Bädd till golden retriever

aiquen

Trådstartare
En kort fråga bara: tror ni att en bädd med måtten 82 x 65 cm vore lagom stor för en golden (hane)?

Sv: Bädd till golden retriever

Nej, det låter litet. Har den inga kanter kan han ju hänga ut över kanten, men med kanter blir han nog som en sardin i en ask.

Vi har 75x95 till vår Golden tik, och hon är ganska liten.
Dock så finns det rätt bra med plats åt henne i sängen.

Ett litet tips, mät hundens mankhöjd och längd (dvs nos till svansrot) det måttet du får fram är en bra fingervisning för vilket mått du skall ha på bädden.

Min hund är tex 95 cm lång och 65 i mkh, har en biabädd med måtten 80x100, passar honom perfekt.

Zaga ( Staffordshire Bullterrier ) har biabädd som är 50x70, passar henne perfekt.

Beror ju på vad för bädd du syftar till ?

Loka (jaktgoldentik på 30kg) har en biabädd med måtten 70*85 som räcker gott och väl. Till en hane skulle jag dock gå en storlek större då de tenderar vara kraftigare och kanske inte kan kringla ihop sig lika effektivt som min tunnis. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
905
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 217
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025