Avslutningar och dess klädsel

Sv: Avslutningar och dess klädsel

Jo, jag misstänkte att det var humor! Jag tycker det är fascinerande hur fina vi både uppfattades och kände oss då, medan idag skulle nog ett antal prettoföräldrar rynka på näsan om vi hade dykt upp klädda sådär. Jag har ju både strumpbyxor och strumpor tex, och varför uppvik på ärmarna!?

Men Jisses, givetvis var det ett skämt! :crazy:

Jag menar mer att mina barn kommer att uppfostras på ett sätt att dom inte kommer att bli galna rebeller med grönt hår, dom kommer att veta att det inte passar sig.

Sen om dom vill ha converse istället för Hilfiger skor så är det upp till dom
:)

Om det inte var så att det var riktiga barn inblandat så vore det där nästan roligt. Men nu är naiviteten mest sorglig.

Just den inställningen du visar prov på är en faktor som starkt bidrar till att ungdomar blir galna rebeller med grönt hår.

Varför tror du ungdomar gör revolt? Jo för att de är trötta på normen och vad som "passar sig".

Jag menar mer att mina barn kommer att uppfostras på ett sätt att dom inte kommer att bli galna rebeller med grönt hår, dom kommer att veta att det inte passar sig.

Haha, det är just med din attityd som man SKAPAR galna rebeller till tonåringar :D
Hört talas om "prästens barn"?
Lycka till, det lär du förhoppningsvis behöva när dina barn blir tonåringar :devil: om du inte lyckas knäcka stackarna totalt istället, då är det ett övergrepp.:cry:

Barn med föräldrar med sunda värderingar väljer om de vill ha grönt hår eller inte utan att behöva bli en galen rebell.:idea:

Men Vouge, vem är du att agera stildomare för vad som passar sig? För vem ska det passa?

Jag kan bara inte begripa den sortens attityder. Personligen kan jag känna ett sting av avund inför personer som testat att färga håret rött och har piercad näsa och tatueringar långt upp på framsidan av halsen. Coolt! Tänk om jag någon gång orkade färga håret i en annan nyans!

För övrigt måste jag bara skriva att det här var en av de sjukaste trådarna på länge. Om man ondgör sig över vad barn har på sig på skolavslutningarna behöver man en rejäl dos antibiotika.

Vogue: I inlägg #178 frågade jag dig

Jag förstår inte riktigt: Kan man inte vara stolt och nöjd med att vara kvinna i jeans, converse och storskjorta? Jag fattar inte paralellen mellan att vara stolt över sin könstillhörighet och hur man klär sig?

Jag vill gärna ha svar på det.

Mina föräldrar resonerade nog precis så. Jag började revoltera när jag var runt fem år men nog var de nära att knäcka mig tyvärr. Jag har dem att tacka för att jag trodde att det var helt okej att använda mig som dörrmatta. Tack och lov insåg jag att jag var värd mer så jag slutade vara dörrmatta och jag har uppfostrat mina barn att tänka och känna själva så de behövde aldrig revoltera för det fanns inget att revoltera emot. Allt de ville prova som inte skadade dem själva eller någon annan fick de testa.
Man får inte "snälla" barn genom att vara hård utan genom att låta dem vara som de är. Genom att respektera dem och deras känslor.

KL

Jag har rensat bort ett inlägg och förhoppningsvis samtliga som handlade om det. Tyvärr försvann då även en del helt ok kommentarer.
Anledningen till att jag till slut valde att rensa var att fler och fler ansåg det olämpligt att inlägget låg kvar, trots att det nog mest slog tillbaka på inläggsskrivaren.

Var igår på skolavslutningar. Måste säga att vissa klädsel skrämde verkligen slag på mig.
  • Basketskor (tygskor) till kjol/ klänning eller överhuvudtaget på avslutning
  • Tennisskor till kostym
  • Röd skjorta till oranga knickers
  • Shorts?
  • Munktröja och knickers och tennisskor
  • Bröstkort liten jacka, långt linne och korta shorts och basketskor?
:eek::eek:
Var har prydligheten försvunnit ifrån skolavslutningarna?:confused:

Men, seriöst, vad är problemet? Jag hade förstått om du hade stört dig på om folk var uppenbart smutsiga och luktade illa, eller om barnen kom i stringbikini, men att folk inte har samma klädsmak som du får du väl ändå acceptera!?

Du skriver även att din dotter väljer sina lackskor, vad hade du sagt om hon trivdes bättre i foppatofflor eller basketkängor? Själv är jag 37 år och tycker att ett par snygga basketkängot o en jeanskjol ser fräscht och snyggt ut även på folk i min egen ålder...

:bow::bow:
Gjorde du rätt i tycker jag.
Så lätt att bilden med den hemska texten sprids vidare.
Minns hur lätt Glimtens misshandelbild spreds :crazy:

Vi vill ju ha kvar den trevliga tonen och stämningen som finns här :)

Ibland undrar jag om inte de föräldrar som är så måna om att barnen inte ska bli galna rebeller med grönt hår inte alltför sällan råkar befinna sig just där .... med barn som i tonåren just blir galna rebeller med grönt hår...
:angel:

Mina föräldrar resonerade nog precis så. Jag började revoltera när jag var runt fem år men nog var de nära att knäcka mig tyvärr. Jag har dem att tacka för att jag trodde att det var helt okej att använda mig som dörrmatta. Tack och lov insåg jag att jag var värd mer så jag slutade vara dörrmatta och jag har uppfostrat mina barn att tänka och känna själva så de behövde aldrig revoltera för det fanns inget att revoltera emot. Allt de ville prova som inte skadade dem själva eller någon annan fick de testa.
Man får inte "snälla" barn genom att vara hård utan genom att låta dem vara som de är. Genom att respektera dem och deras känslor.

Åh, TinyWiny, jag gillar dig så mycket! Jag har förstått att du hade det tufft under uppväxten, men utifrån det du "säger" härinne så förstår jag att DU varit en människa som medvetet brutit med sitt sociala arv. Det är starkt och beundransvärt! :love:

Som om inte jag har vridit på korvören för att få det räcka till mat för dagen, ibland haft bara till någon frukt och fått leva på kaffe eller liknande? Vad vet du om mig eller min ekonomi eller hur kämpigt mitt liv har varit? :mad:
Nu är saker lite bättre, men ändå, jag vet hur det är att leva med dålig ekonomi

Eftersom du skrivit att det enbart handlar om planering och du vet att ekonomin kan vara så dålig att en familj knappt har råd med mat: Menar du här att personer som har såpass dålig ekonomi som du beskriver i första stycket ska prioritera kläder till skolavslutningen högre än tex mat eller kanske någon aktivitet för barnen under semestern (om de nu kan ha någon semester över huvud taget)?

Åh, TinyWiny, jag gillar dig så mycket! Jag har förstått att du hade det tufft under uppväxten, men utifrån det du "säger" härinne så förstår jag att DU varit en människa som medvetet brutit med sitt sociala arv. Det är starkt och beundransvärt! :love:

Åh tack :laugh: vad glad jag blir.

I min familj var det väldigt fult att läsa serier och fantasy när man kommit upp i tonåren, gissa vad vi gjorde? Jag läser fortfarande serier och fantasy idag, men tappar läslusten vid blotta tanken på böcker skrivna av nobelpristagare i litteratur eftersom det sådant som "passar sig" att läsa.

Själv har jag haft både nästan alla färger som finns på håret men jag vet ändå mycket väl vad som passar sig i olika sammanhang. Min mamma suckar och skakar på huvudet åt mina hår- och till viss del klädpåhitt men säger sig ändå vara mycket stolt över hur jag har blivit, ja förutom det där med böckerna då :D

Bra!

Det känns orimligt att de användare som inte vill bli kallade sådana saker ska behöva PM:a och be om att det tas bort, istället för att man bara konsekvent raderar sådana inlägg.

Och jag som funderar på att ha (nya) vita converse på mitt bröllop...

Själv tycker jag att det absolut finns lägen då man ska klä upp sig, som t ex bröllop, fester och ja, skolavslutningar. Men jag tycker att det viktiga är att man har klätt upp sig, inte hur det ser ut. Jag minns t ex när jag var på bröllop och satt bredvid en man som hade på sig skoterkängor, pösiga kakibyxor och enkel svart skjorta som var mycket uppknäppt i halsen. Bland alla kostymer och glansiga klänningar såg han lite udda ut. Någonstans i middagen kom vi in på ämnet kläder och då berättade han att han för första gången själv hade köpt kläder för att gå på fin middag i. Han hade inte varit på någon fest med trerätters middag förut och berättade hur nöjd han var med sina inköp, och han lyfte till och med upp kängorna över bordskanten så att alla skulle se dem, men att skjortan var lite obekväm men att det var värt det eftersom det var hans bästa barndomsväns bröllop och då fick man lida lite för att vara fin. Det kallar jag att anstränga sig och klä upp sig! Det spelar ingen roll hur det ser ut, det viktiga är att man visar vissa tillfällen respekt och klär upp sig efter egen fason!

Oftast syns det i ansiktet på en människa om hon tycker att hon är finklädd och det är det jag går på!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka