Avstå jobbresor

Stressad är jag absolut inte. Har inte varit stressad en dag senaste året. Mitt jobb är superslappt. Hade det inte varit för resorna (alt att jag kunde typ teleportera mig) hade allt varit bra. Jag är mest bara sur och vrång över alla jävla resor just nu 🤪

Jag ska prata med chefen nästa vecka, ska säga att vi måste prioritera bland resorna för det här är inte hållbart. Min chef är vettig så det ska säkert bli bra. Annars får jag väl göra en dramatiskt ”jaha men då säger jag upp mig” som jag sen inte fullföljer 😂
Det finns olika typer av stress. Det här skapar ju helt klart en stress hos dig. Du uttrycker den i vartenda inlägg som inte handlar om hur lite stress du känner.
Jag läser en stress om att resorna tar för mycket tid. Jag läser en stress över att din partner inte kan sköta sitt jobb. Jag läser en stress över att du inte får vila pga låga restider.

Att jobbet är slappt betyder inte att det inte är stressande. Att ha det för slappt på jobbet är något som stressar mig kopiöst.

Nä det vill jag inte. Jag tycker det är en helt okej lön. Varken hög eller låg. Jobbade statligt förut med och gick upp ungefär 10k i lön när jag bytte. Ingen aning om vad cheferna här tjänar dock.
Okej, helt förståeligt. :D Men mitt inlägg var i relation till en fråga om att byta jobb där du menade att du tjänar för bra vilket jag inte alls tycker det låter som utifrån det du beskriver. Men såklart svårt att veta utan detaljer, är du lokalvårdare eller receptionist låter det som sjukt hög lön, men svårare att förstå resorna.... :p

Okej, helt förståeligt. :D Men mitt inlägg var i relation till en fråga om att byta jobb där du menade att du tjänar för bra vilket jag inte alls tycker det låter som utifrån det du beskriver. Men såklart svårt att veta utan detaljer, är du lokalvårdare eller receptionist låter det som sjukt hög lön, men svårare att förstå resorna.... :p
Haha, du får leva i ovisshet 🤪 när jag jämför med de jag pluggade med (examen 2019) så ligger jag högst av alla så har svårt se att jag får lika/mer betalt nån annanstans. Men vill helst inte byta jobb så det är egentligen en onödig diskussion.

Det blir säkert bättre framöver, vi får diskutera hur vi ska lösa det så alla blir nöjda.

Vet inte om du vill säga vad exakt du jobbar med/som? Men "nästan 50" låter inte alls som en hög lön för någon som jobbar statligt i mina öron. Eller så blir vi som jobbar i en region/landsting hjärntvättade med att jobba statligt är the shit 😆 men de flesta jag känner som jobbar på golvet (dvs långt från någon chefsroll) ligger runt 45.
Statligt är ju jättebrett men på min myndighet tjänar väldigt få 50 '.
Skulle säga att de flesta ligger runt 40' kanske. Är aktiv i löneförhandling så han insyn över allas löner.

Nja. Det är ju ingen udda avvikelse att ha barn. Och i min erfarenhet är det vanligt att arbetsplatsen eftersträvar att vara rimligt familjevänlig. Och här är det ju staten som är arbetsgivaren. (Företag väntar jag mig mindre av.)
Fast ag, även statlig sådan, har ju fortfarande ingen skyldighet att särbehandla personal med familj och barn.

Skulle säga att de flesta ligger runt 40' kanske. Är aktiv i löneförhandling så han insyn över allas löner.
Jag tjänar inte heller 50, men strax under. Vissa månader kanske jag har 55-57 men då har det varit rövmkt resor/övertid/annat.

Det gör jag redan. Det är inte nätverka för mig. När jag nätverkar träffar jag nya människor, människor som jag tänker att jag kommer behöva på ett eller annat sätt. Men alla får väl tycka vad de vill om vad som är att nätverka, jag bryr mig inte om andras definition av det.
Nätverka behöver inte betyda att träffa nya människor, det kan likaväl vara att upprätthålla det nätverk man har.

Men, oavsett om du pratar med nya eller gamla kontakter, så låter det ju som att det lite krasst är lite slöseri med resurser att skicka dig på konferens, om du tar rast vid nätverksmomenten? Har du berättat för ag att du gör så, och att det därför är lite bortkastade pengar att skicka dig?

Ja självklart är det olika. ☺️ Så är det även på min arbetsplats inom en region, allt från receptionister som tjänar 20 000 till läkare som tjänar 100 00. Det generella snacket är dock alltid att man borde jobba statligt för då får man högre lön och halvdagar före röd dag 😅

Nätverka behöver inte betyda att träffa nya människor, det kan likaväl vara att upprätthålla det nätverk man har.

