Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ett litet tips, mät hundens mankhöjd och längd (dvs nos till svansrot) det måttet du får fram är en bra fingervisning för vilket mått du skall ha på bädden.
Min hund är tex 95 cm lång och 65 i mkh, har en biabädd med måtten 80x100, passar honom perfekt.
Loka (jaktgoldentik på 30kg) har en biabädd med måtten 70*85 som räcker gott och väl. Till en hane skulle jag dock gå en storlek större då de tenderar vara kraftigare och kanske inte kan kringla ihop sig lika effektivt som min tunnis.
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.