Sv: Badhuskompetens
Hår och fotskinn avlägsnas inte på simhallen, av hänsyn till ens medbadare!
Big NO NO! Vidrigt!!!
Igår ställde sig en tjej o rakade sina mycket håriga armhålor precis bredvid mig när jag duschade efter simningen. Tofsarna ramlade ner o flöt ut på golvet, då hon stod en bit ifrån själva duschen. Avloppet är i utrymmets yttre del, längs väggen. Håret flöt således förbi mig, sneddade sen lite fint och var på väg mot mina fötter.... jag fick studsa över tofsarna

Om man nu prompt MÅSTE raka sig, så gör det för tusan inne på en av toaletterna vid handfatet eller nåt. Tjejen lämnade glatt sina tofsar, som naturligtvis inte åkte ner genom silen.

Våra protester hjälpte föga... hade nästan lust att ta håret o lägga vid hennes skåp på vägen, men skulle inte ta i skiten om jag så fick pröjs.
En annan sak man INTE gör... spotta i bassängen. Mycket vanligt bland äldre har jag noterat. Först drar man ner en snorlåma, som man sen spottar ut i bassängen, där det simmar andra människor... IIIIEEEEWWW!!!

Man snyter heller inte ur näsborrarna i bassängen... det fick mig att kasta mig mot stegen o avbryta mitt pass. Vidrigt, gör folk så hemma oxå, spottar låmor o fräser snor på golvet?
Idag var det en annan variant av äckel. Ett barn bajsade ner hela lilla barnbassängen, och hela vägen in på damernas... En akut attack av magsjuka. En i personalen stod o gjorde rent bassängen, men det verkade inte vara nån som hade tid med golven. Fick hoppa över kluttar o pölar, rusade mot omklädningsrummet o undvek att ta i nånting, på mer kläder o sen hem o duschade... det luktade magsjuka i hela omklädningsrummet.

Jag förstår att olyckor kan hända, men det är likväl väldigt, väldigt, väldigt okul när man själv är kräsmagad...
Angående kallingar under badbyxorna, så var det ett jätteproblem förra året. Nu verkar de ha fått hyfsad bukt med det. Badvakterna är på grabbarna direkt de kommer från omklädningen, o de skickas direkt tillbaka för att klä av sig ett lager. De är även på de som kommer ut torra till bassängen, att de vackert får gå o duscha.