Men, oavsett om du pratar med nya eller gamla kontakter, så låter det ju som att det lite krasst är lite slöseri med resurser att skicka dig på konferens, om du tar rast vid nätverksmomenten? Har du berättat för ag att du gör så, och att det därför är lite bortkastade pengar att skicka dig?
Nu är det ju inte bara därför vi åker på konferens haha. Jag anser inte att det är att nätverka att prata med samma 4 personer man jobbar med dagligen och ingen annan (det är så de allra allra flesta gör).

Lol ja min chef vet att jag är helt ointresserad av mingel om jag inte känner för det och super-minglare när jag känner för det. Det är liksom okej hos min arbetsgivare att vara olika.

Nu är det ju inte bara därför vi åker på konferens haha. Jag anser inte att det är att nätverka att prata med samma 4 personer man jobbar med dagligen och ingen annan (det är så de allra allra flesta gör).

Lol ja min chef vet att jag är helt ointresserad av mingel om jag inte känner för det och super-minglare när jag känner för det. Det är liksom okej hos min arbetsgivare att vara olika.
Klart man kan vara olika, men att skicka nån som gömmer sig på rummet så mycket det går på konferens låter ju som fel man på fel plats. Just för att man är olika är det ju bra om man sätter rätt person på rätt uppgift.

Klart man kan vara olika, men att skicka nån som gömmer sig på rummet så mycket det går på konferens låter ju som fel man på fel plats. Just för att man är olika är det ju bra om man sätter rätt person på rätt uppgift.
Jaja du får tycka vad du vill. Jag ska meddela min chef imorgon att NåGoN pÅ iNtErNeT tycker att jag inte ska åka på konferens mer. Hoppas hen tycker samma hahaha jag slipper gärna.

Ska även meddela övriga 200 personer som var med på senaste konferensens chefer att de icke minglar på godkänt sätt och inte heller borde åka mer. Så slipper vi allihopa!

Även om det inte är stressigt så låter det skitdrygt att bo borta så mycket.
Förhoppningsvis så vill chefen behålla dig så hen kan tänka sig att sålla bort på resorna.
Om det nu är så att alla andra älskar resor så ligger det kanske inte långt bort att de inte tänkt att det inte är samma för alla.

Även om det inte är stressigt så låter det skitdrygt att bo borta så mycket.
Förhoppningsvis så vill chefen behålla dig så hen kan tänka sig att sålla bort på resorna.
Om det nu är så att alla andra älskar resor så ligger det kanske inte långt bort att de inte tänkt att det inte är samma för alla.
Ja det är säkert så det är, att de flesta tycker det är ganska nice. Fattar ju att ingen ger mig massa resor för att vara taskig. Men nån på rese bokar ta mig fan alltid äckligaste hotellen åt mig haha. Jag är rätt petig med städning och hygien och nu detta år har alla hotellrum varit sjukt vidriga.

Hotellet jag bodde på denna vecka:
Ostädad toalettstol
Stank av avlopp i hela rummet
Smutsigt golv
Handdukarna var ✨använda✨ och med fläckar upptäckte jag när jag hade duschat
En tavla hade en brun fläck som antingen var snus eller bajs

Det gör ju också att jag inte direkt älskar detta, för det är så jävla äckligt på rummen.

Fast ag, även statlig sådan, har ju fortfarande ingen skyldighet att särbehandla personal med familj och barn.
Njaej? Det finns väl i viss mån sådana skyldigheter? Tex när semestern fördelas (vet inte om det är lag eller avtal, exemplet jag tänker på gäller Handels), och jag har i alla fall tre bekanta som har familjeanpassade scheman, i branscher där arbetstiderna kan omfatta hela dygnet (en på SJ, en på sjön och en i flyget).

Med en rimlig arbetsgivare bör resor som dessa kunna diskuteras, tycker jag. Jag har inte sedan jag började arbeta inom det yrke jag är utbildad för, hamnat i ett enda så svartvitt eller polariserat samtal om mitt arbete med mina chefer som det jag tolkar in att du har i åtanke.

En bara aningens framsynt arbetsgivare borde vilja vara familjevänlig, även om vi ju inte vet om TS har turen att ha en sådan. Jag hade i alla fall lyft diskussionen innan jag kastade in handduken för gott på det jobbet.

Ja det är säkert så det är, att de flesta tycker det är ganska nice. Fattar ju att ingen ger mig massa resor för att vara taskig. Men nån på rese bokar ta mig fan alltid äckligaste hotellen åt mig haha. Jag är rätt petig med städning och hygien och nu detta år har alla hotellrum varit sjukt vidriga.

Hotellet jag bodde på denna vecka:
Ostädad toalettstol
Stank av avlopp i hela rummet
Smutsigt golv
Handdukarna var ✨använda✨ och med fläckar upptäckte jag när jag hade duschat
En tavla hade en brun fläck som antingen var snus eller bajs

Det gör ju också att jag inte direkt älskar detta, för det är så jävla äckligt på rummen.
Önskar buke att spysmile ibland man kunde trycka på.
Amen usch, fyfan vad vidrigt. 🤢 Jag hoppas du klagar, varenda jäkla gång, det om nått hade gjort mig tokig.

Önskar buke att spysmile ibland man kunde trycka på.
Amen usch, fyfan vad vidrigt. 🤢 Jag hoppas du klagar, varenda jäkla gång, det om nått hade gjort mig tokig.
Jag orkar inte längre för inget händer ändå. När jag klagat förut så har jag fått byta rum och då är det lika illa där. Så nu bara biter jag ihop och sover skitdåligt för jag är så äcklad haha. Önskar jag tagit bilder så jag kunde visat, är absolut ingen prinsessa på ärten utan det är bara SÅ äckligt.

Njaej? Det finns väl i viss mån sådana skyldigheter? Tex när semestern fördelas (vet inte om det är lag eller avtal, exemplet jag tänker på gäller Handels), och jag har i alla fall tre bekanta som har familjeanpassade scheman, i branscher där arbetstiderna kan omfatta hela dygnet (en på SJ, en på sjön och en i flyget).

Med en rimlig arbetsgivare bör resor som dessa kunna diskuteras, tycker jag. Jag har inte sedan jag började arbeta inom det yrke jag är utbildad för, hamnat i ett enda så svartvitt eller polariserat samtal om mitt arbete med mina chefer som det jag tolkar in att du har i åtanke.

En bara aningens framsynt arbetsgivare borde vilja vara familjevänlig, även om vi ju inte vet om TS har turen att ha en sådan. Jag hade i alla fall lyft diskussionen innan jag kastade in handduken för gott på det jobbet.
Skyldighet att positivt särbehandla personer på grund av att det finns barn i hushållet?
Låter konstigt eftersom det då kan innebära negativ särbehandling av de utan barn.

Familjeanpassade scheman är såvitt jag vet ingen rättighet eller något som finns nedskriven i avtal men något som många ag gör i möjligaste mån för att underlätta?
Mindre ag/arbetsgrupper kan inte göra anpassade scheman. I min grupp är vi 6 personer Om 2 st plötsligt skulle ha rätt att jobba endast dagtid skulle det aldrig gå ihop...

Nja. Det är ju ingen udda avvikelse att ha barn. Och i min erfarenhet är det vanligt att arbetsplatsen eftersträvar att vara rimligt familjevänlig. Och här är det ju staten som är arbetsgivaren. (Företag väntar jag mig mindre av.)

Jag är anställd privat och anser att min arbetsgivare tar hänsyn till mitt familjeliv. Jag är supernöjd! Många semesterdagar, mycket flexibla tider, jobbar hemifrån några dagar i veckan. Så att företag skulle vara sämre än statligt stämmer inte alltid.

Jaja du får tycka vad du vill. Jag ska meddela min chef imorgon att NåGoN pÅ iNtErNeT tycker att jag inte ska åka på konferens mer. Hoppas hen tycker samma hahaha jag slipper gärna.

Ska även meddela övriga 200 personer som var med på senaste konferensens chefer att de icke minglar på godkänt sätt och inte heller borde åka mer. Så slipper vi allihopa!

Jag har en del kollegor som åker på konferenser och liknande. Tack och lov är deras inställning till nätverkande helt annorlunda och det har gynnat oss jättemycket! De har kommit hem från konferens med nya idéer och kontakter som kan hjälpa oss realisera de nya idéerna. Vi hade missat mycket om de gömt sig på rummet istället för att nätverka!

Skyldighet att positivt särbehandla personer på grund av att det finns barn i hushållet?
Låter konstigt eftersom det då kan innebära negativ särbehandling av de utan barn.

Familjeanpassade scheman är såvitt jag vet ingen rättighet eller något som finns nedskriven i avtal men något som många ag gör i möjligaste mån för att underlätta?
Mindre ag/arbetsgrupper kan inte göra anpassade scheman. I min grupp är vi 6 personer Om 2 st plötsligt skulle ha rätt att jobba endast dagtid skulle det aldrig gå

"Ett annat område inom aktiva åtgärder handlar om att arbetsgivare ska underlätta för medarbetare att förena arbete med föräldraskap. Vissa faktorer försvårar möjligheterna att ta ansvar för barn och hem."

https://www.do.se/arbetsgivare-ska-...minering-fyra-steg/foraldraskap-och-arbetsliv

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 617
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 866
Senast: fejko
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 055
Senast: Sel
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 258
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar