Babypotting bvc

Kommer inte ihåg om det var på 8- eller 10-månaderskontrollen men vår bvc-sköterska frågade oss iaf om vi har börjat fundera på potträning och om vi kände att vi visste hur vi skulle gå till väga. När vi svarade att vi pottat i flera månader och ytterst sällan bytte bajsblöjor så blev det inte så mycket mer information. Men jag gissar utifrån det att vi hade fått mer information om vi svarat annorlunda :)

Jag tycker det är jättebra att de informerar! Sedan ska de ju självklart inte stressa och pressa fram potträning. Men att informera och tipsa så att inte föräldrar får för sig att barnen inte "är redo" förrän de är 3-4 år är ju jättebra :)

Vi har inte fått någon info alls än. Ska på ett-årskontroll i veckan.

Vi har provat i perioder, ffa när hon haft problem med hård mage. Det svåra är ju att få busungen att vilja bli kvar på pottan/toaletten och inte kravla iväg direkt. Häromdagen skulle hon inte sitta på potta och kissade på golvet i princip direkt när jag släppte ner henne :cool:

Vi hade 8 månaders kontroll förra veckan och vår bvc sköterska hade inte koll på att rekommendationerna ändrats. Hon skulle läsa på :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 550
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!