Avslutningar och dess klädsel

Sv: Avslutningar och dess klädsel

Dancing Fox och TS är samma person:D

Ja, exakt min tanke.

Bristen på självinsikt gällande personangrepp, blev liksom droppen.

För egen del, så har jag en son (ännu bara 3 år, men ändock) som inte tycker om att ha skjorta, han tycker det är obekvämt och vill absolut inte ha det. Därmed behöver han inte ha skjorta, vi har gett upp. Det finns andra alternativ. Varför vi skulle bråka på honom vareviga gång vi skall på kalas (för det skulle bli det, med en mycket ledsen son som följd), för att VI tycker han är fin i skjorta, när han själv tycker att han är mycket finare i något annat? För att han, i TS tycke (eller DancingFoxs...) "bor under vårat tak och därmed göra som vi säger"? Nej, det är då rakt inte vad vi anser är i linje med bra föräldraskap.

(Vi har löst det genom att handla andra "kalaskläder", som han varit med och valt själv - dvs "finare" vardagskläder som vi VET att han gillar, och därmed kan be honom ta på utan minsta om och men från hans sida. De används bara till "kalas" (vilket är ett ganska brett begrepp här hos oss) så de alltid hålls fräscha).

Sist vi var på "kalas" så tog min kusin studenten och sonen ville absolut ha sina splitternya klarblå gummistövlar på sig, han var så stolt över dem. Då kände jag att det finns så mycket andra "fighter" att ta med en 3-åring/småbarn/yngre tonåringar what ever, att eftersom de var snygga och rena så fick han (ve och fasa ;) ) ta dem trots att det inte är helt korrekt enligt allmän gammal sed, särskilt som han ibland tycker det är lite läskigt med mycket nytt folk på kalas, så vi vill gärna att han känner sig så bekväm som möjligt - för hans skull. Det värsta som skulle kunna hända är att sådana som TS anser att vi är sämre föräldrar med dåligt omdöme, men då tar vi så gärna det, till förmån för vårt barn :)
Jag är också uppvuxen med att "finkläder" ser ut på ett visst sett etc, som TS också verkar vara, men det börjar i ärlighetens namn kännas bra förlegat. En go och glá unge som känner sig fin SJÄLV, känns betydligt viktigare...

Senast ändrad:

Dancing Fox och TS är samma person:D

Efter att ha kikat lite på båda användarnas inlägg misstänker jag också det, eller så är de själsfränder och isåfall får man ärligt gratulera dem för jag skulle också vilja hitta en såpass likasinnad person :)

Att jag och TS skulle vara samma person, är elakt förtal. Men det är kul att vi känner så lika som vi gör.
Jag ville inte gå till personangrepp men tyckte synd om stackars TS, men jag känner henne inte.
Jag är inte inne så oerhört mycket, då jag känner att jag inte kan ventilera ett problem på Bukefalos utan att folk gå till attack och personangrepp.
Jag kan förstå att många tror det, då det finns många förfalskade nick etc på nätet.

Jag ville inte gå till personangrepp men tyckte synd om stackars TS, men jag känner henne inte.

Vad har befogat TS att bli kallad för "stackars"? Varför är det synd om henne? För att andra inte håller med?

Vad är det då om Laeikionis, om det är "synd om stackars TS", som du kallat för Hora? :eek:

Du bör nog fundera en aning på att det kanske beror på hur du uttrycker dig, om du upplever att du blir påhoppad här inne.

Senast ändrad:

Bara för att hon har andra åsikter än många, så förtjänar hon inte att bli hackad på. Hon la in sin åsikt och genast haglade med kommentarer, som inte var sakliga utan många var personangrepp på.

Det var bättre förr! 1986 tex...

4457_90251428225_7241858_n.jpg

Det är två tjejer :) Och skorna är tygskor från Konsum, såna med svinhal sula som alla småttingar halkade omkring i den sommaren.

Då har ju TS använt kläderna vid flera tillfällen eller hur? Om hon inte hade vuxit ur det eller den var förstörd? Varför kan man då inte använda flera gånger? Om man är rädd om saker så går ju det?

Tråden upprörde mig, när jag såg hur många kom ifrån saken. Dvs olika klädstilar!

Ehh, jo precis. TS sätt att uttrycka sig är ett påhopp på hur de flesta barn på mina ungars (och säkerligen även andra ungarns) skolavslutning valde att klä sig. Inklusive mina egna. De har enligt TS "en skrämmande klädstil" osv. Det kallar inte jag att diskutera olika klädstilar, utan enbart att se ned på andra människors synsätt. Jag blir också upprörd av den här tråden, men inte för att TS får mothugg, utan för att jag känner mig själv indirekt påhoppad.

Kära gamla horsedream mm, nu återfaller du i ditt gamla beteende att använda något av dina dubbelnick för att stötta dig själv. Inte så många går på det längre:D

Men det är löjligt att hålla på och fortsätta inlägga om det. För mig konstigt beteende.

Med ny klänning till examen, midsommar och jul blir det minst 54 små kreationer totalt. En av dem hade hon till och med använt hela två gånger, + ev en liten fest. (jo jag märker ord inte så snällt men är ganska färdigdiskuterad i frågan).

(Klänningar, kiltar, Burberry rockar och whatever, man använder dem tills de är urvuxna eller dör av hög ålder och man växer väl inte ur en klänning på ett år vartenda år hela barndomen.)

Exakt vilken "värdering" ger man sina barn genom att tvinga på dem (som inte vill ha) klänning eller kostym och finskor ????

Att man måste vara som alla andra?
Att det är viktigare vad andra tycker än man själv?
Att barnens åsikter inte är viktiga?
Att det är viktigt att visa att man har råd och se fin ut (i någon annans ögon)?

Är det inte viktigare att barnen känner sig fina?
Om du har barn själv som vill ha finkläder så är ju det roligt för dig,
men eftersom inget uttalat finns om skolavslutningskläder så är väl huvudsaken att de är hela och rena? Däremot kan jag hålla med om att modet idag är enligt min personliga smak helt uppåt väggarna och det finns en uppsjö av klädkombinationer jag själv aldrig skulle bära (klänning&kängor, röda byxor&ceriserosa blus, docksöt klänning&lackskor tex)
men jag lägger mig inte i om andra gör det.

Senast ändrad:

Varför skulle jag inte vara seriös?
Så länge barnet bor under mitt tak, så är det jag som har sista ordet och det med basta!

Och eftersom jag nu ändå givit mig in i ett forum jag inte har att göra i (har inga barn) så kan jag lika gärna kommentera det här. Vet att DF inte kan svara, men läsa kan hen:

Jag hoppas du överdriver, men om så inte är fallet, tänk på det här: min egen mor hade den grundinställningen. Även om jag tilläts ha "egna åsikter" var de i princip alltid ett spel för galleriet. Vad hon sa var det som gällde. Naturligtvis inte i varenda liten fråga, men i det stora hela. Hennes värderingar var de rätta och jag förväntades dela dem, annars svek jag.

Resultatet? Jag flyttade hemifrån dagen efter studenten och har sedan dess hållit mig på min kant. Min mor är idag ledsen över att vår kontakt är sporadisk och inte djup. Jag känner att jag inte bryr mig. Jag sörjde vårt förhållande som ung, lade det bakom mig och gick vidare.

KL

Jag har inte ett dugg dåligt med pengar men jag skulle aldrig sätta små seglarkläder (rött, vitt och marinblått) på mina barn. Jag klär de aldrig i små vuxenkläder. Det jag fått i små vuxenkläder till barnen har jag slängt. För mig är barn barn och inga små miniatyrer.

Lackskor är en sådan sak jag aldrig skulle sätta på ett barn. Vår dotter är två och har ingen prinsessklänning och kommer inte ha någon heller föräns hon är så stor att hon uttryckligen vill ha en sådan, Trikåklänningar tycker jag är för barn.

Så detta med vad barnen har för kläder har absolut inget med ekonomi att göra. Det är ett annat ställningstagande man gör. Jag har inga problem med att mina barn har enkla kläder på en avslutning, men t.ex. vinterkläder är jag jättenoga med och skulle aldrig ha enkla eller slitna kläder på sig. Jag kan väl tillägga att min klädstil är "det ser ut som att jag ska bestiga ett berg idag". Så det är väl lätt att förstå att mitt intresse är att barnen ska ha lika bra kläder som jag har.

Vad har släktnamn med det här att göra? De i min bekantskapskrets som har fina släktnamn (typ adliga och nästintill) är nog de som minst troligt skulle yppa något om hur andra klär sig. Däremot vet jag mängder med Svenssons och Anderssons som mer än gärna skulle vräka ur sig sådant på ett internetforum och förvänta sig medhåll.

Om vi nu ska vara såna :devil:

Så här långt kommen i denna tråd är jag benägen att hålla med.

Som så många andra kan jag nog bara förvånas och förbluffas över att andra barns kläder på sommaravslutningen är ett ämne nog engagerande att skriva inlägg om ens. Själv skulle jag nog inte ens fundera över vad barnen har på sig. Det rör mig liksom inte i ryggen vad andra anser vara passande klädsel på en skolavslutning.

Det du har tagit i fet stil, går ju inte ens ihop färgmässigt. :eek:

Enligt Den Internationella Färgmatchningslagen då eller?

Enligt Björks Personliga Färgmatchningsschema så passar det alldeles utmärkt ihop.
IMG_4651.JPG

(Tydligen också enligt fabrikanten av tyget)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka