Bästa pizzan?

Bästa pizzadegen gör en av mina döttrar. Hon har lyft detta med pizzabakande till en ny hög nivå (trots avsaknad av vedeldad ugn).
Fyllningsfavoriter är Norma, potatis och lök (bianco) och kantarellpizza (också helst bianco). De två senare kan med fördel kombineras.
Bröd, potatis, lök och ost måste vara något av det billigaste och godaste man kan äta. Enkelhet är ibland bäst!
 
I andra fall kan jag tänka mig en Calzone med champinjoner.
Åh, det brukar jag också ta ibland! Men efter att ha fått en med extra mycket skinka istället för med svamp (:cautious:) så har jag lärt mig att säga att jag vill ha en inbakad capricciosa istället. :p
 
Jag håller med, ruccola och liten mängd sås (typ vitlökssås) kan vara supergott men då måste man ju börja äta pizzan inom 30 sekunder från att ruccolan och såsen lagts på. På hämtpizza borde det starkt avrekommenderas (för jag är så dum att jag beställt det till och med mer än en gång i förhoppning om den där goda upplevelsen man inte får).

Man gor pizzan hemma, den blir godare da!

Sen skulle pizzeriorna ofta behöva halvera storleken på pizzorna så att alla som ska äta kan få välja sin egen fyllning. Nu får man sitta och pussla viljor för att de gigantiska pizzorna i samma smak ska distribueras lagom över mängden ätande. (Senaste tiden ungefär 3 pizzor på 5 ätande)

Ibland finns det barnpizzor, men då är det också ofta kopplat till att bara vissa kategorier pizzor kan göras.

Nar man gor pizzan hemma blir de ocksa precis sa stora som varje familjemedlem vill ha dem. Har man gaster far de nog lite for stora, men det gor ju inget. :)

Jag är ingen vän av vitlök men den vanliga 😍
En av sakerna som gör livet värt att leva!

Fast Kebab sas ar en vitloks sas. Jag har bott manga ar i Mellanostern och Kebab har alltid en garlic sas ... Annars blir det som har i America dar kebab ibland serveras med en BBQ sas eller en jordnots sas, eller nagon annan avfallning fran hur det SKA vara. :p
 
Man gor pizzan hemma, den blir godare da!



Nar man gor pizzan hemma blir de ocksa precis sa stora som varje familjemedlem vill ha dem. Har man gaster far de nog lite for stora, men det gor ju inget. :)



Fast Kebab sas ar en vitloks sas. Jag har bott manga ar i Mellanostern och Kebab har alltid en garlic sas ... Annars blir det som har i America dar kebab ibland serveras med en BBQ sas eller en jordnots sas, eller nagon annan avfallning fran hur det SKA vara. :p
Det är ju fint förutom att jag måste baka deg, köpa ugn för 200.000 och byta elsystem för att få in ugnen.

(Jag bakar pizza då och då och det blir annan slags god pizza)

Mild vit sås till kebab må vara icke-standard men också väldans gott.
 
Man gor pizzan hemma, den blir godare da!



Nar man gor pizzan hemma blir de ocksa precis sa stora som varje familjemedlem vill ha dem. Har man gaster far de nog lite for stora, men det gor ju inget. :)



Fast Kebab sas ar en vitloks sas. Jag har bott manga ar i Mellanostern och Kebab har alltid en garlic sas ... Annars blir det som har i America dar kebab ibland serveras med en BBQ sas eller en jordnots sas, eller nagon annan avfallning fran hur det SKA vara. :p

Vitlök hamnar rätt långt ner på listan på mild kebabsås, då är det helt okej 😁
Smakar det däremot vitlök, då är det inte okej 🤢
Aldrig i helvetet att jag skulle äta Aioli, tzatziki osv 😅
 
Det är ju fint förutom att jag måste baka deg, köpa ugn för 200.000 och byta elsystem för att få in ugnen.

(Jag bakar pizza då och då och det blir annan slags god pizza)

Mild vit sås till kebab må vara icke-standard men också väldans gott.

Sant. Min pizza deg behover bara nagon timma att "proofa" sa det ar latt anda .. och inte har jag en pizza ugn heller, men det gar riktigt bra att baka den i 300*C sedan jag upptackte det koper jag bara pizza bakad i ved ugn. :p
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 618
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 847
Senast: Unafraid
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 519
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här tar emot att erkänna och jag känner mig misslyckad som slarvar med maten. I grund och botten har jag inga ätstörningar är bara...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp