Bästa pizzan?

Jag gillar lövtunna, knapriga pizzor så jag äter oftast napolitansk om jag ändå ska köpa pizza. Gärna en blanco med bresaola, oliver, salvia och citronzest. Annars en margarita.

Om det är snabbmatspizza som gäller blir det oftast en kebabpizza med ananas och sallad på. Närmsta pizzerian gör legendariska kebabpizzor, så man får vara beredd på 2-3 h väntetid på nyårsdagen. :rofl:
 
Jag gillar lövtunna, knapriga pizzor så jag äter oftast napolitansk om jag ändå ska köpa pizza. Gärna en blanco med bresaola, oliver, salvia och citronzest. Annars en margarita.

Om det är snabbmatspizza som gäller blir det oftast en kebabpizza med ananas och sallad på. Närmsta pizzerian gör legendariska kebabpizzor, så man får vara beredd på 2-3 h väntetid på nyårsdagen. :rofl:

Tunn botten är verkligen viktigt! :up:
 
Jag tar en margarita och lägger till gul lök, fetaost, och ananas :) gärna tjock botten och inte så jäkla mycket tomatsås.
 
Finns typ tre alternativ:
Hawaii men med kyckling istället för skinka + vitlökssås och pizza sallad till
Kebabpizza med grönsaker + vitlökssås
Oxfilé med bea
 
Jag brukar typ alltid köpa Hawaii. Det är en pizza som liksom aldrig blir fel, däremot ibland känner jag mig äventyrlig och köper en calzone. På stället jag brukar äta har jag dock hittat en annan pizza som är som Hawaii men det är även champinjoner på :d
 
  • Gilla
Reactions: kma
Jag brukar typ alltid köpa Hawaii. Det är en pizza som liksom aldrig blir fel, däremot ibland känner jag mig äventyrlig och köper en calzone. På stället jag brukar äta har jag dock hittat en annan pizza som är som Hawaii men det är även champinjoner på :d
Vår lokala har ingen sån men det är verkligen en idealisk pizza!
 
Jag varvar lite. Inbakad kebabpizza med massa grönsaker/sallad/lök och vit sås tog jag nog sist på lokala haket.
Gör vi hemma gör vi oftast pinsa. Men gör vi pizza brukar vi göra bianco med färsk mozzarella, diverse spanskt kallskuret, romanticatomater, inlagda oliver, fetaost. Och på med ruccola, färsk basilika, lite honung och ev valnötter/pinjenötter.
 
När jag var barn/tonåring så var capriciosa den enda pizzan jag åt. Nu är jag dock lite mer äventyrlig och tar gärna någon stark pizza, brukar ha namn som mexicana, acapulcot, hot stuff osv. Innehåller oftast champinjoner, oxfilé eller köttfärs, jalapeños, tacokryddor, lök, vitlök mm. :d:d:d
 
Bra ide, jag far nog baka pizza i kvall. I dag ar den Italienska restaurangen stangd och jag koper inte pizza nagon annan stans ifran utan da blir den battre nar jag bakar sjalv. Den italienska restaurangen har dock vedeldad pizzaugn sa dar ar pizzan ett snapp battre an min. :d
 
Äter inte kött så det går bort, oftast blir det något med skaldjur eller svamp om det är finpizza, är det fulpizza så äter jag oftast något med tonfisk och lite grönsaker + stark kebabsås, alternativt siciliana (sardeller, vitlök, kapris). Hittar jag någon spännande vegetarisk sort väljer jag ibland det istället.

Förutom kött är det absolut nej till banan och ananas på pizza.
 
När det gäller sunkpizza så beror det lite på vad jag är sugen på för sås :laugh:

Tzatziki: vegetarisk (finns ju tyvärr oftast bara en, max två att välja på. Bästa toppingen jag ätit är dock: tomatsås, pizzaost, wokad aubergine, zucchini, lök, broccoli, paprika, champinjoner, chèvreost, ruccola) eller mexikansk (tror jag den heter, med typ köttfärs och tabasco)
Bea: Shish kebab

Finare pizza gillar jag blanco (?)! Åt en gång en pizza med typ ostkräm, haloumi, sparris, honung och pinjenötter.

Generellt gillar jag dock vegetariskt mest. Framförallt då jag gärna tar hem och äter den andra halvan kall till frukost :sneaky:
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 619
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 854
Senast: Unafraid
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 529
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här tar emot att erkänna och jag känner mig misslyckad som slarvar med maten. I grund och botten har jag inga ätstörningar är bara...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp