men då är det också ofta kopplat till att bara vissa kategorier pizzor kan göras.
Det är något de i alla fall hajat lite härborta. Oftast finns det tre olika storlekar att välja på, oavsett topping.
 
Sen skulle pizzeriorna ofta behöva halvera storleken på pizzorna så att alla som ska äta kan få välja sin egen fyllning. Nu får man sitta och pussla viljor för att de gigantiska pizzorna i samma smak ska distribueras lagom över mängden ätande. (Senaste tiden ungefär 3 pizzor på 5 ätande)

Ibland finns det barnpizzor, men då är det också ofta kopplat till att bara vissa kategorier pizzor kan göras.

Det har jag aldrig varit med om förutom i bajs-Kalmar där man inte kunde få barnpizza öht.
Annars har det alltid gått att få vilken pizza som helst.
 
Det blir det ju visst 😁
Shysst käks kebabsås, omg!
Har den till all mat jag lagar förutom grytor och pannkakor.
Pasta, makaroner och kebabsås, dra åt helvete vad gott det är!
Jag gillar deras milda vitlökskebabsås! Jättegott till kebab, och kött, och tacos.. och det mesta ärligt talat.
 
Jag kan - förvisso rätt så sällan - bli helt absurt sugen på kebabpizza special, som alltså har massa sallad, gurka, tomat och rödlök på sig. Stark sås, alltid. Detta sug uppstår alltid i samband med någon särskilt överjävlig PMS. I andra fall kan jag tänka mig en Calzone med champinjoner.
 
Bästa pizzadegen gör en av mina döttrar. Hon har lyft detta med pizzabakande till en ny hög nivå (trots avsaknad av vedeldad ugn).
Fyllningsfavoriter är Norma, potatis och lök (bianco) och kantarellpizza (också helst bianco). De två senare kan med fördel kombineras.
 
Ett par pizzatips kanske kan funka här också - hacks som har förhöjt pizzaätandet för mig iaf! Det första är för oss som inte har pizzeria i kvarteret: Be att få pizzan halvgräddad. Sätt sedan ugnen på 250 grader med en plåt i och grädda klart hemma på varm plåt. Jag äter ungefär 1/3 pizza (och drar mig inte för att be att få med resten i en kartong när jag äter på plats). Bästa sättet att värma pizza utan soggig botten är att först köra den någon minut i micron, sen värma klart den i torr stekpanna några minuter. Frusen tinar man den först, framme eller i micron.
 
Ett par pizzatips kanske kan funka här också - hacks som har förhöjt pizzaätandet för mig iaf! Det första är för oss som inte har pizzeria i kvarteret: Be att få pizzan halvgräddad. Sätt sedan ugnen på 250 grader med en plåt i och grädda klart hemma på varm plåt. Jag äter ungefär 1/3 pizza (och drar mig inte för att be att få med resten i en kartong när jag äter på plats). Bästa sättet att värma pizza utan soggig botten är att först köra den någon minut i micron, sen värma klart den i torr stekpanna några minuter. Frusen tinar man den först, framme eller i micron.
Det här med halvgräddad pizza tipsade Stefan Löfven om i ngn intervju
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 618
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 847
Senast: Unafraid
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 519
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här tar emot att erkänna och jag känner mig misslyckad som slarvar med maten. I grund och botten har jag inga ätstörningar är bara...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp