Avstår att avla på tiken, ska jag betala?

Sv: Avstår att avla på tiken, ska jag betala?

det är ju det skriftliga avtalet som gäller. står det inget om att utifall avel på hunden ej sker så ska en kontantsumma utbetalas så ska heller ingen kontantsumma utbetalas. kontrakt får endast ändras på om båda parter är med på det (dvs att man skriver nytt kontrakt och annulerar det gamla).

Nu har ju TS ett SKK foderavtal, o dessa får uppfödaren inte bryta.

delvis knapplån

Tack för era svar, har inte haft tid och möjlighet att sätta mig i telefon men har mailat SKK och är nästan 100% säker på vad jag får för svar, så det är bara att vänta och se...

Har med SKK-avtal med min voffsi, betalde mindre än halvapriset på henne och kravet var att uppfödare skulle få ta en kull. Nu är hon så liten så det går inte avla på henne och uppfödare sa att hunden är helt min nu, eftersom hunden inte är avelsbar:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 121
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 735
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag läser ofta här att ditten och datten ska man inte avla på. Och jag håller med. Men sen började jag fundera på vilka hundar som ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 477
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka